۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

تزریق واکسن کرونا در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مرز ۶ میلیون دُز رسید

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۵
به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، تزریق واکسن علیه کروناویروس در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مرز ۶ میلیون دُز رسید.
تزریق واکسن کرونا در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مرز ۶ میلیون دُز رسید
به گزارش حافظ خبر، سید روح الله حسینی مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از ابتدا تاکنون را پنج میلیون و ۹۵۶ هزار و ۸۰۲ دُز اعلام کرد و گفت: از این تعداد سه میلیون و ۱۷۵ هزار و ۶۶۱ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۷۸۱ هزار و ۱۴۱ دُز نوبت دوم واکسن بوده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۵۱۴ هزار و ۷۵۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۴۳ هزار و ۱۱۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۵۹ هزار و ۷۲۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۶۰ هزار و ۴۶۲ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۵۰۳ هزار و ۵۷۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با اعلام بستری ۱۱۴ بیمار جدید مبتلا و دارای علائم کروناویروس در شبانه روز گذشته در سطح بیمارستان های استان، افزود: با بستری موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند، به ۸۰۳ نفر رسیده که از این تعداد، ۱۱۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

 حسینی همچنین از بهبودی ۴۹۳ هزار و ۷۲ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی در ادامه با اعلام جان باختن سه هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را هفت هزار و ۲۹۴ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به کروناویروس تاکید کرد: افراد بالای ۴۰ سالی که واکسن های سینوفارم، بهارات و کووایران برکت دریافت کرده اند، سه ماه پس از تزریق دُز دوم خود، برای دریافت دُز سوم، به مراکز تجمیعی واکسیناسیون سطح استان مراجعه کنند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۳۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما