۰
plusresetminus

44 درصد جمعیت فارس زیر پوشش بیمه‌ای قرار دارند

تاریخ انتشارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۲
مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان فارس گفت: 44.8 درصد از جمعیت این استان زیر پوشش خدمات بیمه ای قرار دارند.
عبدالکریم نباتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: تعداد کل بیمه شدگان اصلی ما در فارس 695 هزار نفر است که با احتساب افراد تحت تکفل رقم دو میلیون و 58 هزار نفر زیر پوشش ما قرار دارند.

وی افزود: از این تعداد 108 هزار خانوار مستمری بگیر هستند که ماهانه نزدیک به 100 میلیارد تومان به آنان پرداخت می شود.

این مسئول ادامه داد: تعهدات کوتاه مدت ما در استان فارس، ماهیانه بیش از پنج میلیارد و 300 میلیون تومان بوده و مقرری بیکاری به مبلغ ماهانه شش میلیارد و 700 میلیون تومان به تعداد 9 هزار مقرری بگیر پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: در مورد بحث حق بیمه کارگران ساختمانی قانون مصوب در تاریخ دوم اسفندماه قرار شد اجرایی شود.

نباتی خاطرنشان کرد: محاسبه حق بیمه قبل از آن تاریخ بر اساس متراژ ساختمان بود اما از تاریخ مورد اشاره قرار شد از مجموع عوارض صدور پروانه ساختمان که شهرداری از ما دریافت می کند، 15 درصد به بیمه تعلق بگیرد.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس تصریح کرد: با توجه به بخشنامه دولت این مبلغ به صورت علی الحساب دریافت می شود چون تا 20 درصد قابل افزایش است و در زمان پایان کار، شهرداری باید از تامین اجتماعی استعلام بگیرد.

نباتی سپس بیان کرد: از آنجا که سازمان تامین اجتماعی سازمانی خدماتی و متعلق به چند میلیون افراد زیر پوشش است بنابر استفتای مراجع ادغام بخش درمان تامین اجتماعی از نظر شرعی قابل قبول نبود و اجرایی نشد.

وی در ادامه برخی از خدمات تامین اجتماعی فارس را مورد اشاره قرار داد و گفت: سازمان تامین اجتماعی چهار کاروان عتبات عالیات در بخش مستمریبگیران راه اندازی کرده، و همچنین وام ضروری برای مستمری بگیران در نظر گرفته شده که در اختیار کانون بازنشستگان و اداره کل قرار گرفته و تاکنون 50 درصد اعتبار پرداخت شده و مرحله دوم نیز در حال انجام است.

این مسئول از افزوده شدن  دو شعبه اقماری به تعداد شعب تامین اجتماعی در استان فارس خبر داد و ابراز داشت: همه ساله در ایام الله دهه فجر برنامه هایی داریم که شامل سرکشی از خانواده شهدا و حضور در گلزار شهدا، حضور همکاران بخش بیمه ای در نماز جمعه، اجرای ورزش همگانی ماهانه و برخی موارد دیگر است.

دو کارخانه بزرگترین بدهکاران تامین اجتماعی فارس

وی همچنین افزود: مجموع مطالبات ما از کارفرمایان 182 میلیارد تومان است که عمده آن مربوط به «آی پی آی» و کارخانه آزمایش بوده و 22 درصد ا مجموع مطالبات ما از این دو کارخانه است.

نباتی در ادامه متذکر شد: کسانی که می خواهند حق بیمه سربازی خود را پرداخت کنند اگر تا پایان سال جاری اقدام کنند برای آنان به نرخ 93 محاسبه و مشمول تقسیط می شود اما در صورت مراجعه از سال بعد، به نرخ سال جدید محاسبه خواهد شد.

فراهم آمدن امکان پرداخت اینترنتی حق ییمه مشاغل آزاد و اختیاری دیگر موردی بود که وی به آن اشاره کرد و گفت: تنها با یک بار مراجعه حضوری کد ملی افراد به عنوان رمز ورود آنان تلقی می شود.
 
منبع: فارس
کد مطلب : ۴۸۷۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما