۰
plusresetminus

مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان: امانت‌داری شبکه‌های نظارت شورای نگهبان در کشور مایه افتخار است

تاریخ انتشارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۵
مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان گفت: امانت داری و بی طرفی شبکه های نظارت شورای نگهبان مایه افتخار این شوراست.
 علیرضا نیلچی جمعه شب در همایش بصیرتی ناظران شورای نگهبان کازرون که در سالن شهید عسکری این شهر برگزار شد با گرامی داشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به چهار دهه تقسیم می شود که در هرکدام اتفاقاتی در کشور رخ داده که با مدد الهی انقلاب در تمام آن ها سربلند بیرون آمده است.

وی گفت: در دهه نخست انقلاب، با جنگ تحمیلی و عملیات نظامی، دهه دوم تحمیل فشار و تحریم، دهه سوم جنگ نرم و فتنه 88 روبه رو بوده و در حال حاضر دهه چهارم، انقلاب با پیروزی مقاومت سپری می شود.

مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان به نقش اساسی و عظیم جمهوری اسلامی در دنیا اشاره کرد و افزود: امروزه تعداد بسیاری از سیاستمداران جهان بر این اذعان دارند که بزرگ ترین رویداد اسلام در قرن حاضر به پشتوانه جمهوری اسلامی در حال شکل گیری است.

نیلچی ادامه داد: امروزه به برکت نظام مقدس اسلامی کشورمان در تمام عرصه ها ازجمله تولید علم و فناوری، هوافضا، و ... پیشرفت چشمگیری داشته و به عنوان نمونه در تولید علم در سال 91 رتبه شانزدهم را به خود اختصاص داد.

مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان، نظام جمهوری اسلامی را متأثر از وحدت مردم و تبعیت از رهبری عنوان کرد و افزود: در جمهوری اسلامی نظام، مردم، ولایت فقیه و اندیشه اسلامی به عنوان ارکان به حساب می آیند.

نیلچی به وظایف و مأموریت شورای نگهبان در کشور اشاره کرد و متذکر شد: این شورا دو وظیفه از جمله نظارت بر انتخابات بر اساس قانون اساسی و تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات را بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: در جمهوری اسلامی فرایند انتخابات از جمله اجرا و نظارت در اختیار مردم است به همین خاطر آزادترین انتخابات در کره زمین در ایران اسلامی رقم می خورد.

مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان به دو انتخابات پیش رو در سال آینده اشاره و تصریح کرد: در سال آینده برای نخستین بار دو انتخابات سنگین از جمله مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در کشور داریم که در این راستا ناظران شورای نگهبان مانند گذشته باید به قانون تکیه کنند.

نیلچی، بحث امانت داری، بی طرفی به معنای واقعی در انتخابات و آشنایی به وظایف برمبنای مقررات و قوانین و پرهیز از درگیری و مجادله و علاقه مندی به پیشرفت و بالندگی کشور را از جمله مشترکات تمام اعضای ناظر شورای نگهبان در هر نقطه ای از کشور برشمرد.


 
منبع:فارس
کد مطلب : ۴۸۸۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما