۰
plusresetminus

تیراندازی در آمریکا ۸ کشته و زخمی برجا گذاشت

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۴
آمریکا بار دیگر شب گذشته صحنه دست کم دو تیراندازی به سوی مردم بی دفاع بود که در این حوادث پنج نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.
تیراندازی  اول در یک فروشگاه در «پیتسبورگ» ایالت پنسیلوانیا رخ داد که در نتیجه آن سه نفر زخمی شدند.

بر اساس اعلام پلیس، حال دو نفر از زخمی شدگان این تیراندازی وخیم است و پلیس هنوز موفق به شناسایی عامل یا عاملین این تیراندازی نشده است.

حادثه دوم در جورجیا رخ داد. در این حادثه یک فرد مسلح با اسلحه خود در نزدیکی آتلانتا در ایالت جورجیا به سمت هفت نفر تیراندازی کرد و سپس خودکشی کرد.

در این حادثه پنج نفر از جمله عامل مسلح کشته شده و دو کودک نیز زخمی شدند.

در دسترس بودن سلاح گرم در آمریکا موجب شده تا تیراندازی به سوی افراد در ایالات متحده امری مرسوم باشد و در این میان اقدام برخی از نمایندگان کنگره و کاخ سفید برای ایجاد محدودیت در زمینه فروش سلاح راه به جایی نبرده و ارتباط گسترده لابی سلاح در ایالات متحده با اعضای با نفوذ کنگره سبب شده تا فروش سلاح در آمریکا بدون هیچگونه مشکلی ادامه داشته باشد.

این وضعیت رفته رفته تبدیل به یک بحران شده به طوریکه تیراندازی در آمریکا به سوی مردم بی دفاع تبدیل به موضوعی همیشگی شده و سالانه هزاران نفر در این کشور بر اثر اصابت گلوله کشته می شوند.

بر اساس تحقیقات انجام شده در آمریکا در هر سال بیش از 500 کودک در حوادث تیراندازی که در شهرهای مختلف این کشور انجام می شود کشته می شوند.

در همین رابطه در سال 2013  «اریک هولدر» وزیر دادگستری آمریکا، در مراسم سالانه روسای پلیس آمریکا اعلام کرد: میانگین تیراندازی های انجام شده به سوی مردم در آمریکا از سال 2008 تا کنون در مقایسه با سالهای 2000 تا 2008 سه برابر شده است.

این آمار از سوی وزارت دادگستری آمریکا منتشر شده است. این وزارت خانه در 10 سال گذشته 50 هزار افسر، هفت هزار فرمانده ویژه صحنه های جرم، و بیش از سه هزار افسر محلی و ایالتی را برای مقابله با جرم و جنایت به ویژه مقابله با تیراندازی آموزش داده، اما با این وجود تیراندازی به سوی مردم در آمریکا همچنان ادامه دارد.
 
منبع: مهر
کد مطلب : ۴۹۰۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما