۰
plusresetminus

کازرون به منطقه ویژه اقتصادی با گرایش کشاورزی تبدیل می شود

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۷
نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: کازرون رابه منطقه ویژه اقتصادی با گرایش کشاورزی تبدیل می کنیم.
شاهین محمد صادقی در جریان افتتاح کارخانه تولید انواع رب گوجه و ترشی در شهرستان کازرون با اشاره به وضعیت مناسب توسعه فعالیت های باغی وزارعی و محصولات متنوع کشاورزی گفت: نیاز به احداث و راه اندازی کارخانه های تبدیلی و تکمیلی و نیز مجموعه تشکل های صادراتی در کازرون است که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و استانداری فارس حمایت و همکاری لازم را برای عملیاتی شدن موضوع انجام دهند.
نماینده مردم کازرون اظهارداشت: با انجام موارد فوق الذکر فارس و کشور علاوه بر رشد و رونق بازار داخلی می تواند در بازار عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس حضور و رقابت داشته باشد و نیز در اروپا نیز می تواند سهمی از صادرات را دراختیار بگیرد.
محمد صادقی یادآورشد: هرچند بحث پیگیری منطقه ویژه اقتصادی کازرون در سکوت خبری است  اما در تلاشیم با اعتباری که تخصیص یافته در خصوص این طرح و به مناقصه گذاشتن انجام عملیات این مهم کازرون را به منطقه ویژه اقتصادی با گرایش کشاورزی تبدیل کنیم و رسانه های خبری و مسئولان استانی و کشوری در این مهم حمایت کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز در این خصوص گفت: کارخانه تولید انواع رب گوجه وترشی کازرون به ظرفیت سا لیانه ۵ هزار و ۴۰۰ تن با میزان سرمایه گذاری بیش از  ۳۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی۲۳ نفری در شهرک صنعتی شهرستان افتتاح شد.
مهندس علی همتی اضافه کرد: استان فارس و شهرستان کازرون دارای ظرفیت، پتانسیل و توانمندی بسیاری در تولید محصولات و کالاهای مختلف است همچنان که پنیر که یک روزی وارداتی بود امروزه استان فارس به کشورهای آسیای میانه و نیز بازارهای هدف صادرات دارد بنابراین برای توسعه فعالیتهای صادراتی و رشد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی با وجود کشاورزی در منطقه کازرون حمایت مسئولان شهرستانی و استانی و نیز محمد صادقی را می طلبد تا شهرستان کازرون رونق و توسعه چشم گیری در بحث توسعه صادرات داشته باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در ادامه گفت: در دهه مبارک فجر سالجاری تعداد ۱۳ واحد صنعتی و معدنی در فارس به بهره برداری می رسد که کارخانه رب گوجه و ترشی یکی از این طرحهاست که امروز افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.
علی همتی افزود: این طرحها در شهرک بزرگ صنعتی شیراز، منطقه ویژه اقتصادی، شهرك صنعتي جهرم، خرمبيد- قادر آباد، کازرون و داراب مستقر هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: برای بهره برداری از این طرحها افزون بر ۱۳۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام یافته که با بهره برداری از این واحدهای صنعتی و معدنی برای حدود ۶۰۰ نفر  اشتغال توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.
همتی افزود: واحدهای صنعتی و معدنی قابل بهره برداری در بخش های صنایع  شیمیایی، برق و الکترونیک، کانی غیرفلزی، سلولزی و صنایع مواد غذایی و بسته بندی، فرآورده های غذایی و تبدیلی و تکمیلی است.
معاون عمرانی استاندار فارس نیز دراین مراسم گفت: هر سرمایه گذاری که در امر سرمایه گذاری و تولید کالاها و محصولات مورد نیاز بازار داخلی و خارجی سرمایه گذاری نماید دستش را به گرمی می فشاریم و حمایت لازم را انجام می دهیم هرچند معتقدم باید امنیت سرمایه گذار فراهم تا با فراغ بال بیشتری به این مهم پرداخته  شود و سرمایه گذار با اطمینان خاطر به امر سرمایه گذاری در تولیدات موردنظر و مورد نیاز فعالیت کند که در این خصوص تمام تلاش در مجموعه استان وجود دارد.
خلیل رضاییان افزود: هرچند استان فارس کشاورزی است اما این کشاورزی معیشتی است و اقتصادی نیست لذا با احداث و راه اندازی و هدایت و حمایت و همکاری سرمایه گذاران و تولیدکنندگان و صنعتگران و کار آفرینان در جهت صنایع تبدیلی و تکمیلی تولیدات و محصولات کشاورزی می توان بازار خوب و مناسبی در این خصوص داشته باشیم که موجب رشد اقتصادی ورونق کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار در استان می شود.
رضاییان به ضرورت بهبود وضعیت آب و جمع آوری به روش مکانیزه در مسیر جلوگیری از هدر رفت این مایه حیاتی اشاره کرد و افزود: با روش های مکانیزه و استفاده از علم روز دنیا در استفاده بهینه از آب و بهبود روش کیفی در مصارف شرب و صنعتی و کشاورزی با استفاده از تجهیزات و امکانات و ماشین آلات روز دنیا می توان بهترین بهره برداری را از آب در استان و کشور برد، که با لحاظ نمودن این موارد استان فارس می تواند در بحث فعالیت های صنعتی و معدنی و نیز تولیدات مواد غذایی سهم مناسبی در استان داشته باشد.
 
منبع: مهر
کد مطلب : ۴۹۰۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما