۰
plusresetminus

برپایی درمانگاه‌های تخصصی سیار رایگان در شهرستان‌های فارس

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۱
درمانگاه های تخصصی سیار به مناسبت سی وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به همت بسیج جامعه پزشکی در نقاط محروم 4 شهرستان فارس خدمات رایگان ارائه می کنند.
 مسئول بسیج جامعه پزشکی فارس در این مورد، گفت: همزمان با جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سعی بر این است که با فراهم کردن امکانات بهداشتی و درمانی به مردم، به ویژه اهالی نقاط محروم این استان خدمات رسانی کنیم.

ستار نوروزی افزود: بر این اساس بسیج جامع پزشکی مرودشت دیروز 18 بهمن ماه جاری در روستای دشتک و امروز 19 بهمن در روستای کندازی، درمانگاه سیار با حضور پزشکان متخصص برپا کرده که این برنامه پیرو بازدید و اردوی جهادی برگزار شده در دی ماه امسال و در راستای رفع مشکلات درمانی مردم روستا صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: 20 بهمن ماه نیز درمانگاه سیار تخصصی به همت بسیج جامعه پزشکی آباده در برخی از روستاهای محروم این شهرستان ارائه خدمت می کنند.

نوروزی بیان کرد: درمانگاه تخصصی سیار محمد رسول الله از 15 تا 17 بهمن با حضور 38 متخصص در خنج برپا شد و در مجموع یک هزار و 29 نفر ویزیت تخصصی شدند و به 324 نفر نیز مشاوره درمانی ارائه شد که همگی از طرف پزشکان خانواده ارجاع داده شده بودند.

وی ادامه داد: همچنین در 22 بهمن نیز این خدمات در قلات به مردم ارائه می شود که پزشکان و پرستاران و سایر تیم بهداشتی درمانی می توانند در صورت تمایل به مشارکت با سازمان بسیج جامعه پزشکی به شماره 32298209 تماس گیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه خدمات تخصصی درمانگاه های سیار تنها از طریق فرم ارجاع و در راستای تقویت نظام ارجاع ارائه می شود، گفت: در مجموع حدود 70 پزشک متخصص عضو بسیج جامعه پزشکی در برگزاری این درمانگاه های سیار مشارکت کرده اند.

نوروزی افزود: به مناسبت 22 بهمن، 22 روستای محروم در فارس شناسایی شده اند و بر اساس نیازسنجی های صورت گرفته در هر روستا، متخصص موردنیاز مردم در قالب تیم های تک تخصصی طی دهه مبارک فجر به مردم ارائه خدمت می کنند.

وی تصریح کرد: اهالی روستاهایی که بدمسیر و محروم هستند و دسترسی به پزشک بر ایشان دشوار است نیز مورد توجه بسیج جامعه پزشکی قرارگرفته و 50 تیم پزشک عمومی با همکاری بسیج جامعه پزشکی شهرستان ها طی دهه فجر به این مناطق اعزام شده و خدمت رسانی می کنند.

نوروزی گفت: در مسیر راهپیمایی 22 بهمن در کل شهرستان های فارس ایستگاه های غربالگری فشارخون و دیابت برپا می شود که این ایستگاه ها در نماز جمعه 17 بهمن ماه شیراز نیز به همت بسیج جامعه پزشکی بیمارستان خلیلی برپا شد و از ساعت 9 تا 14 حدود 500 نفر مورد غربالگری قرار گرفتند.

وی همچنین از ارائه خدمات رایگان به عموم مردم در درمانگاه های زیر پوشش سپاه در 22 بهمن، همانند 12 بهمن ماه خبر داد و بیان کرد: در شهرستان هایی که درمانگاه در 22 بهمن تعطیل است، خدمات در این روز رایگان می شوند.
 
منبع: فارس


کد مطلب : ۴۹۰۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما