۰
plusresetminus

دکتر ایمانیه: تعطیلی پزشک خانواده خلاف قانون است

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تعطیل شدن پزشک خانواده خلاف قانون است اما می توان آن را اصلاح کرد.
محمدهادی ایمانیه ظهر امروز در آیین بهره برداری از تخت های جدید ویژه نوزادان بیمارستان نمازی این شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به کمبود پزشک عمومی در شهرهای زیر 50 هزار نفر، توسعه پزشک خانواده در دیگر نقاط کشور در حال حاضر امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه در آمارگیری های 9 منطقه شهرداری شیراز 62 درصد شهروندان از وجود پزشک خانواده اعلام رضایت کرده اند، گفت: 18 درصد دیگر نیز در حد متوسط راضی و 20 درصد ناراضی بوده اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: عمده ترین دلیل نارضایتی از پزشک خانواده این است که بیماران نمی توانند به صورت مستقیم به پزشکان متخصص مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: اگر مردم به صورت مستقیم به پزشکان متخصص مراجعه می کردند، پرداخت 30 درصد هزینه ویزیت بر عهده خود بیمار بود در حالی که اکنون فقط 10 درصد ویزیت را به پزشک خانواده می پردازند.

ایمانیه با بیان اینکه برگه ارجاع پزشک خانواده تاریخ انقضا ندارد، خاطرنشان کرد: فقط یک برگه ارجاع از پزشک خانواده برای مراجعه بیمار به پزشک متخصص کافی است.

وی افزود: در این اواخر در بیمارستان های شیراز شیوه ارجاع افقی را به کار برده ایم که برمبنای آن بیمار با یک برگه ارجاع می تواند از یک پزشک متخصص به متخصص دیگر مراجعه کند و نیازی نیست که برگه ارجاع دیگری را از پزشک خانواده بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: تمام درمانگاه ها باید شبانه روزی باشند و موظف اند که پزشکان خانواده را به صورت دو شیفته به کار گیرند.

ایمانیه در بخش دیگری از این گفت وگو اعلام کرد: در هیچ مرکز پزشکی و درمانی این استان چه بخش خصوصی و چه دولتی زیرمیزی گرفته نمی شود.

وی با بیان اینکه وضعیت هتلینگ بیمارستان های فارس نسبت به پارسال بهتر شده است، گفت: مراکز درمانی این استان حق ندارند برای تهیه ملزومات پزشکی بیماری را به بیرون روانه کنند.

رئیس بیمارستان علوم پزشکی شیراز همچنین اعلام کرد: توافق شده است که تمام تجهیزات بیمارستان سوانح سوختگی شیراز از سوی وزارت بهداشت مهیا شود و این بیمارستان در شهریور سال آینده گشایش یابد.

وی با اشاره به اینکه زایمان طبیعی در بیمارستان های حافظ و حضرت زینب (ع) شیراز رایگان است، اظهار کرد: بیمارستان شوشتری شیراز با وضعیت جدید به عنوان بیمارستان مرکزی زایمان طبیعی از اردیبهشت ماه سال آینده بازگشایی خواهد شد.

ایمانیه با اشاره به آغاز پذیرش دانشجویان خارجی در دانشکده پزشکی شیراز گفت: قول داده ام که در گام نخست 200 دانشجوی خارجی را از کشورهای همسایه ایران در واحد بین الملل این دانشگاه جذب کنم که در مرحله نخست 40 دانشجوی عراقی جذب شدند.

وی همچنین اعلام کرد: 197 پروژه درمانی، بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شامل ساخت، ترمیم و تجهیز خانه های بهداشت، پایگاه های اورژانس، خانه پزشکان در روستاها، اتاق عمل، مسجد بیمارستان و موارد دیگر در دهه فجر امسال افتتاح می شود.
 
منبع: فارس


کد مطلب : ۴۹۱۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما