۰
plusresetminus

پاك‌فطرت: تكريم شهداي سادات موجب ارتقاي فرهنگ جامعه است

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۷
شهردار شیراز گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای سادات به ارتقای فرهنگ جامعه کمک می کند.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از ستاد خبری یادواره شهدای سادات استان فارس، علیرضا پاک فطرت، شهردار شيراز در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا، گفت: باید تا جایی که می توانیم برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تلاش کرد.
وی با بیان اینکه هنوز شهدا را نشناخته و زندگینامه و اهداف آنها را نمی دانیم، افزود: در دنیا جنگی انجام می شود که شاید زمان آن تنها یک ماه باشد و تعداد شهدای آنها خیلی محدود باشد اما سال ها برای شناختن و معرفی کشته شدگان و شهدای آن جنگ وقت صرف کرده و آنها را به نسل های بعد معرفی می کنند.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی به ایران اسلامی هشت سال طول کشید و بهترین افراد جامعه ما به صورت داوطلب به این جنگ رفتند.
پاک فطرت با اشاره به اینکه تفاوت شهدای هشت سال دفاع مقدس با شهدای و کشته شدگان در دیگر جنگ ها دنیا در این است که شهدای ما داوطلبانه و آگاهانه به جنگ رفتند، تصریح کرد: شهدای ایران اسلامی با وجود اینکه می دانستند حضور در این جنگ برای آنها سود مادی و مالی ندارد اما به فرمان رهبر خود در جنگ و در دفاع از کیان اسلامی خود شرکت کردند.
وی با بیان اینکه باید از شهدای استان درس ایثار و ازخودگذشتگی بگیریم، عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدا بهترین فرصت در راستای درس گرفتن از شهیدان و الگو قرار دادن ایشان در زندگی است.
اعلام آمادگي شهرداري شيراز در برگزاري يادواره شهداي سادات
پاک فطرت در مورد برگزاری این دسته از برنامه ها بیان کرد: شهرداری شیراز در برنامه های مربوط به شهدا خوب وارد شده و با کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس هماهنگی و همکاری  خوبی داشته و برای برگزاری یادواره شهدای سادات نیز اعلام آمادگی و همکاری کرده است.
وی با بیان اینکه برگزاری یادواره های شهدا در سطح شهر برای تمام جامعه مفید است، اظهار كرد: اگر بخواهیم فرهنگ شهر را ارتقا دهیم باید به این دسته از برنامه ها بیشتر توجه کنیم.
شهردار شیراز با اشاره به اینکه شهرداری شیراز در زمینه نصب تمثال شهدا در سطح شهر رتبه نخست در بین کلان شهرهای کشور را به خود اختصاص داده، خاطرنشان کرد: این اقدام نیز باید توسعه یابد و یاد و خاطره دوستان، اقوام و هم محله ای هایی که شهید شدند با دیدن تمثال مبارک شهدا در ذهن مردم در زمان تردد در سطح شهر زنده می شود و به یاد مرام و اخلاق شهدا می افتند که این دراخلاق مردم تأثیر دارد
کد مطلب : ۴۹۴۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما