۰
plusresetminus

حجت الاسلام رضایی: خاندان سادات نقش بسزايي در تبليغ و ترويج اسلام داشته‌اند

تاریخ انتشارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۳
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان فارس با اشاره به ضرورت تبيين نقش سادات در تبليغ و ترويج دين مبين اسلام، گفت: برگزاري يادواره شهداي سادات، گامي براي رسيدن به اين هدف است.
به گزارش حافظ نیوز، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در جمع خبرنگاران به برگزاري يادواره شهداي سادات اين استان اشاره كرد و گفت: با توجه به جايگاه والاي شهداي سادات بايد تمام ظرفيت خود را جهت برگزاري هرچه باشكوهتر اين يادواره به كار گيريم و تمام دستگاه ها، نهادها و سمن هاي مردم نهاد بايد همكاري لازم را با ستاد يادواره شهداي سادات داشته باشند تا شاهد یک وزن خاص برای اجرای برنامه سادات باشیم.
حجت الاسلام محمد رضایی خاطرنشان كرد: پیش از این یادواره های شهداي دانش آموزی، تخریب چی، دانشجویی، کسبه و... برگزار شده است لذا با توجه به اهمیت موضوع باید توان تمام یادواره ها گذاشته شود تا یادواره شهدای سادات به خوبی برگزار شود.
وی سادات را مرتبط با اهل بیت عصمت و طهارت دانست و افزود: امامزاده یعنی کسی که فرزند و یا نوه امام است لذا نقش تولیت امامزاده ها  نیز در این امر و نقش بسیار مهم است  .
رئيس مركز رسيدگي به امور مساجد فارس به جايگاه خاندان اهل بيت(ع) در ميان ايرانيان اشاره كرد و گفت: خاندان سادات به دليل انتساب با فرزندان حضرت زهرا(س) در بین مردم از احترام و اهمیت خاصی برخوردار هستند.
وي با يادآوري اينكه در طول تاريخ خاندان سادات نقش بسزايي در تبليغ و ترويج اسلام داشته اند، افزود: بعضی از کشورها بدون جنگ با مسلمانان به اسلام روی آوردند که این یک افتخار است و مسلمان شدن ادیان مختلف و پذیرفتن مذهب شیعه یک افتخار بالاتری است كه مسلماً نقش خاندان سادات در اين زمينه، مهم و مؤثر بوده است.
حجت الاسلام رضايي با اشاره به نقش شهدای سادات در طول انقلاب و نهضت کربلا  ابراز كرد: لزوم تكريم شهداي سادات از دو لحاظ قابل بررسي است نخست اينكه اهمیت احترام به شهدا در قرآن آمده است و از سوي ديگر روايات و احاديث بسياري از پيامبر(ص) مبني بر تكريم خاندان اهل بيتشان داريم .
کد مطلب : ۴۹۹۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما