۰
plusresetminus

شهردار شیراز: پارك چنار راهدار شيراز گردشگاهي منحصر بفرد در كشور خواهد بود

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۹
شهردار شيراز گفت: گردشگاه و پارك حاشيه اي چنارراهدار در اين شهر، به يكي از بوستان هاي منحصر بفرد در كل كشور تبديل خواهد شد.
علی رضا پاك فطرت سه شنبه 28 بهمن در بازديد از طرح هاي عمراني و توسعه اي اجرا شده توسط شهرداري در مناطق جنوبي شيراز، گفت: نماد ورودي شيراز از سمت خوزستان و بوشهر را به واسطه تعلق خاطري كه مردم به دفاع مقدس داشته و دارند؛ طوری برنامه ریزی کرده ایم که یاد دوران دفاع مقدس تازه بماند.
وي با بیان اینکه در بوستان چنارراهدار که از محل ساخت این نماد تا شهرک مهدی آباد(کتس بس) پيش بيني فضاهاي تفريحي، اقامتي، گردشگري و ... شده است، گفت: در این نماد زیبا و منحصر بفرد تلاش می کنیم شیراز را به عنوان شهر سبز نشان دهیم تا کسانی که وارد شهر می شوند کاملا تغییر را حس کنند.
علیرضا پاك فطرت با تأكيد بر اينكه بوستان حاشيه اي چنارراهدار، جنوب شيراز را دگرگون خواهد كرد، گفت: اين پارك خطي به طول 14كيلومتر است كه كل مسير خطي جنوب شيراز را پوشش مي دهد.
وي با بيان اينكه سیل بند این پروژه 2سال قبل به بهره برداری رسیده است، خاطرنشان كرد: در 17 نقطه از رودخانه چنارراهدار شیب شکن خواهیم داشت که دو شیب شکن آن اکنون در حال اجرا است و مراحل نهایی ساخت را طی می کند و در کنار رودخانه فضاهای سبز، گونه های مختلف گیاهی و پروژه های متعدد سرمایه گذاری که هر کدام جذابیتی برای سرمایه گذاران داشته باشد، تعریف شده است.
شهردار شيراز ابراز امیدواری کرد ظرف چند سال آینده این محور به بهترین و بزرگترین محور گردشگری شیراز تبدیل شود و گفت: در این منطقه برخلاف رستوران های محور شمال غرب که اکثرا بدون مجوز شکل گرفته اند؛ بهترین شرایط با استاندارد کامل برای سرمایه گذاران فراهم می شود.
وي با بيان اينكه تثبیت حریم رودخانه، پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و توسعه فضاي سبز شهري از اهداف اين طرح است، گفت: يكي از موضوعات مهم مدنظر ما وجود پل و کاروانسرای قدیمی در این منطقه است که پیگیر دریافت مجوز از سازمان میراث فرهنگی برای احیاء آن و تبدیل این منطقه به یک منطقه جدید گردشگری هستیم.
علیرضا پاک فطرت افزود: طی چهار سال گذشته پل دوم میانرود را افتتاح کردیم، پل سوم یا همان پل سجادیه 95 درصد پیشرفت فیزیکی و پل چهارم یا پل حجت آباد 10 درصد پیشرفت دارد و این در حالی است که طي 15سال منتهی به آن تنها يك پل بر روی این رودخانه ساخته شده بود.
وی با اشاره به دپوی خط دوم متروی شیراز در منطقه بین پل اول و دوم میانرود، نيز گفت: بولوار طلائیه که فاز اول آن در سال گذشته به بهره برداری رسید، شهرک های مهدی آباد، حجت آباد، میانرود(بهارستان)، رضوان، فرزانگان، فرهنگیان، احمدآباد، والفجر و ... را به هم متصل می کند که کمکی است برای کاهش عبور و مرور محلی از بزرگراه کمربندی امام خمینی(ره) در محدوده این مناطق و افزایش ایمنی و امنیت شهروندان.
شهردار شیراز پیشرفت فازهای بعدی بولوار طلاییه، افزود: این پروژه با احداث یک تقاطع غیرهمسطح در نزدیکی شماره گذاری در انتهای بلوار امیرکبیر به بولوار مهدیه در منطقه چهار می رسد و به میدان شهید رودکی ختم می شود.
پاک فطرت با بیان اینکه ساماندهی ترافیکی میدان شهید رودکی در برنامه قرار دارد و در حال طراحی است، گفت: یک رینگ ترافیکی از میدان جام جم، بزرگراه کوهسار مهدی(عج)، میدان قصردشت، تقاطع سه سطحی معلم، بولوار ایمان جنوبی تا مهدی آباد(کتس بس) ایجاد می شود و با گذر از بلوار احمد ابن موسی (ع) به پل غدیر و بزرگراه رحمت و سرداران می رسد.
 
منبع: ایسنا
کد مطلب : ۵۰۵۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما