۰
plusresetminus
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس:

اقتصاد مقاومتی، یک مکتب جدید اقتصادی در دنیا است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۹
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک مکتب جدید اقتصادی در دنیا است، ویژگی آن را نسبت به سایر مکاتب اقتصادی بسیار پیشرفته تر برشمرد و افزود: این مکتب جدید اقتصادی که مبتکر آن رهبر معظم انقلاب است با اقتصاد ریاضتی مطرح در دنیا کاملا متفاوت بوده و مهمترین ویژگی آن تکیه برمشارکت مردم در عملیاتی کردن آن است.
به گزارش حافظ نیوز، اسماعیل قزل سفلی صبح امروز در کارگاه اقتصاد مقاومتی که به همت بسیج دانشجویی و با حضور اساتید برجسته کشور و دانشجویان بسیجی در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: بعد از گذشت 36 سال هنوز درمجموعه مسئولان باور به وجود نیامده که باید روی بنیه درونی اقتصادی نظام خود تکیه کنیم.
وی یکی از مهمترین مولفه های اقتصاد مقاومتی را تکیه بر تولید داخلی و نیروهای پرانرژی داخلی دانست و افزود: این باور هنوز در مسئولان شکل نگرفته است از این رو دانشجویان باید آن را به یک گفتمان تبدیل کنند.
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نبوده بلکه به معنای خوب مصرف کردن و اصلاح روندهای غلط در مجموعه قوانین اقتصادی است اضافه کرد: با گذشت یک سال از ابلاغ سیاست های 24 بندی برخی اوقات مشاهده می شود که در برنامه ها و سیاست های دولتمردان، انطباقی با مولفه های اقتصاد مقاومتی نمی بینیم..
قزل سفلی ادامه داد: یکی از کارویژه های دانشجویان بسیجی، گفتمان سازی و مطالبه برنامه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی از دولتمردان است.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک مکتب جدید اقتصادی در دنیا است، ویژگی آن را نسبت به سایر مکاتب اقتصادی بسیار پیشرفته تر برشمرد و افزود: این مکتب جدید اقتصادی که مبتکر آن رهبر معظم انقلاب است با اقتصاد ریاضتی مطرح در دنیا کاملا متفاوت بوده و مهمترین ویژگی آن تکیه برمشارکت مردم در عملیاتی کردن آن است.
در این برنامه بهاء الدین رضایی کوچی مدیر علمی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس گفت:: کارگاه یک روزه اقتصاد مقاومتی در موضوعات عمومی و تخصصی به همت بسیج دانشجویی در شیراز برگزار شده است.
وی افزود: نفت، انرژی و چالش های آن، امنیت غذایی و کشاورزی و نظام سلامت و اقتصاد مقاومتی از مباحث این کارگاه است.
در این کارگاه حجت الاسلام مهدی کاظمی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس راه حل خروج از بن بست اقتصادی تاکیدات مقام معظم رهبری و ورود به فضای اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: باید شناخت کافی از اصول اقتصاد مقاومتی و ظرفیت های فعالیت دانشجویی داشته باشیم.
در این کارگاه اساتید برجسته کشوری  در خصوص مباحث اقتصاد مقاومتی، امنیت غذایی و اقتصاد مقاومتی، مسائل نفت، گاز و پتروشیمی و نظام سلامت صحبت کردند.
 
کد مطلب : ۵۰۸۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما