۰
plusresetminus
با حکم آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس

علیرضا توکل دبیر ستاد احیاء نی ریز شد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۳
با حکم آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس علیرضا توکل به عنوان دبیر ستاد احیاء نی ریز معرفی شد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد احیاء فارس، در مراسمی با حضور سلیمان مهدوی دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان، حجت الاسلام و المسلمین فقیه نماینده ولی فقیه و امام جمعه نی ریز، فرماندار و جمعی از مسئولین دستگاه­های اجرایی و دانشگاهی و دیگر اعضای ستاد احیاء مراسم معارفه دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نی ریز برگزار گردید.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین فقیه نماینده ولی فقیه و امام جمعه این شهرستان ضمن تشکر و قدردانی از توجه و حضور دبیرستاد احیاء استان به بیان اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام پرداخت و گفت: اولین شرط در باب این فریضتین علم است یعنی انسان باید نسبت به این مسئله شناخت و آگاهی داشته باشد.
وی افزود: امروزه بعد از گذشت 1400 سال از اسلام، دستورات این دین الهی در اختیار اغلب مردم قرار گرفته است لیکن عموم جامعه نسبت به پیاده سازی و عمل به احکام خداوند بی تفاوت شده اند بنابراین اگر مردم در عمل به وظایف دینی و شرعی خود کوتاهی کنند مطمئنا در بسیاری از امور دچار افراط و تفریط خواهیم شد.
نماینده ولی فقیه در شهرستان نی ریز با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه واگذاری بعضی از پست های دولتی به افراد از روی رابطه است نه شایستگی و لیاقت، اظهار داشت: اگر قرار بر این باشد که چنین افرادی در اداره و یا نهادی متولی فریضه امر به معروف و نهی از منکر باشند خود یک منکر بزرگ خواهند بود.
در ادامه مهدوی دبیر ستاد احیاء استان فارس ضمن اشاره به اهمیت و ضرورت امر به معروف و نهی از منکر ، گفت: امر به معروف و نهی از منکر بایستی در سبد فرهنگی خانواده قرار گیرد و راه همگانی کردن این واجب و تکلیف الهی در جامعه دست به دست شدن همه دستگاهها با همکاری نخبگان اجرایی و علمی است تا انشاءالله به لطف خداوند این فریضه اقامه گردد.
وی خاطر نشان کرد: الحمدالله شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه­های اجرایی استان فارس راه اندازی شده اند و این ستاد در نظر دارد تا با وجود ستادهای احیاء شهرستان­ها، شورای امر به معروف و نهی از منکر دیگر دستگاه­های اجرایی  بخصوص آموزش و پرورش و دانشگاه­ها راه­اندازی و تقویت شوند.
در  ادامه محمدرضا امیری فرماندار نی ریز بیان داشت: با نگاه به دستورات اسلام متوجه خواهیم شد که حتی فریضه امر به معروف و نهی از منکر هم عمدتا دارای رویکرد فرهنگی و اجتماعی است که برای سعادت بشر بیان شده است.
وی خاطرنشان کرد: در فریضه امر به معروف و نهی از منکر دو بحث تکلیف و وظیفه برای ما مشخص شده است که دربخش وظیفه بنده و همکارانم بعنوان کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران موظف به انجام وظایف خود و در بخش تکلیف  به عنوان یک مسلمان همه چیز بر ما مشخص شده و ما به عنوان یک مسئول چه در اداره و یا یک نهاد باید به تکلیف خود عمل کنیم.
در پایان علیرضا توکل فرمانده سپاه ناحیه نی ریز با حکم آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان و رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر فارس بعنوان دبیر ستاد احیاء شهرستان نی ریز  منصوب گردید.
کد مطلب : ۵۰۸۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما