۰
plusresetminus

۱۳ فروردین، پرحادثه‌ترین روز جاده‌های کشور از سال ۹۰ تاکنون

تاریخ انتشاردوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۰
رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در مقایسه روزهای نوروز در سال های ۹۰ تا ۹۳، روز سیزدهم فروردین پرحادثه ترین روز جاده های کشور بوده است.
احمد شجاعی در جلسه هماهنگی اجرای طرح نوروزی با اشاره به آمار تلفات ترافیکی در نوروز اظهار داشت: طبق برآوردهای انجام شده، 1318 نفر در نوروز سال90 جان باختند که این تعداد در نوروز سال 93 به 1084 نفر تقلیل یافت.
وی استان های خوزستان، خراسان رضوی، تهران و فارس را دارای بیشترین آمار تلفات رانندگی در طرح نوروزی معرفی کرد و افزود: در مقایسه روزهای نوروز در سال های 90 تا 93، روز سیزدهم فروردین پرحادثه ترین روز جاده های کشور بوده است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه به آمار تلفات ترافیکی در 10 ماهه نخست امسال پرداخت و خاطرنشان کرد: در 10 ماهه نخست امسال 14579 نفر در اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده اند که این تعداد در مقایسه با آمار کشته شدن 15535 نفر در ده ماهه نخست سال 92،نشان از کاهش 6.2 درصدی تلفات در ده ماهه ابتدایی امسال دارد.
شجاعی در پایان با ارایه امار تلفات استان های رکوددار در این 10 ماه گفت : در ده ماهه نخست امسال استان فارس با 1250 نفر، تهران با 1108 نفر و خراسان رضوی با 1105 نفر فوتی، رکودار تلفات ده ماهه نخست امسال هستند.
 
منبع: تسنیم
کد مطلب : ۵۱۳۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما