۰
plusresetminus

همایش روز پرستار در شیراز برگزار شد/ گلایه از عقب ماندگی مطالبات

تاریخ انتشاردوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۲
همایش روز پرستار با گلایه پرستاران استان نسبت به عقب ماندگی مطالبات و تبعیض قائل شدن در اجرای طرح تحول نظام سلامت در تالار اقبال لاهوری بیمارستان نمازی شیراز برگزار شد.
همایش روز پرستار از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیش از ظهر دوشنبه ۵ اسفند ماه در حالی در شیراز برگزار شد که پرستاران در این همایش با داشتن پلاکاردهایی نسبت به عقب ماندگی مطالبات و تبعیض قائل شدن در اجرای طرح تحول نظام سلامت، تلاش داشتند پیامشان را به رئیس دانشگاه شیراز و وزیر بهداشت ودرمان اعلام کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این همایش گفت: قبول داریم با اجرای طرح تحول نظام سلامت فاصله درآمدی بین پزشکان و پرستاران ایجاد شده ولی باید تلاش داشته باشیم از طریق ارایه مستندات این موضوع  را مطرح کنیم .
محمد هادی ایماینه با بیان اینکه  معتقدیم ایجاد فاصله درآمدی از عدالت علوی به دور است، افزود: امیدوارم با اعلام مشکلات بتوانیم هرچه سریعتر مطالبات دستمزد پرستاران را اعمال کنیم.
وی اضافه کرد: امیدواریم تا آخر امسال بتوانیم موانع سر راه برای پرداخت مطالابت پرستاران را برداریم.
ایمانیه با اشاره به مجوز استخدام ۹۰۰ پرستار در فارس گقت: با توجه به کمبود فارغ ااتحصیلان رشته پرستاری امروزه تنها ۵۰۰ پرستار را از طریق برگزاری آزمون جذب کرده ایم که در تلاش هستیم بتوانیم در آینده نزدیک از طریق دانشکده های غیر دولتی این کمبود را مرتفع کنیم تا فشار کاری پرستاران کاهش یابد.
وی نظارت بیشتر واجرای سطح بندی در دانشکده های رشته پرستارای را از برنامه های آینده این دانشگاه اعلام کرد وگفت: در آینده نزدیک کیفیت آموزشی این رشته ارتقا می یابد و پرستاران زبده جذب می شود تا فشار کاری فعالان این عرصه کاسته شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی  شیراز ایجاد اختلاف طبقاتی درآمدی پزشکان وپرستاران را از دیگر مشکلات پرستاران عنوان و اضافه کرد: این مشکل در کل کشور است که وزیر بهداشت و درمان در تلاش است این معضل قدیمی را مرتفع کند.
ایمانیه به پرستاران قول داد که در اسرع وقت بتواند مشکلات پرستاران را مرتفع کند.
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شیراز نیز گفت: در حال حاضر بیش از ۷ هزار نفر پرستار در سیستم دولتی در استان فارس در حال فعالیت هستند که در فارس با مشکل کمبود پرستار مواجه هستیم.
معصومه نگهبان با اشاره به پیوستن نظام پرستاری ایران به شورای بین المللی پرستاری، گفت: هم اکنون در بسیاری از کشور های دنیا عضویت در نظام پرستاری ایران به عنوان یک پایه معتبر شناخته شده است.
وی از مسئولان امر خواست که  با اجرای قوانین تصویب شده پرستاری مانند تعرفه گذاری خدمات پرستاری و قانون ارتقای بهره وری خدمات پرستاری شرایط مناسب برای پرستاران ایجاد کنند.
کد مطلب : ۵۱۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما