۰
plusresetminus
نقدی بر سخنان اخیر ریاست محترم جمهور؛

آیا پیام انتخابات 24 خرداد «بنفش» شدن صدر تا ذیل نظام اسلامی است؟!/ استاندار محترم فارس! مبادا صرفا «گرایشات سیاسی» مبنای عزل برخی افراد از برخی سمت ها قرار گیرد!

تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۲۴
آنچه که از آن با مفهوم
حافظ نیوز/ سجاد زارع - سرویس سیاسی - طی چند روز گذشته ریاست محترم جمهور در نخستین همایش استانداران و سفرای ایرانی مقیم کشورهای همسایه با بیان اینکه از نظر ما احزاب و جناح های مختلف با یکدیگر فرقی نمی کنند و هر جناحی که بیشتر به ملت خدمت کند از نظر ما جناح برتر است، افزود: «عنوان، مارک، این و آن و الف و ب برای ما مطرح نیست و نباید هیچ خادمی را از ارائه خدمت محروم کنیم اما مسئولان اجرایی باید به رای مردم در 24 خرداد 92 معتقد باشند.»
رئیس جمهور گفت: «اگر کسی اعتقاد به رای مردم ندارد می تواند در کشور کار و فعالیت کند اما نمی تواند در سطح بالای کشور مدیر باشد، این مسئله ای است که مردم آن را قبول نمی کنند و ما نیز در فعالیت ها به سوابق افراد و وابستگی سیاسی و جناحی کاری نداریم اما مسئولان باید به رای مردم اعتقاد داشته باشند.»
رئیس جمهور گفت: «اگر کسی 24 خرداد را قبول ندارد می تواند در سمت دیگری خدمت کند چرا که «ان ارض الله واسعه» و در مکان و پست دیگری خدمت کند اما اگر بخواهد مسئول رده بالای کشور باشد این قابل قبول نیست.»
در خصوص سخنان اخیر دکتر روحانی ذکر چند نکته ضروری به نظر می رسد:
- نخست آنکه طبق سخنان ریاست محترم جمهور، اگر کسی اعتقاد به رای مردم ندارد نمی تواند در سطح بالای کشور مدیر باشد، بنابراین این انتظار از دولت یازدهم وجود دارد که اشخاصی که در سال 88 به رای غاطبه مردم پشت پا زده و رئیس جمهور قانونی کشور را تخطئه و نظام انتخاباتی کشور را به تقلب متهم کردند و در ادامه از فتنه و سران آن حمایت کرده و می کنند، در هیچ سمت مدیریتی از جمله فرماندار یا غیره به کار نگیرد.
- بیان این نکته که دولت به هیچ جناح سیاسی گرایش ندارد و مبنای عمل میزان خدمتگزاری است، حرف بسیار صحیحی به نظر می رسد اما این گفته باید در ساحت عمل نیز رنگ و بوی واقعیت به خود گیرد! مسلما هنگامی که غاطبه مدیران انتصابی بدنه اجرایی کشور از طیف های متمایل به اصلاح طلبان انتخاب شوند و در برخی استانها نیز استاندارانی پیدا شوند که بگویند از خود گلایه داریم که چرا حتی یک مدیر اصولگرا منصوب نکرده ایم، در چنین شرایطی سخن از فراجناحی بودن و استفاده از همه گرایشات سیاسی در بدنه اجرایی کشور هیچگاه از سوی افکار عمومی مورد پذیرش و باور قرار نخواهد گرفت.
- رئیس جمهور در این همایش در بخش دیگری از سخنان خود از لزوم درک پیام انتخابات 24 خرداد ماه سخن می گوید و از کسانی که 24 خرداد را قبول ندارند تقاضا می کند در مکان و پست دیگری مشغول به خدمت شوند. از عبارت قبول نداشتن 24 خرداد ماه دو برداشت می توان نمود؛ نخست آنکه عده ای همچون سال 88 معتقد به تقلب در انتخابات و یا هرچیز دیگر که ناقض مقبولیت و مشروعیت رئیس جمهور باشد هستند که در این صورت می توان پذیرفت که چنین اشخاصی صلاحیت حضور در مناصب اجرایی و مدیریتی را ندارند اما برداشت دیگری که از عبارت قبول نداشتن 24 خرداد می توان نمود این است که ریاست محترم جمهور انتظار داشته باشند گروه ها، احزاب و شخصیت های مختلف سیاسی را همسو با خود ببینند! به عبارت دیگر آنچه که از آن با مفهوم «درک پیام انتخابات» یاد می شود، اگر به معنای به رنگ بنفش درآمدن صدر تا ذیل نظام اسلامی است باید اذعان نمود مفهومی نابجا و بلکه خطرناک است! حتی با فرض اینکه رئیس جمهوری با 99 درصد آرای عمومی بر سر کار آمده باشد، این اکثریت مطلق نباید از آن اقلیت مطلق انتظار داشته باشند دست از عقاید و سلایق خود بکشند و همسو با پیروز انتخابات بیاندیشند و رفتار کنند! بنابراین اگر دولتی بر سر کار آید که تصمیم بگیرد تنها از کسانی در عرصه مدیریتی استفاده کند که در ایام انتخابات به او رای داده اند، در واقع خود را از بخش مهمی از ظرفیتهای موجود در جامعه محروم ساخته است و چنین دولتی بر فرض وجود، از حداکثر ظرفیتها و منابع انسانی کشور بهره نگرفته است.
بر همین مبنا، به نماینده عالی دولت در استان فارس جناب آقای دکتر احمدی نیز می توان این نکته را یاداوری نمود که مبادا گرایشات سیاسی برخی افراد به تنهایی مبنایی برای عزل آنها از برخی مناصب اجرایی قرار گیرد چرا که دولت جمهوری اسلامی برآمده از آرای عمومی ملت و متعلق به همه ایرانیان است و در این کشور، آحاد ملت اعم از اصلاح طلب یا اصولگرا و یا مستقل و غیره حق بهره گیری و بهره مندی یکسان از امکانات و ظرفیتهای موجود در کشور را دارند.
کد مطلب : ۵۱۶۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
مطلع
feedback
Iran, Islamic Republic of
اخیرا شنیده شده اقای ه.ط که یک چهره معتدل اصولگراست از یکی از ادارات شیراز در حال عزل است آن هم تنها به دلیل اصولگرا بودن! پناه بر خدا
مطلع
feedback
Germany
ای کاش این حرفها رو تیرماه ۸۴ هم میزدید
منصف
feedback
Germany
هر دولتی حق داره کسی رو سر کار بیاره که فکر میکنه با سیاستهاش همسوتره مردم به رییس جمهور رای میدن تا سلیقه اون در کشور اجرا بشه
ولایی
feedback
Germany
اگر این حرفها از دهن احمدی نژاد خارج میشد بعضیا چه ها که نمیکردند
۲۴ خردادی
feedback
Germany
خداییش حال میکنین با این ظرفیت بالای دولت که انقدر راحت تخریبش میکنید
ولایی
feedback
Germany
اگر این حرفها از دهن احمدی نژاد خارج میشد بعضیا چه ها که نمیکردند
مطلع
feedback
Iran, Islamic Republic of
تخریب؟؟؟؟؟ از‌گل نازک تر میگیم متهم میشیم به بیسوادی و متحجر بودن و هزار چیز دیگه کوچکترین نقد رو شما تخریب میدونید؟
مطلع
feedback
Iran, Islamic Republic of
این دولت کابینه ۷۰ میلیونی نیست