۰
plusresetminus

فارس میزبان جشنواره قرآنی دختران در شرف ازدواج کمیته امداد کشور

تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۹
مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس گفت: برای اولین بار جشنواره قرآنی کمیته امداد برای مادران و دختران در شرف ازدواج به میزبانی دو استان فارس وخراسان رضوی برگزار می شود.
سید عبدالعلی سعادت اظهار کرد: فارس در این دوره میزبان استان های قم، البرز، همدان، خوزستان، یزد وبوشهراست ومددجویان از ۶ لغایت ۸  اسفند ماه سال جاری در مجتمع آیت الله ربانی شیرازی باهم به رقابت می پردازند.
به گفته وی این جشنواره قرآنی در دو رشته ترتیل و حفظ برگزار می شود و در آن مدد جویان درسه مقطع تحصیلی سیکل، دیپلم و بالاتر حضور دارند. همچنین در حاشیه این جشنواره مسابقه نهج البلاغه خطبه ۳۱نیز برگزار می شود.
وی در ادامه  درباره برگزاری مراحل مقدماتی این مسابقات قرآنی در استان نیزگفت: از ابتدای سال جاری دستور العمل و شیوه نامه برگزاری این جشنواره به مراکز کمیته امداد سراسر استان ابلاغ شد و طی هماهنگی و تفاهم نامه هایی که بین کمیته امداد و مراکز قرآنی صورت گرفت،۲۵۰۰ نفر از مدد جویان در مرحله شهرستانی شرکت کردند که از این تعداد۲۰۰ نفربه مرحله استانی راه یافتند و در مرحله استانی که در بهمن ماه سال جاری در مجتمع  الله ربانی شیراز برگزارشد ۱۱نفر توانستند به مرحله کشوری راه یابند.
وی ادامه داد: مابه دنبال ابجاد زمینه هایی برای رشد معنوی وفرهنگی مدد جویان بخصوص جوانان هستیم و می خواهیم ارزشها و باورهای دینی را در آنها نهادینه کنیم و چنین جشنواره های قرآنی این فرصت رابه ما می دهد که در کنار ایجاد نشاط معنوی، افراد با استعداد را شناسایی کنیم و زمینه شکوفایی آنها را فراهم سازیم.
به نفر اول ۲۰۰ هزار تومان، به نفر دوم ۱۵۰هزار تومان و به نفر سوم ۱۲۰ هزار تومان به اضافه سفر مشهد اهدا خواهد شد.
 
منبع: مهر
کد مطلب : ۵۱۷۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما