۰
plusresetminus

نفت ۵۸ دلار شد

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰
به نقل از رویترز، به دنبال انتشار آمارهایی که نشان داد نرخ تورم مصرف کننده در چین در ماه گذشته میلادی افزایش یافته و همچنین اخبار مربوط به افزایش ارزش دلار، قیمت نفت برنت امروز بخش عمده افزایش اولیه خود را از دست داد.
چین که در حال مقابله با فشارهای افت تورم است، در ماه فوریه شاهد افزایش 1.4 درصدی نرخ تورم خود بوده است. این در حالی است که تحلیلگران رشد 0.9 درصدی را پیش بینی کرده بودند. اما کاهش قیمت های مصرف کننده تاکیدی بر تضعیف بیشتر اقتصاد این کشور بود.
ریک اسپونر، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «رقم شاخص قیمت مصرف کننده اندکی مثبت است.» این بدان معناست که تقاضا در چین «اندکی بهتر از حد پیش بینی شده بوده است.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 17 سنت کاهش به 58 دلار و 36 سنت رسید. قیمت نفت برنت در هفته گذشته 4.6 درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش از هفته منتهی به 9 ژانویه تاکنون بود.
قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از افزایش حدود یک درصدی در روز دوشنبه، امروز 11 سنت دیگر افزایش یافت و به 50 دلار و 11 سنت رسید. به گفته تجار، عامل افزایش قیمت نفت خام آمریکا، انتشار گزارشی بود که نشان داد، حجم ذخیره نفت خام آمریکا در کوشینگ اوکلاهاما  رشدی کم رمق را شاهد بوده است.
سرمایه گذاران اکنون در انتظار انتشار گزارش های هفتگی میزان ذخایر نفت خام آمریکا از سوی انستیتوی نفت آمریکا و اداره اطلاعات انرژی وزارت انرژی این کشور هستند.
بر اساس یک تحقیق انجام شده، حجم ذخایر نفت خام آمریکا برای نهمین هفته افزایش یافته و به رکورد شکنی خود ادامه خواهد داد.
منبع : تسنیم
کد مطلب : ۵۴۵۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما