۰
plusresetminus

راه‌اندازی نخستین کاروان بین‌المللی «راهیان نور»

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۵
نخستین کاروان بین المللی
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نخستین کاروان بین المللی «راهیان نور» را با دعوت از 8 فعال فرهنگی، رسانه ای و اجتماعی از کشورهای اسپانیا، ایتالیا، آلمان و سوئد، راه اندازی کرد.
این سازمان با هدف آشنایی نزدیک تر آزادی خواهان جهان با واقعیات دفاع مقدس، اقدام به دعوت از چند فعال فرهنگی، رسانه ای و اجتماعی اروپایی برای شرکت در اردوی «راهیان نور» کرد تا به این حضور، رنگ و رویی بین المللی ببخشد.
این گروه سه شنبه در بدو ورود به کشورمان با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ابوذر ابراهیمی ترکمان، رییس این سازمان دیدار کردند. در این دیدار رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی ایران را کشوری انسان دوست و صلح طلب خواند و گفت: مسلمانان به دلیل بهره مندی از آموزه های وحیانی قرآن کریم، آغازگر هیچ جنایتی در جهان نبوده اند؛ نه در جنگ جهانی اول و نه جنگ جهانی دوم که بزرگ ترین کشتار تاریخ بشر در این جنگ ها روی داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، گفت: از مهم ترین جنگ های معاصر، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است که از آن با عنوان «دفاع مقدس» یاد می شود. شاید این سؤال به وجود آید که چرا میان دو کشور همسایه جنگ به وجود آمد؟ علت اساسی این مهم را باید در سیاست های غرب نسبت به انقلاب اسلامی ایران، جست وجو کرد.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ناکام ماندن غرب اشاره و تصریح کرد: انقلاب اسلامی از مهم ترین پدیده های سیاسی و اجتماعی دنیا به شمار می رود که در نهایت به ناکامی غرب، منجر شد؛ از آنجا بود که جنگ خانمان سوز دیگری را ترتیب دادند.
وی ادامه داد: در این جنگ تحمیلی، جوانان کشورمان موفق شدند با رهبری امام خمینی(ره) و با هدف مقاومت و پایداری برابر دشمن بعثی، با ایثار و از خودگذشتگی از ارزش های اسلامی خود دفاع کنند.
منبع : تسنیم
کد مطلب : ۵۴۷۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما