۰
plusresetminus
دکتر جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس:

حمله به علی مطهری محکوم است/ شورای تامین باید اقتدار بیشتری داشته باشد/ چرا برخی به دنبال ایجاد التهاب هستند؟

تاریخ انتشارجمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۳
دکتر جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی در برخی شبکه های اجتماعی، نسبت به وقایع اخیر شیراز واکنش نشان داد.
به گزارش "حافظ نیوز" دکتر جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی در برخی شبکه های اجتماعی، نسبت به وقایع اخیر شیراز واکنش نشان داد.
متن منتشر شده از سوی دکتر جعفر قادری به شرح زیر است:
«در ارتباط با وقایع شیراز چند نکته را متذکر میشوم.
 ۱- حمله به آقای مطهری نه جای دفاع دارد که کسی بخواهد از آن دفاع کند و نه پذیرفتنی است که کسی بخواهد از این موضوع برای اهداف خطی و جناحی خود بهره گرفته و از این اتفاق برای حمله به طیف سیاسی مخالف خود استفاده کند.
۲- بهمین اندازه که این اقدام قابل دفاع نیست، بی توجهی تشکل دعوت کننده و دست اندرکاران برنامه در دانشگاه شیراز به حکم شورای تامین مبنی بر لغو مراسم هم قابلیت دفاع ندارد.
۳- اگر تشکل دعوت کننده هدفش کمک به توسعه فضای نقد و بالابردن بینش دانشجویان بود، برنامه را در قالب یک مناظره تدارک میدید و از یک فرد مخالف مطهری هم دعوت میکرد، دراینصورت احتمال وقوع هر حادثه ای در دانشگاه و  در خارج از دانشگاه به حداقل میرسید و خوراک تبلیغی برای مخالفان رشد و توسعه فارس فراهم نمیشد.
۴-متاسفانه برخی جریانهای تند سیاسی که نقطه نظرات و دیدگاههای آنان در عزل و نصبهای فارس بصورت صد درصد تامین نشده است و بدنبال رشد و توسعه استان نیستند، با طراحی سناریوهای اینچنینی و دامن زدن به درگیریها و دو قطبی کردن فضای سیاسی در استان سعی دارند از این فضای گل آلود ماهی مقصود خود را بگیرند.
۵- حتی اگر فضای بیرون از دانشگاه هم کنترل شود با مواضع ساختارشکنانه ای که برخی از مدعوین و سخنرانان دارند وقوع چنین اتفاقاتی در محل سخنرانیها هم دور از ذهن نیست. وقتی برخی سخنان بگونه ای تند است که در محیطهایی مثل مجلس هم با واکنش مواجه میشود، نباید انتظار داشته باشیم که در محیطهای مملو از احساسات با واکنش مواجه نشود. در اینگونه موارد اگر برنامه ها در قالب مناظره تدارک دیده شود، آسیبها به حداقل خواهد رسید.
۶- اینکه شورای تامین با رودربایستی و مکاتبه بخواهد از خودش سلب مسولیت کرده و عواقب درون و بیرون از محیطهای سخنرانی را متوجه دعوت کنندگان و برگزارکنندگان کند، مشکلی را حل نمی کند و انتظار میرود دراینگونه موارد به استناد جایگاه برتر و بالاتری که دارد و باید پاسخگوی هر مشکل امنیتی در استان باشد، یا باید راسا نسبت به لغو برنامه ها اقدام و یا خودش مسولیبت امنیت برنامه ها را لااقل بیرون از محیطهای سخنرانی را بپذیرد.
۷- فعالین رسانه ای نباید اجازه دهند افرادی که خود منشا نا آرامی ها و اغتشاشات در زمان فتنه ۸۸ بوده اند و کارهای خشن و براندازانه آنان از ذهن و خاطره مردم پاک نشده است، از این حوادث و وقایع برای تطهیر خود استفاده کرده و بخواهند وجهه و اعتبار مخالفین خود و حتی کلیت نظام را زیر سوال ببرند.
۸- اصرار برخی از جریانهای سیاسی برای ایجاد التهاب در استان برای چیست؟ جریاناتی که خودشان بیشترین انتقاد را نسبت به عقب افتادگی فارس مطرح میکنند، چرا با دامن زدن به این مسایل سیاسی سعی در انحراف افکار و اذهان از مشکلات مردم به سمت مسایل حاشیه ای دارند؟»
کد مطلب : ۵۵۴۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما