۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز:

جاده‌های فارس 4 مرتبه بالاترین تلفات کشور را داشته است

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۴
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شایسته نیست که استان فارس چهار مرتبه بالاترین رتبه تلفات جاده ای کشور را به خود اختصاص دهد.
به گزارش حافظ به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم شعرا بعد از ظهر امروز در نود و یکمین جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: فارس و شیراز در طول تاریخ مرکز شکوفائی و گسترش فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و پایتخت شش دوره سلاطین گذشته و مرقد جمعی از فرزندان و نوادگان ائمه اطهار و نیز مهد پرورش فلاسفه و فرهیختگان و شاعران نامی و فرهنگ پرور کشور بوده است.
وی افزود: جاذبه های تاریخی و آثار و آرامگاه همین بزرگان خواستگاه بازدید و زیارت خیل عظیم مردم کشور و گردشگران خارجی از این شهر و طبیعت خدا داد در این استان شده است.
این عضو شورا ادامه داد: امسال در نوروز با چهار میلیون شب اقامت در مراکز اقامتی جدا از مهمانسرای ادارات و منازل شخصی آشنایان، شاهد رشد 10 درصدی مسافر نسبت به سال قبل بودیم که بالغ بر 1.5 میلیون نفر آنها در مدارس اسکان یافته بودند که از این حیث رتبه اول استان ها را دارا بوده ایم ضمن این که حدود 85 درصد ظرفیت مراکز اقامتی ما تکمیل شده که نشانگر استقبال بیشتر از مدارس و مراکز اقامتی شهرداری با توجه به هزینه پایین آنها است.
وی اضافه کرد: بازدید دو میلیون و 90 هزار نفر از جاذبه های تاریخی در نوروز امسال قابل توجه بوده و رشد 200 درصدی گردشگران خارجی در سال گذشته نوید خوبی برای برنامه ریزی های آینده است.
شعرا خاطرنشان کرد: با این همه استقبال آیا سزاوار است در راههای استان بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی در چهار دوره سال های 90 تا 93 شاهد تلفات جانی بوده و در بین استانهای کشور مقام اول را با 422 نفر جان باخته داشته باشیم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا بیان کرد: چرا با وجود افزایش جریمه و رشد 93 درصد تخلفات رانندگی منجر به توقیف خودروهای متخلف در نوروز 94 همچنان در فارس جاده های ما 87 قربانی  می گیرد و چرا وزارت راه و شهر سازی در اصلاح جاده ها و رفع خطر کردن آنها فکری نمی کند.
لزوم استفاده از ظرفیت گردشگری فارس در بحث ایجاد اشتغال، وجود ظرفیت های احداث هتلها در بافت فرهنگی تاریخی و ساخت زائر سرا در اطراف حرمین احمدی و محمدی و سید علاالدین حسین و لزوم احیای خانه های میراثی دیگر مواردی بود که وی در نطق خود به آن اشاره کرد.
نبود راه های دسترسی به حرم، کمبود پارکینگ در اطراف مراکز دیدنی شیراز، ضعف کنترل و نظارت بر قیمت و نبود پارکهای تفریحی و سرگرمی و شهر بازی از دیگر مشکلات شهر برای مسافرین بود که شعرا در سخنان خود آن را برشمرد.
کد مطلب : ۵۹۱۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما