۰
plusresetminus

25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اقلید زیر کشت گندم قرار دارد

تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۴
مدیر جهاد کشاورزی اقلید گفت: 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اقلید زیر کشت گندم قرار گرفته که بیشترین سطح این محصول، به اراضی دشت نمدان این شهرستان اختصاص دارد.
ه گزارش حافظ به نقل از فارس از اقلید، سید ماشاالله حسینی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران بابیان اینکه اقلید یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی استان فارس و کشور است اظهار داشت: در سال زراعی گذشته با خسارت وارد آمده از خشک‌سالی و تخریب محصول در 4 هزار هکتار از سطح زیر کشت گندم، حدود 80 هزار تن گندم از 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت گندم در این شهرستان تولید که 65 هزار تن از محصول تولیدی به دولت تحویل داده شد.
وی عنوان کرد: در سال زراعی کنونی 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اقلید زیر کشت گندم قرار گرفت که با توجه به بارندگی‌های پراکنده، کشت به‌موقع و تأمین نهاده‌ها در زمان مناسب از وضعیت سبز خوبی در مزارع این شهرستان برخورداریم.
حسینی به کشت بذرهای جدید پیشگام و میهن به‌صورت مادری در اقلید اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح پایکوت تغذیه گیاهی در زراعت گندم و هم‌دلی و هم‌زبانی مؤثر جهاد کشاورزی و کشاورزان منطقه امیدواریم که در تابستان امسال شاهد برداشت محصول باکیفیت و فراوان از سطح زیر کشت گندم این شهرستان باشیم.
مدیر جهاد کشاورزی اقلید در ادامه با اشاره به اهمیت احداث کانال بتنی در جلوگیری از هدررفت آب انتقالی به‌منظور تسریع انتقال آب، پیشگیری از اتلاف آب هنگام انتقال از منبع آبیاری (رودخانه، چاه، سد و آب‌بندان)، جلوگیری از ماندآبی و سکون آن در مسیر انتقال و هدررفت آب‌های سطحی، هدایت هرزآب‌ها در فصول غیرزراعی، جلوگیری از فرسایش خاک در کانال‌های سنتی خاکی و توزیع اصولی آن در اراضی زراعی و باغی از احداث کانال‌های انتقال آب در اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان در سال 93 و تداوم این پروژه عمرانی در سال 94 خبر داد.
وی بابیان اینکه کنترل کیفی در احداث کانال بتنی انتقال آب یکی از وظایف مهم در اداره فنی و زیربنایی است خاطرنشان کرد: اجرای این طرح و کنترل کیفی در هنگام احداث کانال بتنی آب موجب کاهش مصرف آب و استفاده از زمین‌های بیشتر برای آبدهی، کاهش اتلاف آب در کانال‌ها از طریق نفوذ آن، سرعت در انتقال آبدهی، عدم لایروبی هرساله و کاهش هزینه‌های سرمایه‌ای می‌شود.
حسینی با اشاره به آغاز پوشش کانال‌های آب در حومه شهر اقلید به طول شش کیلومتر با اعتباری بالغ‌بر 600 میلیون تومان بیان داشت: اجرای عملیات احداث کانال انتقال آب شولان به طول 400 متر و با اعتبار 80 میلیون تومان، کانال انتقال آب سادات‌آباد به طول 270 متر با اعتباری بالغ‌بر 40 میلیون تومان، کانال انتقال آب پهنا بهی به طول 700 متر با اعتبار 30 میلیون تومان و کانال انتقال آب تنگه براق به طول 700 متر و با اعتباری بالغ‌بر 80 میلیون تومان از اهداف عملکردی جهاد کشاورزی اقلید در فصل نخست سال جاری است.
مدیر جهاد کشاورزی اقلید به اتمام احداث کانال انتقال آب 300 متری در کنج بی‌کن و کانال 900 متری در چشمه رسول‌الله اقلید با اعتبار 20 و 110 میلیون تومانی در سال 93 اشاره کرد و افزود: 40 درصد از عملیات اجرایی احداث کانال انتقال آب در رضاآباد به طول 700 متر با اعتبار 80 میلیون تومانی و 70 درصد از عملیات اجرایی در کانال 450 متری بازبچه با اعتباری بالغ‌بر متری بازبچه با اعتباری بالغ‌بر 30 میلیون تومان انجام‌شده است.
به گزارش فارس، 50 درصد از عملیات اجرایی احداث کانال انتقال آب در باغات دژکرد بانام کانال انتقال آب شهیدان دژکرد با اعتباری بالغ‌بر یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان به طول 5.5 کیلومتر صورت گرفته و ادامه پروژه بدون هیچ مشکلی در حال اجراست.
کد مطلب : ۶۱۹۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما