۰
plusresetminus

اقدام ضدایرانی دولت ترکمنستان

تاریخ انتشارسه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۰
به گزارش ایرنا ترکمنستان در اقدامی خارج از عرف دیپلماتیک و مغایر با قوانین بین المللی تعدادی از ماهیگیران ایرانی را در دریای خزر بدون اخطار قبلی هدف گلوله قرار داد و کشت.
به گزارش روزنامه خراسان در حالي که خبرگزاري ايرنا2 روز پيش از تيراندازي و کشته شدن يک ماهيگير ايراني و دستگيري چند تن از اين صيادان توسط پليس دريايي ترکمنستان خبر داده بود ، منابع رسمي و خانواده صيادان اين خبر را تکذيب و ماجرا را تنها دستگيري چهار صياد گلستاني در آب هاي ترکمنستان بدون شليک و يا کشته شدن اعلام کردند.
فرماندار گميشان با تکذيب اخبار منتشرشده در خبرگزاري ايرنا، درباره اين ماجرا به خراسان گفت: در اواخر آذرماه تعدادي از صيادان که براي کار به دريا رفته بودند به دليل اتمام سوخت قايق در دريا گرفتار شده و در انتظار دريافت سوخت از ساير صيادان بودند. در اين هنگام به دليل وزش باد قايق اين افراد از مرز آبي ايران عبور کرد و وارد مرز ترکمنستان شد. پليس دريايي ترکمنستان نيز بدون هيچگونه درگيري اين افراد را دستگير و براي بررسي به کشور خود انتقال مي دهد. امان گلدي ضمير ادامه داد: ما به طور منظم ملاقات هاي مرزي را با مسئولان کشورهاي همسايه داريم. خبر دستگيري اين 4 صياد هم در ملاقات مرزي به ما اعلام شد.
پس از اعلام اين خبر ما رايزني هاي خود را براي آزاد کردن اين صيادان آغاز کرديم و همچنان پيگير اين مسئله هستيم. وي مي گويد: ورود صيادان ما به مرز آبي ترکمنستان به صورت غيرعمد بوده و در قوانين قضايي مقررات خاصي براي اين گونه موارد در نظر گرفته شده است. در حال حاضر محاکمه قضايي اين افراد در دست انجام است و حکم اوليه اي مبني بر 4 سال زندان براي آن ها صادر شده که ما حق اعتراض داريم. ما به طور جدي پيگير اين مسئله هستيم که تمامي حقوق بين المللي شهروندانمان رعايت شود و آن ها را آزاد کنيم.
کد مطلب : ۶۲۵۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما