فارس می‌تواند پیشتاز امور قرآنی در کشور باشد

3 ارديبهشت 1394 ساعت 14:18

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: با ظرفیت‌هایی که وجود دارد این استان می‌تواند پیشتاز امور قرآنی در کشور باشد.


به گزارش حافظ به نقل از فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعد از ظهر امروز در هشتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان که با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه فارس در بخش قرآن شناسایی و هدایت شود، این استان می‌تواند در عرصه قرآن در کشور پیشتاز و ممتاز باشد.
وی افزود: انتظار است شانزدهمین سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت که اردیبهشت ماه به مقصد استان فارس انجام می‌شود نماد جامع و کاملی از همدلی و همزبانی دولت و ملت باشد.
آیت‌الله ایمانی ادامه داد: سفرهای رئیس جمهور و هیات دولت در سال 94 باید بیانگر عینی شعار همدلی و همزبانی باشد که در این زمینه استقبال باشکوه مردم و خدمت‌گذاری دولت، گامی موثر برای تحقق هم دلی و همزبانی است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس تصریح کرد: بر اساس آمایش انجام شده در کشور، استان فارس دارای برترین سرمایه اجتماعی در کشور است که تبلور این سرمایه اجتماعی باید در سفر رئیس جمهور و هیئت مشخص شود.
امام جمعه شیراز با اشاره به برنامه‌های فرهنگی قابل ارائه در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان فارس، خاطرنشان کرد: باید برای ارائه برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و هنری مناسب به رئیس‌جمهور و هیئت‌دولت کارگروهی در استان تشکیل و طرح‌های مختلف را شناسایی و بررسی کند.
آیت‌الله ایمانی بیان کرد: استان فارس باید میزان آورده مردم در طرح‌های فرهنگی، مذهبی و دینی را مشخص و به دولت اعلام کند تا دولت نیز بنا به مقدورات خود سرمایه‌گذاری و حمایت لازم را انجام دهد.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: استان فارس ظرفیت‌های بسیاری در بخش قرآنی دارد که در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت نیز می‌توان تصمیمات مطلوبی در این راستا اتخاذ کرد که حمایت از موسسات قرآنی فعال و اثر‌گذار این استان از آن جمله است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به مصوبه شورای فرهنگ عمومی این استان برای آموزش همگانی قران کریم در پنج سال آینده، یادآور شد: فضای فعالیت در بخش آموزش همگانی قرآن کریم در استان فارس وجود دارد و هم اینک طرح‌هایی برای توسعه و گسترش قرآن در شهرستان‌ها از جمله کانون تفسیر قرآن در حال اجراست.
آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار امسال اظهار داشت: تحقق عینی و عملی شعار سال نیازمند الزاماتی است که برای جاری شدن آن در جامعه باید خارج از حیطه شعار و کاربردی به آن پرداخته شود.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: در این زمینه شورای فرهنگ عمومی استان فارس باید آسیب‌ها و راهکارهای عملیاتی تحقق این مهم را شناسایی و در کوتاه‌ترین زمان تصویب کند تا به سایر دستگاه‌ها در استان ابلاغ شود.


کد مطلب: 6319

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/6319/فارس-می-تواند-پیشتاز-امور-قرآنی-کشور-باشد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir