نماینده مردم آباده : با برخی سیاسی کاری ها در حوزه انتخاب مدیران به استان ضربه زدیم

4 ارديبهشت 1394 ساعت 15:00

نماینده مردم آباده،بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی که در برنامه «گفت و گو» در شبکه فارس حضور یافت از پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تومان سود سپرده توسط بانک ها در کشور خبر داد.


به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از فارس۴۸ ، دکتر رحیم زارع با بیان اینکه اگر مبالغ پرداختی بانک ها درحوزه تولید می آمد وضعیت اشتغال و رشد اقتصادی در کشور اینگونه نبود، گفت: هرچند مدیران دلسوزی در فارس داریم اما منابع برخی بانک اجازه ارائه خدمات بهتر به مردم را نمی دهد که در این رابطه بانک مرکزی می بایست اندوخته قانونی بانک ها را پایین بیاورد تا پول به جامعه برگردد.
وی با تاکید بر اینکه بحث خروج از رکود، یک نقشه راه و بر اساس اقتصاد مقاومتی پایه ریزی شده است، گفت: مجلس در حد توان خود سرمایه بانک ها را افزایش داده است اما از برخی بانک ها گلایه مندیم که باید فلسفه بنگاه داری را کنار بگذارند و منابع مالی در تولید بکار گرفته شود.
رییس فراکسیون۱۴۰۴ مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییرات مدیریتی در استان فارس اظهار داشت: متاسفانه برای انتخاب مدیران اقتصادی بیشتر سیاسی کاری می شود تا انتخاب مدیران فرهنگی اما در این خصوص مصوبات شورای عالی اداری وجود دارد و انتخاب مدیران به عهده وزارت خانه ها و استانداران است.
زارع با بیان اینکه از ظرفیت اتاق بازرگانی و صنایع در استان فارس استفاده نمی شود، گفت: متاسفانه با برخی سیاسی کاری ها در حوزه انتخاب مدیران به استان ضربه زدیم و بنده همیشه بدنبال مدیرانی بوده و هستم که دارای تخصص باشند و از دستگاه های اجرایی می خواهم که به سمت تخصص گرایی پیش روند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، در بخش دیگری از سخنان خود، وضعیت خصوصی سازی در فارس را بسیار نگران کننده دانست و گفت: بیاییم ببینیم در مشهد مرغاب کارخانه «یک و یک» که یک برند جهانی بود وقتی واگذار شد چندین پرسنل داشت و متاسفانه اکنون چند نیرو دارد؟! این بخش در صنایع غذایی بیشترین نیرو را دارد اما اکثرا اخراج شده اند.
وی افزود: یک پنجم، انگور استان در بوانات تولید، اما همه آن به خارج از استان صادر می شود که از این رو باید دولت چاره ای بیاندیشد تا توازن منطقه ای درحوزه انتخابیه حفظ شود.
زارع با بیان اینکه برخی واگذاری های خصوصی در استان، سیاسی و بخشی نگری است، گفت: کارگری که بیست سال سابقه کار دارد و زحمت کشیده است یک شبه بیکار می شود. متاسفانه در همه جای کشور خصوصی سازی به همین شکل است و انتظار داریم ریاست محترم جمهوری و استاندار به این معضل بپردازد تا هرچه زودتر فارس از این مشکل رهایی یابد.
نماینده مردم آباده،بوانات و خرمبید در خانه ملت، با بیان اینکه امسال منابع صندوق توسعه ملی برای بخش کشاورزی و صنعت تقویت شده است گفت: استان فارس در استفاده از صندوق توسعه ملی رتبه هجدهم را دارد اما متاسفانه علی رغم پتانسیل های اقتصادی ، صنعتی ، معدنی و کشاورزی بهره وری چندان قابل قبولی نداریم.
دکتر رحیم زارع با اشاره به اینکه در سال ۹۳ از ۳۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تولید تنها ۳۱درصد پرداخت شد که نسبت به سال ۹۲ تقریبا ۹ درصد کاهش داشته است، گفت: اولین خواسته ما از بانک مرکزی این است که پرداخت تسهیلات به ۴۰ درصد بازگردد و در کنار آن پس از هدفمندی یارانه ها حدود ۵۳۰۰ میلیارد تومان یارانه تولید در حوزه کشاورزی و تولید و صنعت و … پرداخت شود.
رییس فراکسیون۱۴۰۴ مجلس ، به بحران آب در استان فارس اشاره کرد و گفت: یکی از خواسته های ما از دولت احیای دریاچه های فارس علی الخصوص بختگانی است که فاضلاب پتروشیمی مرودشت به آن وارد می شده است.
رحیم زارع در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه استان فارس نیازمند اتصال به خلیج فارس است، گفت: آب ماربر در شهرستان های آباده و اقلید ، دریاچه بختگان و کمبود آب های زیر زمینی در جهرم، خرامه، سروستان و دیگر شهرستان ها نشان از معضل بزرگ آب در استان فارس دارد که امیدواریم در این دولت تدبیری برای آن اندیشیده است.


کد مطلب: 6333

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/6333/نماینده-مردم-آباده-برخی-سیاسی-کاری-حوزه-انتخاب-مدیران-استان-ضربه-زدیم

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir