۰
plusresetminus

راه‌اندازی یک‌هزار مرکز جامع سلامت در استان فارس

تاریخ انتشاريکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۸
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان فصل تابستان امسال یک‌هزار مرکز جامع سلامت در استان فارس راه‌اندازی می‌شود که هر کدام 12 هزار و 500 نفر را پوشش می‌دهد.
به گزارش   حافظ به نقل از فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه بعد از ظهر امروز در یازدهمین سمینار سراسری دانشکده پرستاری و مامائی حضرت فاطمه (س) با موضوع مراقبت خانواده‌محور گفت: تا پایان فصل تابستان امسال یک‌هزار مرکز جامع سلامت در این استان راه‌اندازی می‌شود که هر کدام 12 هزار و 500 نفر را پوشش می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر 36 مرکز جامع سلامت در فارس راه‌اندازی شده که هر کدام 50 هزار نفر را زیرپوشش برده است.
قائم‌مقام وزیر بهداشت با تأکید بر نقش خانواده در مراقبت از بیماران خاطرنشان کرد: نقش خانواده در پیشگیری و مراقبت از بیماران بی‌بدیل است.
ایمانیه اظهار داشت: امسال سعی می‌شود که در بیمارستان‌های این استان اتاق‌های تک‌تختی با دارا بودن محل آشپزی، یخچال و اینترنت برای استفاده اعضای خانواده بیمار ایجاد شود.
در ادامه این سمینار همچنین دبیر هیئت بورد پرستاری وزارت بهداشت نیز در سخنانی گفت: موضوع خانواده به‌عنوان نهاد پایه اجتماعی در آموزه‌های دینی و حرفه‌ای ما جایگاه  مهمی دارد.
عباس عباس‌زاده با تأکید بر نقش پرستاران در تاثیربخشی به کیفیت خدمات سلامتی افزود: اگر بخواهیم سلامت خانواده به‌عنوان سلامت جامعه‌محور قرار گیرد باید جایگاه ویژه‌ای برای پرستاری در نظر گرفته شود تا شاغلان این حرفه از حد آمپول و پانسمان فراتر روند و حتی بتوانند در پیشگیری از بیمار شدن افراد نقش ایفا کنند.
وی یادآور شد: هم‌اکنون 400 هزار نفر در حوزه سلامت مشغول به‌کارند که یک‌چهارم  آنان پرستارانی هستند که در هر ساعتی از روز به مردم خدمت می‌کنند.
عباس‌زاده تصریح کرد: در حوزه بورد پرستاری، برنامه آموزشی در مرحله نیازسنجی بوده اما کلیات موضوع در شرف توافق است که برای تصویب به شورای برنامه‌ریزی وزارت بهداشت ارسال خواهد شد.
رئیس دانشکده پرستاری شیراز نیز گفت: باید در راستایی گام برداریم که بتوانیم خانواده‌ها را در مراقبت از بیماران توانمند کنیم.
فرخنده شریف افزود: اگر روی افراد خانواده‌ها در مدارس و دبیرستان و دانشگاه کار کنیم، می‌توانیم خانواده سالمی داشته باشیم.
کد مطلب : ۶۳۷۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما