۰
plusresetminus
واکنش آیت الله مکارم شیرازی به سخنان اخیر رئیس جمهور

سخن اخیر رئیس جمهور از سه نظر دارای اشکال مبنایی است/ باید از بیان چنین اظهاراتی پرهیز شود

تاریخ انتشاردوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۵
یکی از مراجع تقلید با انتقاد از سخنان مطرح شده مبنی بر اینکه وظیفه نیروی انتظامی اجرای قانون است نه اجرای اسلام گفت: این سخن از سه نظر دارای اشکال مبنایی است و باید از بیان چنین اظهاراتی پرهیز شود.
سخن اخیر رئیس جمهور از سه نظر دارای اشکال مبنایی است/ باید از بیان چنین اظهاراتی پرهیز شود
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از تابناک، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به سخن یکی از مسئولان در خصوص مسئولیت نداشتن پلیس در اجرای احکام اسلامی بیان کرد: این سخن از سه نظر دارای اشکال مبنایی است و باید از بیان چنین اظهاراتی پرهیز شود.
وی با اشاره به اینکه اخیرا یکی از مسئولان محترم گفته بود که وظیفه نیروی انتظامی اجرای قانون است نه اجرای اسلام بیان کرد: بیان این سخن صحیح نیست چرا که قوانین ما چیزی جز اسلام نیست و قوانین ما از اسلام برگرفته شده است.
این مرجع تقلید تاکید کرد: همه افراد جامعه اعم از پلیس و غیرپلیس موظف هستند که قوانین اسلام را اجرا کنند.
آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: در خصوص اجرای امر به معروف و نهى از منکر نیز طبق قرآن کریم همه مسلمین وظیفه دارند.
وی با اشاره به اینکه بیان چنین سخنانی روحیه نیروى انتظامى را تضعیف مى‌کند، گفت: نباید زحماتى از سوی نیروی انتظامی در خصوص تهذیب اخلاق و مبارزه با منکرات انجام شده نادیده گرفته شود.
این مرجع تقلید یادآور شد: با بیان این سخنان چراغ سبزی برای افراد آلوده به انواع مفاسد اخلاقی و مجالس کثیف نشان داده می‌شود که گویا از این به بعد آزاد هستند و پلیس هم کاری به ایشان ندارد.
وی ادامه داد: آنها بدون این سخنان چه کارها که نمی‌کنند و وای به حالی که به این افراد چراغ سبز نیز نشان داده شود.
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه امیدواریم نصیحت دوستانه ما پذیرفته شده و از تکرار چنین سخنانی پرهیز شود افزود: امیدواریم که به فرمایشات رهبر انقلاب که اخیرا خطاب به نیروی انتظامی فرمودند گوش فرا دهند و آنگونه که ایشان تاکید کردند حفظ آرامش روحی و اخلاقی جامعه مهم‌تر از آرامش جسمانی است.

 
کد مطلب : ۶۴۰۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما