۰
plusresetminus
بسیج دانشجویی 170 دانشگاه و مرکزآموزش عالی فارس:

آقای رئیس جمهور، صدای دانشجویان فارس را بشنوید/ این استان دردهای ناگفتنی بسیاری دارد

تاریخ انتشاردوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۶
بسیج دانشجویی 170 دانشگاه و مرکزآموزش عالی استان فارس خطاب به رئیس جمهور محترم کشورمان نامه ای سرگشاده صادر کردند
نامه بسیج دانشجویی استان فارس خطاب به رئیس جمهور
نامه بسیج دانشجویی استان فارس خطاب به رئیس جمهور
به گزارش "حافظ نیوز" بسیج دانشجویی 170 دانشگاه و مرکزآموزش عالی استان فارس خطاب به رئیس جمهور محترم کشورمان نامه ای سرگشاده صادر کردند که متن کامل آن به شرح ذیل است:
 
بسمه تعالی
امام خمینی(ره) : " امروز هر خدمتی که انجام دهیم، خدمت به اسلام است. هر خدمتی که مردم به آن احتیاج داشته باشند، خدمت به اسلام است... وقتی مردم دیدند که در صدد خدمت به آنها هستید، طبیعی است که آنها هم کمک به شما کنند... مردم لایق این هستند که ما با تواضع به خدمت آنها برویم و برای آنها خدمت کنیم، آنها به ما منت دارند که ما را از این قیدی که ابر قدرت ها به دست و پای ما بسته بودند نجات دادند. آنها بر کشور ما منت دارند که اسلام عزیز را در این کشور حاکم کردند..."
 
حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
 
سلام علیکم
در اردیبهشت خاطره انگیز شیراز و در سال همدلی و همزبانی ، مشتاقانه دیدارتان را به انتظار نشسته ایم.
اینک که به عنایات باریتعالی فصل وصل رسیده است، نیازمند اصلیم که گره بگشاییم از فروبستگی شهر و استانی که دیار فرزانگان و مهد علم و ذوق و ادب و خاستگاه چهره های تاریخی و بین المللی است و همواره نامش در حساسترین قضایای اجتماعی ما برجسته بوده است.
ما حضور شما در استانمان که مفتخر به میزبانی حضرت احمد بن موسی(ع) و برادران بزرگوارش و دیگر امامزادگان خاندان پیغمبر (ص) و خانواده های معظم بیش از پانزده هزار شهید ولایت مدار است را به فال نیک گرفته و برای خدمت بیشتر دولت به مردم و انقلاب اسلامیِ آن ها، از درگاه خداوند متعال طلب توفیق داریم.
با توجه به اهمیت سفر بالاترین مقام اجرایی کشور به استان  و لزوم پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب در رابطه با برطرف کردن مشکلات مردم، بسیج دانشجویی دانشگاه های استان فارس با برافراشتن پرچم مطالبه گری و بیان دیدگاه های خود در زمینه های مختلف، لازم می داند نکاتی را خدمت ریاست محترم جمهوری و خدمتگزاران مردم در دولت به عرض برساند.
  1. استان وسیع و پرجمعیت فارس به جهات بسیاری منحصر به فرد و فوق العاده است.چند ساعتی رانندگی در استان  کافیست که هوای تابستان و زمستان را در بهار تجربه کنید. این ظرفیت از لحاظ گردشگری و اقتصادی فوق العاده است. این استان دارای منابع نفت و گاز، جنگل و مراتع وسیع و دارای قویترین ظرفیت کشاورزی کشور است و ...
بنظر می رسد ذکر همین مقدار ظرفیت، به اندازه کافی ثروت و پتانسیل این استان مظلوم را بیان کند. با این حال برای ما بسی مایه تعجب و سوال است که چرا این ظرفیت های بالقوه، بالفعل نمی شود؟ چرا نام فارس صرفا تبدیل شده به مقصدی تفریحی نه چیزی بیش از این؟
روستاییان استان فارس روزهای سختی را می گذرانند: مشکل کمبود آب، معضل اشتغال و نرخ بالای بیکاری، محرومیت ها و محدودیت های بسیار، رنج های بیشماری را بر مردم تحمیل کرده است. حال، مگر نه همین دستان پینه بسته بود که مشت شد و استبداد و استکبار را از این کشور بیرون انداخت. لیاقت این مردم محروم که حقیقتا صاحبان اصلی انقلاب هستند بیش از این هاست و شاید کوچکترین درخواستشان این باشد که رئیس جهمورشان دقایقی درد دلشان را بشنود.
  1. سوق سرمایه های موجود در استان به سمت ساخت مجتمع های تجاری، تفریحی و پاساژها وهتل ها و ... به جای به کار انداختن این سرمایه در تولید از اشتباهات متداولی است که مسئولین امر مرتباً مرتکب آن می شوند. پر واضح است که توجه به اقتصاد مولد و کارآفرین می تواند معضل اشتغال در این استان را بهبود بخشد، نه این سرمایه اندوزی ها. بدون شک عزم راسخ در دولت جهت اتمام طرح های ناتمام و پرهیز ازگذراندن مصوبات عوام پسند و بدون پشتوانه، اعتمادِ مردم را به تدبیرِ کارگزارانشان افزایش خواهد داد و قدمی در راستای همدلی وهمزبانی تلقی خواهد شد.
    روانه شدن سیل عظیم مهاجرت ها به کلان شهر شیراز همراه با عدم توسعه متوازن شهری موجب سرازیر شدن امکانات به برخی مناطق و محروم ماندن مردم سایر مناطق از این امکانات و نیز از هم گسیختگی فرهنگی بیش از پیش این شهر گردیده است. انتظار می رود یک سند راهبردی توسعه در هر یک زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متناسب با شأن سومین حرم اهل بیت (ع) تدوین و اجرا گردد، تا مسئولین از عملکردهای باری به هر جهت خودداری نمایند.
    این حرف را در لفافه به رئیس جهمورمان می گوییم، وجود مفاسد اقتصادی، اداری، رانت خواری، زمین خواری و... یکی از موانع مهم تولید و رونق در این استان به شمار می رود. برخی از حضرات که امروز شعار اعتدال سر می دهند و دست به سینه جلوی شما می ایستند، نه دل در گرو خدمت به مردم دارند و نه هیچ اعتقادی به اعتدال؛ بلکه بادمجان دور قاب چین هایی هستند که به طمعِ کسب قدرت، امروز معتدل گشته اند و اعتدال بیش از پلی برایشان نیست. متاسفانه ردِّپای این افراد در برخی مناصب منتسب به دولت دیده می شود که شایسته است دست این افراد از منافع ملت کوتاه گردد.
    عملکرد متولیان امر فرهنگ در استان یادآور خاطرات تلخ دوران اصلاحات می باشد که افتخارشان برگزاری کنسرت ها و رقص ها و آوازهاست. بسیج دانشجویی در قبال هنجارشکنی علنی و رسمی، کوتاه نخواهد آمد و با جریان فرهنگی ای که با قصد سوء استفاده از بستر دولت یازدهم به دنبال استحاله ی فرهنگی کشور هستند، به شدت اقدامی عاجل و قاطع انجام خواهد داد.
    بسیج دانشجویی با مشاهده و پیگیری تخصصی مسائل جاری کشور بر این باور است که مهم ترین معضل و چالش ایران اسلامی ناامیدی از درون و تکیه بر بیرون مرزهای کشور می باشد. رونق اقتصادی با تولید، فعال کردن ظرفیت های درونی کشور و استحکام بنیه ی درونی اقتصاد حاصل می شود. امروز شرایط کشور به ما نشان داده است پیشرفت اقتصاد با استفاده از کمک بیرون مرزها و یا اینکه بیاییم با فلان مستکبر کنار بیایم تا اقتصاد رونق پیدا کند یک نگاه کاملاً غلط و عقیم و بی فایدست؛ و این نگاهیست که خارجی ها و روسای قدرت های مستکبر می خواهند آن را در مردم ما تقویت کنند. با توجه به فرامین و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به اقتصاد مقاومتی و درون زا و نیز تقویت تولید داخلی ما ناظر این هستیم که این امر چندان جدی گرفته نمی شود. تاکیدات شخص شما و اظهارات دیگر مسئولین اهمیت این موضوع را کم و بیش روشن کرده است، منتها عمل لازم است: "و لامِمَّن علی غَیرِ عمَلٍ یَتَّکِل."
    در خصوص مذاکرات هسته ای ضمن اعلام حمایت قاطع از تیم مذاکره کننده و آرزوی توفیق و موفقیت برای ایشان اعلام می کنیم توافقی که در آن سرِ سوزنی از حقوق حقّه ی ملت بزرگ ایران اسلامی پایمال شده باشد قابل قبول نیست و از وزارت امور خارجه می خواهیم با توجه به توصیه ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این مقطع اولاً ملّت را محرم خود دانسته و اقدام به انتشار گزاره برگ(فکت شیت) ایرانی نماید تا ابهامات و شبهات برطرف گردیده و دست غرض ورزان از این موضوع کوتاه گردد و ثانیاً تیمی از نخبگان، اساتید، متخصصان امر و همچنین نمایندگان دغدغه مند و منتقد را به منظور بهره گیری از همه تفکرات و رفع ابهامات موجود به کار گیرد.
چند نکته ای هم اختصاصاً در باب مسائل مربوط به دانشگاه های استان خدمتتان عرض می کنیم:
  1. روی کار آمدن متحجران سیاسی در مجموعه مدیریتی دانشگاه های استان، این مکان مقدس را به جولانگاه جریان های سیاسی خاص تبدیل نموده است. آقای رئیس جمهور ما از دست این دیکتاتورها ها و از این استبداد رای پناه می بریم به خدا. مسئولان و روسای دانشگاه انگار دانشگاه را با باشگاه سیاسی اشتباه گرفته اند و  هر صدای مخالفی را در نطفه خفه می کنند. از عزل و نصب های سیاسی – جناحی گرفته تا دعوت از سخنرانان حاشیه دار و درو کردن یک شبه مسئولین یک دانشگاه بخاطر یک نقد علمی و همچنین رشد یک سویه ی تشکل های دانشجویی با یک گرایش سیاسی خاص. مسئولین با ذبح آزادی بیان در قربانگاه مصلحت، در صدد ایجاد فضای تک صدایی در دانشگاه ها هستند. برای ما جای سوال است چه کسانی به مصاف امید دانشجویان رفته اند؟ چه کسی پشت پرده ی این التهاب آفرینی ها را تدبیر می کند؟ چه کسانی با چه اهدافی در دانشگاه دست به کودتا علیه آزادی زده اند؟ این هایی که دیروز با تسبیح و ژست دموکراتیک آمدند، امروز نشان دادند که دیکتاتور تر از خودشان، خودشانند.
ما همانطور که قبلاً اعلام کرده ایم مجدداً یادآور می شویم که فتنه برای ما همچنان خط قرمز است. کسانی که نقش محوری در فتنه 88 داشته اند حق ورود به مجامع دانشگاهی را ندارند چرا که جرم بزرگ شورش بر علیه مردم، قانون و منافع ملی به هیچ وجه قابل اغماض نبوده و نیست.
بالتبع در پیش گرفتن این روش و منش در مجموعه مدیریتی دانشگاه های استان برآیند خوبی را در سال پیش رو برای دانشگاه ترسیم نمی کند و نگرانی ها را روز به روز افزایش می دهد.
  1. فضای آموزشی جامعه دانشگاهی استان به واسطه رشد قارچ گونه و سریع موسسات و مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی و ... امروز با تهدیدی جدی روبروست. این مراکز در عین حال که فاقد زیرساخت های حداقلی لازم جهت ایجاد یک مرکز آموزش عالی به لحاظ کمی و کیفی می باشند بدون هیچگونه نظارتی به فعالیت خود ادامه می دهند و در مقابل هیچ مرجعی پاسخگو نیستند. تاسیس و گسترش روزافزون این موسسات زمینه ساز مشکلات عدیده ای فرهنگی نیز شده است که توضیحش در این مقال نمی گنجد.
جناب رئیس جمهور این استان دردهای نگفتنی بسیار دارد و سینه ما مالامال از رنج و درد...
امید است بتوانیم در این سفر، که احتمالا تنها سفر استانی جنابعالی در دولت یازدهم به استان فارس باشد در یک دیدار دانشجویی همه ی مسائل را به شکل مبسوط با شما در میان بگذاریم.
دانشجویان به منزله ی هسته های علمی و نخبه جامعه و به عنوان برجسته ترین چهره آشتی ناپذیر در برابر خودسری ها، قانون شکنی ها، عوام فریبی ها و رابطه گرایی ها هموار طلایه دار و پرچم دار قانونمداری، عدالت محوری، ظلم ستیزی و حامی ارزش های ملی و دینی در طول تاریخ بوده و می باشند و در چارچوب نظام جمهوری اسلامی هیچگاه از وظایف سترگ خویش فرو گذاری نکرده و با هر شخص و مقامی که خارج از موازین انقلابی، اسامی و انسانی حرکت کند و بخواهد بر اساس امیال شخصی خود حرکت کند و قدرت نمایی کند در مقام اعتراض بر می آید و برای اصلاح وضع جامعه و از همه مهم تر جامعه دانشگاهی و خدمت به مردم و استقرار پایه های نظام، تمامی همت، ظرفیت و مساعی خودش را به کار می بندد و از هیچ تلاشی دریغ نمی کند تا به استقرار هرچه بیشتر عدالت کمک کرده باشد. بسیج دانشجویی نیز به عنوان تفکری جامع و مردمی در همین راستا فارغ از هرگونه جناح بندی سیاسی، تنها به اعتلای نظام اسلامی اندیشیده و آماده تعامل و همکاری با دولت در همه ی زمینه ها می باشد.
امید است مسئولین استان با برنامه ریزی خوب و حساب شده از ظرفیت حضور جنابعالی و هیأت محترم دولت برای توسعه و پیشرفت بیشتر استان به بهترین نحو استفاده کنند.
بسیج دانشجویی 170 دانشگاه و مرکزآموزش عالی استان فارس
 
کد مطلب : ۶۴۰۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما