۰
plusresetminus

ادارات فعالیت‌های خود را به بافت تاریخی شیراز انتقال دهند

تاریخ انتشاردوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۳
رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با حضور مجموعه‌های فرهنگی و اداری در منطقه تاریخی و فرهنگی، رونق بافت رقم خورده و ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش می‌یابد
به گزارش حافظ به نقل از فارس از شیراز، محمد حق‌نگر بعد از ظهر امروز در صحن علنی شورا افزود: احداث حوزه‌های علمیه در اطراف حرم احمد بن موسی(ع) و انتقال بخشی از فعالیت دستگاه‌های دولتی به این منطقه در همین راستا ارزیابی شده و از این منظر، افتتاح ساختمان شورا در دل بافت تاریخی گامی بلند در راستای تحقق سومین حرم اهل بیت است.
مجموعه تصمیم‌گیران در مورد باغات قصرودشت تسلیم صاحبان ثروت و قدرت نشوند
دیگر عضو کمیسیون خدمات شهری شورا نیز در این جلسه بیان کرد: اخیرا دیده می‌شود که در محدوده حفاظت شده باغات، تخریب و ساخت‌و‌ساز به صوت پراکنده صورت گرفته و توسط گروه‌های ذی‌نفوذ اقداماتی انجام می‌شود که بر خلاف منافع شهر است.
غلام علی ترابی افزود: از شهردار شیراز تقاضا داریم ضمن بررسی علل تخریب باغات، گزارشی از برخورد با متخلفان در این زمینه به نمایندگان مردم در شورا ارائه کند.
وی ادامه داد: در همین زمینه از اعضای کمیسیون ماده پنج نیز تقاضا داریم که به هر بهانه‌ای اقدام به تصویب تغییر کاربری نکنند تا فرصت تخریب باغات به فرصت‌طلبان داده نشود و این گنجینه گرانبهای شیراز از گزند صاحبان قدرت و ثروت مصون ماند.
این عضو شورا در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: احداث ساختمان جدید شورا در بافت تاریخی و فرهنگی اعلام همدلی نمایندگان مردم در شورا با ساکنان این منطقه بود و بر عزم جدی شورا در توسعه بافت صحه گذاشت که باید با تهیه و اجرای طرح‌های توسعه‌ای گسترده‌تر، این روند ادامه پیدا کند.
وی تصریح کرد: بافت تاریخی شیراز قابلیت جذب سالانه صدها هزار گردشگر را دارد و با برنامه‌ریزی مدون می‌توان از این ناحیه، رونق شهر را تضمین و بسیاری از مشکلات اقتصادی و اشتغال شهروندان را حل کرد.
تأکید بر حل مشکلات بافت و مسیرهای دسترسی حرم‌های مطهر، لزوم تسریع در احداث کمربندی جدید شیراز و تسریع در احداث تصفیه‌خانه، دیگر مواردی بود که ترابی در نطق خود به آن اشاره کرد و خواستار مطرح شدن آن در سفر رئیس‌جمهور شد.
کد مطلب : ۶۴۱۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما