۰
plusresetminus
در آستانه سفر هیئت دولت به فارس؛

سایه شوم سیاست زدگی بر سر سه دانشگاه شیراز، علوم پزشکی و آزاد شیراز؛ هنگامی که سه مدیر آموزشی اصلاح طلب فرش قرمز زیر پای دولت اعتدالگرا پهن می کنند!

تاریخ انتشارسه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۵
چگونه با وجود مدیران آکادمیکی که نمی توانند فراجناحی عمل کنند،می توان دانشگاه هایی پویا و فعال و به دور از التهاب و سیاست زدگی را شاهد بود؟
سایه شوم سیاست زدگی بر سر سه دانشگاه شیراز، علوم پزشکی و آزاد شیراز؛ هنگامی که سه مدیر آموزشی اصلاح طلب فرش قرمز زیر پای دولت اعتدالگرا پهن می کنند!
حافظ نیوز/ سجاد زارع - سرویس سیاسی - «خبرنگار محترم، با سلام و آرزوی توفيق و سلامت بدين وسیله از شما دعوت می گردد در جلسه سخنرانی با حضور آقايان دكتر سيد علی اكبر صفوی، دكتر حمزه سارویی و... كه در محل ستاد استقبال دانشجويان و جوانان اصلاح طلب استان فارس برگزار می گردد، جهت انعكاس و پوشش رسانه اي حضور بهم رسانيد.
مكان: ستاد استقبال دانشجويان و جوانان اصلاح طلب استان فارس- ميدان دانشجو به سمت ارم، ساختمان واحد هماهنگی دانشگاه آزاد
زمان: دوشنبه، هفتم اردی بهشت، ساعت ١٧:٣٠»
این پیامکی بود که طی چند روز گذشته، به صورت گسترده به خبرنگاران و رسانه های خبری شیراز ارسال گردیده است. نیازی به توضیح و تفسیر احساس نمی شود! همه چیز واضح تر از آن چیزی است که ابهامی باقی مانده باشد.
دکتر حمزه سارویی ریاست دانشگاه آزاد شیراز که کمتر از دو سال پیش، در لیست جبهه متحد اصولگرایان برای راهیابی به شورای شهر شیراز حضور تعجب برانگیزی داشت، حال در شرایطی که کمتر از دو سال از انتخابات 92 گذشته است با تغییر موضعی 180 درجه ای به عنوان یک فعال سیاسی اصلاح طلب به میتینگ تبلیغاتی اصلاح طلبان می رود و می گوید: «به نظر می رسد علیرغم همه تلاش ها شهر به خوبی برای استقبال از رییس جمهور آماده نیست، همچنین با توجه به حوادث اخیر شیراز و ذهنیت نامطلوبی که عده ای از شیراز در اذهان به وجود آورده اند، مردم باید با شور از ریاست جمهوری استقبال کنند.»
پس از سخنان رئیس اصلاح طلب دانشگاه آزاد شیراز، نوبت به سخنرانی دکتر صفوی قائم مقام دانشگاه شیراز رسید. همان کسی که چندی پیش از سوی شورای تامین استان فارس در خصوص غائله حضور علی مطهری در شیراز متهم شناخته شد و به دادگاه معرفی گردید و البته پیش از این نیز ردپای وی در بسیاری از دیگر التهابات این دانشگاه مشهود بوده است. صفوی نیز در این میتینگ سیاسی همچون سارویی از جایگاه فراجناحی یک مدیر آموزشی عدول کرده و به عنوان یک فعال سیاسی اصلاح طلب طی سخنانی برای منتقدان دولت خط و نشان کشید و گفت: «طبیعی است که عده ای که همچنان دلواپس هستند، در شرایط فعلی دوست نداشته باشند دولت موفق شود.»
و اما در شرایطی که فضای آموزشی شیراز همچنان در شوک میتینگ های سیاسی دو مدیر ارشد آموزشی شیراز بود، پیامکی دیگر برای خبرنگاران با مضمون زیر ارسال گردید:
«سخنرانی دكتر عزيزی، معاون فرهنگی دانشجويی دانشگاه علوم پزشكی
-امروز سه شنبه ساعت ١٨
در محل ستاد استقبال دانشجويان و جوانان اصلاح طلب استان فارس
- ميدان دانشجو به سمت ارم»
و بدین ترتیب برخی مدیران آموزشی دانشگاه علوم پزشکی نیز نشان دادند که در سیاست زدگی از دیگر دو دانشگاه شهر شیراز عقب نمی مانند!
به راستی مدیری که در فضای آکادمیک دانشگاه، با برچسب اصلاح طلبی و یا هر برچسب سیاسی دیگر شناخته شود و فعالیت کند چگونه مدیری خواهد بود؟ آیا این مدیران آموزشی سیاست زده می توانند با همه دانشجویان و سلایق مختلف فکری و سیاسی آنها ارتباط مطلوب و منطقی برقرار کنند؟ آیا همین سیاست زدگی برخی مدیران آموزشی نیست که امروز منجر به بروز برخی فعالیت های نابهنجار و التهاب آفرین از سوی برخی تشکل های دانشجویی در دانشگاه شیراز، علوم پزشکی و آزاد شیراز گردیده است؟
چه اتفاقی پیش می آمد اگر مدیران ارشد آموزشی دانشگاه های شیراز، برای استقبال از دولت اعتدالگرا ستاد استقبال دانشجويان و جوانان استان فارس را تشکیل می دادند و پسوند اصلاح طلب بودن را علیرغم اینکه همه از صبغه سیاسی آنها مطلعند حذف می نمودند؟ در این شرایط طبیعی است که دانشجویان دانشگاه های شیراز احساس نمایند دکتر صفوی به طور ویژه و خاص از تشکل دانشجویی اصلاح طلب «انجمن فرهنگ و سیاست» در دانشگاه شیراز حمایت می کند، حمایتی که دیگر تشکل ها از آن محرومند و همچنین دکتر عزیزی از تشکل اصلاح طلب «انجمن اسلامی» در دانشگاه علوم پزشکی و دکتر سارویی از تشکل دانشجویی اصلاح طلب «امید ایرانیان» در دانشگاه آزاد شیراز!
حال پرسشی که باید به آن پاسخ داد این است که چگونه با وجود مدیران آکادمیکی که نمی توانند فراجناحی عمل کنند و اصل مسلم فراجناحی بودن در فضای علمی دانشگاه ها را بر نمی تابند، می توان دانشگاه هایی پویا و فعال و به دور از التهاب و سیاست زدگی را شاهد بود؟
کد مطلب : ۶۴۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
دانشجو
feedback
Romania
یادمون نرفته تو دولت مهرورز چطور ستاد تبلیغاتی تشکیل میدادید اون روز خوب بود و امروز بده؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه دانشجو ستادهای زمان احمدی نژاد مردمی بودن و ستادهای فعلی بخشنامه ای!
feedback
Iran, Islamic Republic of
انتظار فراجناحی بودن از آدمی مثل صفوی مثل این هست که از گوزن بخای پرواز کنه
فسا
feedback
Iran, Islamic Republic of
ایول عجب مثالی!
علی
feedback
Iran, Islamic Republic of
الان مشکلتون اینه که چرا اینا به اسم اصلاح طلبا ستاد زدن؟ آبو بریز همونجا که میسوزه
اصولگرای واقعی
feedback
Iran, Islamic Republic of
نتیجه بصیرت اصولگرایان میشه همین! با کلی زور و خواهش و التماس سارویی رو چپوندن تو لیست جبهه متحد اصولگرایان دو سال هم دوام نیاورد! مثل ... و قبلترش هم ... خدا به داد مجلس بعد برسه معلوم نیس دوباره به اسم اصولگرایی کیا رو میخان به خورد مردم بدن
دانشجوی دانشگاه شیراز
feedback
Iran, Islamic Republic of
کم مونده صفوی شخصا بشه رئیس انجمن فرهنگ و سیاست
feedback
Iran, Islamic Republic of
احسنت حرف دلمونو زدید
پیرو رهبر
feedback
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد میکنم نشریه ای ک با لوگوی امید ایران و اسم ستاد دانشجویی در این ستاد پخش میشد رو ببینیدیک طرف عکس روحانی و طرف دیگه سارویی بود
حضور فتنه گرانی ک به فتنه گر بودنشون افتخار میکنن و تو دانشگاه آزاد هم علنا گفتن فتنه گرن ( ح.خ) هم کاملا مشخص میکرد کیا تو این ستاد رفت و آمد دارن
احمد
feedback
Germany
دکتر مصطفوی از انسان های شریف و آگاه هستند.