۰
plusresetminus
بررسی مشکلات مهم استان در آستانه سفر هیئت دولت به فارس «3»

از توسعه گردشگری و تکمیل قطار شهری و احداث خط دوم انتقال آب به شیراز تا پتروشیمی های نیمه تمام و صنایع ورشکسته استان/ چشم امید فارسی ها به تدبیر این شخص است!

تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۲۵
از سفر دو روزه هیئت دولت به استان فارس نباید انتظار معجزه داشت و نباید سطح توقعات را آنقدر بالا برد که تصور شود اتفاقاتی که طی دهه ها در این استان نیفتاده است، در طی چند هفته و یا چند ماه و یا حتی چند سال خواهد افتاد.
از توسعه گردشگری و تکمیل قطار شهری و احداث خط دوم انتقال آب به شیراز تا پتروشیمی های نیمه تمام و صنایع ورشکسته استان/ چشم امید فارسی ها به تدبیر این شخص است!
حافظ نیوز/ مصطفی مشفقیان - استان فارس و شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) از امروز میزبان ریاست محترم جمهور و هیئت دولت است. فارق از همه نقدهایی که در حوزه های مختلف فرهنگی و سیاسی نسبت به این دولت وجود داشته و بیان می شود، نباید فراموش کرد دولت قانونی و مبسوط الید در حوزه های اجرایی این روزها میهمان فارس است و از این رو فرصتی مغتنم و تاریخی فراهم آمده است تا دولتمردان را با کاستی ها و معضلات این استان از یک سو و ظرفیت های بالقوه آن از سوی دیگر بیش از گذشته آشنا شوند.
طی روزهای گذشته و به مناسبت سفر هیئت دولت به فارس، از معضل بیکاری ۲۷.۱ درصدی جمعیت تحصیلکرده در استان فارس گفتیم و در ادامه از کمربندی پرخطر شیراز که در کمال تعجب و تاسف عامل ده درصد تلفات و مرگ و میر شهروندان شیرازی است. دو تن از اعضای شورای شهر شیراز در گفتگو با ما، به بیان انتظارات و مطالبات شورای شهر از هیئت دولت و رئیس جمهور پرداختند و از لزوم احداث خط دوم انتقال آب به شیراز و تصفیه خانه گرفته تا توسعه گردشگری و اجرای پروژه های نیمه تمام عمرانی همچون ورزشگاه میانرود سخن گفتند. دانشجویان نیز از رئیس جمهور خواستند پای حرف دانشگاهیان بنشیند و پیشتر نیز امام جمعه محترم از هیئت دولت خواسته بود فکری به حال اشتغال و صنایع نیمه تمام استان بکند. نمایندگان مجلس نیز هر کدام لیستی بلند بالا از کاستی های حوزه انتخابیه خود و استان تهیه و ارائه کرده اند و البته نباید فراموش کرد از سفر دو روزه هیئت دولت به استان فارس نباید انتظار معجزه داشت و نباید سطح توقعات را آنقدر بالا برد که تصور شود اتفاقاتی که طی دهه ها در این استان نیفتاده است، در طی چند هفته و یا چند ماه و یا حتی چند سال خواهد افتاد.
اما مسلم این است که امروز چشم امید فارسی ها به تدبیر حجت الاسلام روحانی و دولت یازدهم است.
همانگونه که بیان گردید نمی توان از هیئت دولت و رئیس جمهور انتظار معجزه داشت اما می توان انتظار داشت برای صنایع پتروشیمی استان که گویی سالهاست با درصد کمی پیشرفت فیزیکی به حال خود رها شده اند فکر اساسی کند. می توان انتظار داشت از هم اکنون با تخصیص اعتبار برای احداث خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز مشکل بالقوه کم آبی این شهر طی چند سال آینده مرتفع شود.
می توان از دولت یازدهم انتظار داشت از هم اکنون به فکر تغریف ردیف بودجه در سال 95 برای تکمیل پروژه قطار شهری شیراز باشد.
می توان انتظار داشت دولتی ها در این سفر، خیل آثار تاریخی و فرهنگی این استان که هر کدام برای سربلندی ملتی کافی هستند را بیش از گذشته ببیند و برای توسعه گردشگری و جذب توریست و گردشگر داخلی و خارجی بیشتر به اماکنی چون حرم مطهر شاهچراغ(ع) و دیگر بقاع متبرکه شیراز، حافظیه، سعدیه، مجموعه تاریخی حمام و بازار وکیل، مجموعه تاریخی پاسارگاد و تخت جمشید، باغ های تاریخی و فرهنگی ارم، جهان نما، نارنجستان قوام، دلگشا، عفیف آباد و غیره و حتی توسعه مبحث مهم توریسم درمانی که شیراز یکی از قطب های اصلی آن در کشور به شمار می رود فکر اساسی بکند.
شاید این سفر فرصتی مغتنم باشد تا قافله تدبیر و امید پای درد دل های صنایع این استان بنشیند و از حال و روز شرکت ها و کارخانجاتی چون لاستیک دنا، مخابرات راه دور، آزمایش، فارس تکاب و ده ها واحد تولیدی و صنعتی دیگر استان که روزی در سطح کشور پروژه های عظیمی در دست اجرا داشته و حرف های جدی برای گفتن داشتند اما این روزها در رکود و بعضا آستانه ورشکستگی هستند بیشتر اطلاع پیدا کند.
هرچه که هست، استان فارس این روزها میزبان هیئت دولت است. میزبانی خونگرم و مهربان و البته چشم انتظار کمک و نیازمند یاری!
کد مطلب : ۶۴۳۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما