۰
plusresetminus
رئیس جمهور در اجتماع مردم شیراز در حرم مطهر شاهچراغ:

منطق دولت تدبیر و امید با دوستان مروت و با دشمنان مدارا است/ قدرت تیم مذاکره کننده ما از سانتریفیوژ نیز مهمتر است/ در آینده نزدیک قطعنامه ها و تحریم ها را ملغی می کنیم/ دولت برای آبادانی فارس برنامه های زیادی دارد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۸
رئیس جمهور در شانزدهمین سفر کاروان تدبیر و امید با اشاره به اینکه استان فارس استان تمدن باستان ایران است، شیراز را شهر فرهنگ و ادب و شهر حافظ و سعدی دانست و گفت: شیراز شهر فرهنگ و ادب و شهر سعدی و حافظ است.
منطق دولت تدبیر و امید با دوستان مروت و با دشمنان مدارا است/ قدرت تیم مذاکره کننده ما از سانتریفیوژ نیز مهمتر است/ در آینده نزدیک قطعنامه ها و تحریم ها را ملغی می کنیم/ دولت برای آبادانی فارس برنامه های زیادی دارد
به گزارش "حافظ نیوز" حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رییس جمهور کشورمان با ورود به شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)، در جمع گروه های مختلف مردم در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) حاضر شد و به ایراد سخنرانی پرداخت.
رئیس جمهور در شانزدهمین سفر کاروان تدبیر و امید با اشاره به اینکه استان فارس استان تمدن باستان ایران است، شیراز را شهر فرهنگ و ادب و شهر حافظ و سعدی دانست و گفت: شیراز شهر فرهنگ و ادب و شهر سعدی و حافظ است.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی با بیان اینکه شیراز شهر عاشقان خاندان رسالت است، بیان داشت: آثار باستانی متعددی در استان فارس وجود دارد که مایه فخر ملت ایران است.
رئیس جمهور سعدی و حافظ را پاسداران زبان پارسی و ادب و فرهنگ دانست و گفت: این بزرگان دین، زندگی و راه سیاست داخلی و خارجی را  به ما یاد دادند.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه امسال سال وحدت، برادری و محبت است عنوان کرد: تا به حال شاهد انسجام ملی در شیراز بودیم و اعتدال خلق و خوی ایرانیان را بهتر می توان در شیراز شاهد بود چرا که مروت مسئله مهمی در این دیار است که این، معنای همدلی و همزبانی را می رساند.
روحانی همچنین گفت: منطق دولت تدبیر و امید در همه جهان با دوستان مروت و با دشمنان مدارا است.
رئیس جمهور کشورمان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه شیراز سرزمین محبت و مهمان نوازی است، گفت: حادثه اخیری که در شیراز رخ داد مبنی بر حمله عده‌ای به یکی از نمایندگان مجلس، امری خلاف ادب بود که کار تعدادی از مردمانی بود که اهل شیراز نبودند.
رئیس‌جمهور هدف از مذاکره با 1+5 را اینگونه بیان کرد: ما می خواهیم به دنیا بگوییم ایران اهل منطق و استدلال است.
به گفته دکتر روحانی قدرت تیم مذاکره ایران از سانتریفیوژ نیز مهمتر است.
وی گفت: ما با قدرت و منطق تمام قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را لغو می کنیم و با  قدرت، منطق و با استقلال حقوقی تمام قطعنامه های شورای امنیت را لغو می کنیم.
و در ادامه گفت: با حمایت شما مردم و هدایت رهبری در آینده ای نه چندان دور در همان شورای امنیت قطعنامه ها را ملغی خواهیم کرد.
روحانی افزود: هنر این نیست که از تریبونی شعار دهیم، هنر آن است که به سازمان ملل برویم و قطعنامه ها را همانجا ملغی کنیم.
رئیس جمهور با اظهار اینکه دولت قبل از رفع تحریم ها توانست تورم را مهار کند، عنوان کرد: دولت با وجود تحریم ها هم توانست تورم را مهار کند و هم توانست رشد تولید را آغاز و اقتصاد را از رکود خارج کند.
رئیس جمهور همچنین گفت:  باز کردن در نه برای واردات بلکه برای صادرات محصولات ایرانی به منطقه و جهان است.
روحانی با تأکید بر اینکه دولت یازدهم قبل از آنکه تحریم ها لغو شود اقتصاد را از رکود خارج و تورم را مهار کرد، گفت: اگر تحریم ها لغو شده بود و آنگاه از رکود خارج می شدیم، می گفتند که دولت یازدهم چشمش به بیرون است در حالیکه این دولت اول چشمش به آسمان ها و دوم چشمش به دستان پرتوان ملت ایران است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته هشت و نیم میلیون نفر تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند، گفت: موفقیت های به تحقق پیوسته به خاطر حمایت شما مردم و به خاطر وحدت شما بود.
روحانی همچنین افزود: ما درس اعتدال و سیاست خارجی و درس محبت و وحدت را از سعدی و حافظ آموختیم.
رئیس جمهور کارگران، کارآفرینان و معلمان را خطاب قرا داد و گفت: به همه کارآفرینان، کارگران، معلمان و اساتید اعلام می کنم که دولت با همه تلاش خود مسیر رونق را آماده خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه فارس ۱۰ درصد محصولات غذایی کشور را تأمین می کند، تصریح کرد: باید در کشاورزی در مصرف آب صرفه جویی کنیم و وزارت راه برای اجرایی کردن این طرح در سال ۹۲، ۲۲ میلیارد و در سال ۹۳، ۱۰۰ میلیارد تومان برای احیای زمین های زراعی هزینه کرد که ۲۷ هزار هکتار را برای احیای زمین های کشاورزی پیش بینی کرده است.
رئیس جمهور گفت: در سال ۹۴ و ۹۵ علاوه بر شهرهای بزرگ استان فارس به ۳۶۹ روستای این استان توسط وزارت نیرو آبرسانی خواهد شد. همچنین سدهایی که در برنامه بوده است مانند سد چشمه‌عاشق در سال ۹۴ و ۹۵ به اتمام می رسد.
روحانی همچنین افزود: استان فارس با مشکلات فراوان کمبود آب مواجه است در حالیکه آمادگی بسیار زیادی برای بخش کشاورزی دارد.
روحانی در انتها گفت: دولت برای ۹۲ طرح و پروژه ای که در سال ۹۴ و ۹۵ برای استان فارس است ۹۵۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است که به حول و قوه الهی این طرح ها تا پایان سال ۹۵ تکمیل و به اتمام خواهد رسید.
خبرنگار: نیلوفر پرتو
کد مطلب : ۶۴۵۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما