۰
plusresetminus
شانتاژ رسانه ای برای توجیه یک اشتباه

یونسی: رئیس‌جمهور مجری اسلام نیست، بلکه مجری قانون اساسی است!/ آیا اعتراض به سخنان نسنجیده یونسی آشوب و اخلال در نظم عمومی است؟!

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۶
با توجه به اینکه روح قانون اساسی جمهوری اسلامی منبعث از قوانین اسلامی است می توان نتیجه گرفت اجرای قانون اساسی در واقع اجرای قوانین اسلامی است اما به واقع تفکیک قائل شدن میان قانون و اسلام از سوی مسئولان اجرایی چه وجهی دارد؟
سخنرانی نیمه تمام یونسی در گراش
سخنرانی نیمه تمام یونسی در گراش
به گزارش "حافظ نیوز" سخنرانی علی یونسی دستیار رئیس جمهور در امور اقوام که روز گذشته در گراش برگزار شد، با حاشیه هایی همراه بود.
این حواشی از آنجا آغاز شد که یونسی در قسمتی از سخنانش گفت: «رئیس‌جمهور گفت پلیس مجری قانون است نه مجری اسلام، این عبارت ممکن است برای بعضی‌ها سنگین باشد و سوءتفاهم ایجاد کند؛ اما توضیح این جمله رئیس‌جمهور این است که وظایف در کشور تقسیم شده و خود رئیس‌جمهور به عنوان رئیس‌جمهور و نه به عنوان یک روحانی، مجری اسلام نیست، بلکه مجری قانون اساسی است»
او بار دیگر به سخنان رئیس جمهور در گردهمایی فرماندهان ناجا اشاره و تکرار کرد: «وظیفه اصلی پلیس، اجرای قانون است، حالا اگر وظیفه دیگری به عنوان اسلام داشته باشد، بحث دیگری است»
پس از این سخنان، برخی مردم حاضر در این جلسه نسبت به اظهارات یونسی واکنش نشان دادند.
آن گونه که یکی از سایت های محلی گراش گزارش می دهد، یکی از حاضران معترض به سخنرانی یونسی در انتهای سالن، خواست سؤال خود را مطرح کند. یونسی جواب داد: «شما به جای خوش‌آمد گفتن بهتر است، صحبت مرا قطع نکنی عزیز من»؛ یونسی اما وقتی با جمله «حرفت‌ رو درست بزن تا حرفت قطع نشه» روبه‌رو شد، ترجیح داد با ذکر صلوات، سخنرانی خود را به‌اتمام برساند.

آغاز شانتاژ رسانه ای برای توجیه یک اشتباه!
سخنان مطرح شده از سوی حجت الاسلام یونسی فارغ از مسئولیت های گذشته و حال حاضر ایشان، قطعا اشتباه بوده است. معلوم نیست چرا معاون رئیس جمهور که روزی وزیر اطلاعات بوده و با مقوله «حفظ امنیت روانی جامعه از سوی مسئولان» آشنایی کامل دارد، این همه بر تولید حاشیه های نابجا اصرار می ورزد. روزی از لزوم بازگرداندن نشان شیر و خورشید به پرچم ملی کشورمان سخن می گوید، روزی دیگر بغداد را پایتخت ایران می خواند و در اوج نبرد نیروهای عراقی با داعش، فتنه ای به راه می اندازد و امروز در جمع مردم شهرستان گراش، به جای آنکه از لزوم حفظ وحدت و دیگر مقوله های امید آفرین سخن بگوید دست بر روی نقطه ای می گذارد که اتفاقا چند روز پیش، مورد اعتراض مراجع تقلید واقع شده است. آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی و صافی گلپایگانی سه مرجع بزرگ تقلید شیعه در قم طی چند روز گذشته نسبت به سخنان رئیس جمهور که گفته بود پلیس موظف به اجرای اسلام نیست بلکه موظف به اجرای قانون است واکنش شدید نشان داده بودند. حال و در شرایطی که تصور می شد عقلای دولت، حاشیه سازها را مهار خواهند کرد و این تقابل بیش از این ادامه نخواهد یافت، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام دست به حاشیه سازی بزرگتری می زند و می گوید رئیس جمهور نیز موظف به اجرای اسلام نیست! بلکه موظف به اجرای قانون اساسی است!
با توجه به اینکه روح قانون اساسی جمهوری اسلامی منبعث از قوانین اسلامی است می توان نتیجه گرفت اجرای قانون اساسی در واقع اجرای قوانین اسلامی است اما به واقع تفکیک قائل شدن میان قانون و اسلام از سوی مسئولان اجرایی چه وجهی دارد؟
بنابراین اعتراضی که در گراش به سخنان یونسی صورت گرفته اگر آنگونه که رسانه های محلی گزارش داده اند باشد منطقی به نظر می رسد: «حرفت‌ رو درست بزن تا حرفت قطع نشه!»
و اما در سوی دیگر این ماجرا، برخی رسانه های اصلاح طلب که در شرایط فعلی در پی صید مقاصد خود در جهت شکاف و اختلاف افکنی در سطح جامعه هستند، به استقبال اتفاق روی داده در گراش رفته و آن را در ادامه حوادث سریالی شیراز قلمداد کردند.
روزنامه شرق طی مطلب مفصلی، سعی کرد آسمان را به ریسمان ببافد و سخنان غیر موجه یونسی را توجیه کند و بگوید اعتراض چند نفر از حضار در شهرستان گراش توسط همانهایی انجام گرفته که پیشتر به علی مطهری حمله کرده بودند و پیشتر نیز به هادی غفاری اعتراض کرده بودند!
از سوی دیگر، جوانشیر کدخداپور و فرماندار گراش قول مساعد داده اند که با اخلالگران و عناصر پشت پرده اخلال کننده در مراسم یونسی برخورد قانونی داشته باشند اما نکته ای که نباید از خاطر برد آن است که  آیا هر اعتراضی را می توان آشوب و اخلال به حساب آورد؟ اساسا آیا اعتراض به سخنان نسنجیده یونسی آشوبی از جنس سنگ زدن به علی مطهری و ... است؟!
کد مطلب : ۶۴۶۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
قاسم ایزدیان
feedback
Iran, Islamic Republic of
باسلام . ۱- احدی از اوباش گراشی ننبودند. یکنفرازآنهاساکن گراش .دونفربگفته رئیس شورای شهرگراش ازطلاب حوزه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) و فردمیانسالی که نقش اساسی درتحریک این ۳ تن عهده داربود ناشناخته وغیرگراشی بود ۲- جوان سئوال کننده شخصا به من تصریح کردکه سئوالی نداشتم اماچون آقای یونسی به مقام معظم رهبری توهین کرد میخواستم سخنانش قطع کنم که سخنان مکتوب وضبط شده یونسی موجود و هیچگونه اهانتی به مقام عظمای ولایت نکرده که درچنین صورتی همگان به مشارالیه معترض میشدند و۳ - هدف اینان مخدوش کردن حیثیت گراش وگراشیهابود ولاغیر. (دلایل مدغن موجوداست ) نوشته شرق محتمل به صحت میباشد . ازعدم اعتمادتان بحقیرسپاسگزارم .التماس دعا. ضمن اینکه اینجانب نه وابسته به جناحی هستم و نه ازصداقت نویسی بیمی دارم وضعف منطقه وجود سایتهای بدون مجوزاست که هرآنچه خواستند منتشرمیکند./م
قاسم ایزدیان
feedback
Iran, Islamic Republic of
باسلام . احدی ازمردم گراش دراین ماجرادخیل ننبوده و تعداد افراد ۳ نفرجوان ویک میانسال ناشناخته وغیرگراشی بود که نقش تحریک کننده آن ۳ جوان عهده داربود . /م