کفاشیان: حضور نکونام در تیم‌ملی قطعی نیست

13 ارديبهشت 1394 ساعت 15:59

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: سرمربی تیم ملی باید بازی‌های لیگ را از نزدیک ببیند.


به گزارش حافظ به نقل از مشرق، علی کفاشیان پس از کسب عنوان نایب رئیسی در هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: با توجه به قدرت و نقش فوتبال ایران در آسیا ما در رتبه نخست رنکینگ آسیا قرار داریم اما در هیئت‌ها و کمیته‌های AFC نقشی نداشتیم و این از ضعف‌های ما بود. پیش از این فردی از ایران در کمیته‌های مختلف AFC نبود و حالا قرار است در این خصوص تصمیم‌گیری شده و بعد از کارشناسی در هیئت رئیسه مصوب شود.
وی افزود: در بیشتر بخش‌های هیئت رئیسه افرادی کاندیدا شده بودند تا نایب رئیس فوتبال آسیا شوند و من هم برای نایب رئیسی آسیایی مرکزی کاندیدا شده بودم. چند جلسه برگزار کردیم و تفاهم شد پست نایب رئیسی آسیا به ایران برسد، به این دلیل که ما در فوتبال آسیا حرف اول را می‌زنیم. اکنون در هیئت رئیسه AFC  پنج نفر به عنوان نایب رئیس حضور دارند و قرار است دو نفر هم به عنوان عضو اجرایی به هیئت رئیسه اضافه شوند. اعضا از ایران، چین، ژاپن، سنگاپور، مالزی، قطر و هند هستند که 5 نایب رئیس از مناطق مختلف آسیا عضویت دارند و نماینده ژاپن هم به دلیل عضویت در هیئت رئیسه فیفا در هئیت رئیسه AFC حضور دارد.
رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه دو روز پیش (جمعه) جلسه‌ای با شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته است، خاطرنشان کرد: از شیخ سلمان خواستیم ایران در کمیته‌های مختلف آسیا حضور داشته باشد تا در جایی که تصمیم‌گیری‌ها گرفته می‌شود، ایران هم نقش داشته باشد. البته با توجه به اینکه عضو هیئت رئیسه شده‌ایم و یکی از پنج نایب رئیس AFC هستیم مسئولیت یکی از کمیته‌ها به ایران داده خواهد شد که می‌توانیم در تصمیم‌گیری‌ها نقش داشته باشیم.
کفاشیان تأکید کرد: بیشتر تصمیم‌ها در کنفدراسیون فوتبال آسیا در هیئت رئیسه گرفته می‌شود و جدا از آن هم سالی یک بار مجمع برگزار می‌شود. مجمع هم فقط در یکی، دو مورد تصمیم‌گیری می‌کنیم و امیدوارم حالا که عضو هیئت رئیسه شده‌ایم بتوانیم از حق فوتبال‌مان دفاع کنیم. اکنون نیز من 4 سال نایب رئیس و عضو هیئت رئیسه خواهم بود.
وی در پاسخ به این سوال که اگر از ریاست فدراسیون فوتبال برکنار شود آیا باز هم نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد بود یا خیر، گفت: حتی اگر پیش از پایان 4 سال حضورم به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا از فدراسیون فوتبال کنار گذاشته شوم باز هم به کارم در کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه خواهم داد.
کفاشیان در خصوص اینکه کارلوس کی‌روش بازی‌های لیگ را از نزدیک نگاه نمی‌کند، اظهار داشت: باید بینیم نحوه کار کی‌روش چگونه است، شاید او فیلم بازی‌ها را می‌بیند و آنالیزمی‌کند. بهتر است در این مورد از خودش سوال کنید. تا آنجایی که من می‌دانم او برنامه‌ریزی محکمی دارد تاتیم ملی در خرداد اردو را تشکیل بدهد.
وی گفت: کی‌روش فعلا درگیر مسائل مربوط به تیم ملی است اما من هم قبول دارم که سرمربی تیم ملی باید بازی‌های لیگ را از نزدیک ببیند.
کفاشیان درباره آخرین وضعیت ممنوع‌الخروجی کی‌روش عنوان کرد: فعلا که این مشکل حل نشده است. مامالیات کی‌روش را پرداخت کردیم و نیمی از این پول را نقد دادیم و نیم دیگر را به صورت چک اما هنوز مشکل کی‌روش حل نشده است.
رئیس فدراسیون فوتبال درباره چگونگی حضور جواد نکونام به عنوان دستیار کارلوس کی‌روش در تیم ملی گفت: کی‌روش درصدد بود مربی ایرانی که به کادر فنی اضافه می‌شود با نظر او باشد چون او می‌خواهد با این مربی کار کند. ضمن اینکه کی‌روش اعتقاد دارد به این صورت می‌تواند خودش نکونام را تربیت و راه را برای مربیگری او باز کند.
کفاشیان ادامه داد: قبل از نکونام، کریمی دستیار کی‌روش بود و او هم باز چنین نیتی داشت. با این حال هنوز حضور نکونام صددرصد و قطعی نشده و باید این مسئله به طور کامل مشخص شود.
وی در پایان درباره انتخاب افشین پیروانی به عنوان مدیر تیم ملی عنوان کرد: پیروانی انتخاب ما بود و کی‌روش هم این مسئله را پذیرفت. به این صورت پیروانی به صورت رسمی کارش را آغاز کرد.
 


کد مطلب: 6526

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/6526/کفاشیان-حضور-نکونام-تیم-ملی-قطعی-نیست

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir