۰
plusresetminus

فرصت 10 روزه به متقاضیان جریمه ریالی سربازی

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۲
معاون وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه از اجرای طرح جریمه و تعیین تکلیف مشمولان غایب از 15 اردیبهشت ماه خبر داد.
به گزارش حافظ به نقل از مشرق، سرهنگ علی جهان‌آرا در نشستی خبری اظهارکرد: مشمولان غایبی که در بهمن و اسفندماه سال گذشته در طرح پیش ثبت نام خرید خدمت سربازی ثبت نام کردند برای آنان از طریق سامانه پیامکی 1100، پیامکی مبنی بر مراجعه متقاضی به دفتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) برای رسیدگی به درخواستشان ارسال می‌شود.
وی افزود: افراد باید با دریافت این پیامک ظرف حداکثر 10 روز نسبت به تعیین تکلیف خود و واریز مبلغ جریمه اقدام کنند، درغیر این‌صورت عدم مراجعه آنها به منزله انصراف محسوب شده و با آنان همانند سایر مشمولان غایب و فراری برخورد می‌شود.
جهان‌آرا اضافه کرد: متقاضیان تنها به پیامک‌های ارسالی از سامانه 1100 توجه کرده و بدانند در متن پیامک ارسالی هیچگونه شماره حسابی مبنی بر واریز مبلغ ارائه نشده است.
وی تصریح کرد: شماره حساب جهت واریز مبلغ جریمه تنها از دفاتر پلیس +10 اعلام می‌شود و مشمولان باید مراقب باشند در دام کلاهبرداران و سودجویان نیفتند.
معاون وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه این طرح تنها ویژه سال 1394 بوده و مشمولان غایب هشت سال به بالا را شامل می‌شود، مبلغ پایه جریمه را با توجه به نوع مدرک تحصیلی برای افراد بی‌سواد و زیر دیپلم 100 میلیون ریال، برای دارندگان مدرک دیپلم 150 میلیون ریال، برای مدرک فوق دیپلم 200 میلیون ریال، برای مدرک لیسانس 250 میلیون ریال، برای مدرک فوق لیسانس 300 میلیون ریال، برای دارندگان مدرک دکترای غیرپزشکی 350 میلیون ریال، برای دارندگان مدرک دکترای پزشکی 400 میلیون ریال و برای پزشکان متخصص و بالاتر 500 میلیون ریال اعلام کرد.
وی افزود: همچنین برای کلیه مشمولان به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، 10 درصد به عنوان جریمه به مبالغ اعلام شده اضافه می شود. برای مشمولان غایب متاهل پنج درصد و مشمولان دارای فرزند به ازای هر فرزند پنج درصد از کل مبلغ جریمه کسر می‌شود.
وی با بیان اینکه مبالغ جریمه باید نقدا پرداخت شود، گفت: چنانچه این مبالغ پرداخت نشود با مشمولان برابر ماده 10 قانون نظام وظیفه برخورد می‌شود.
به گفته معاون وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه در مجموع، 288 هزار نفر در سطح کشور متقاضی خرید خدمت سربازی شده‌اند.
جهان‌آرا در ادامه توصیه کرد: مشمولان به هیچ عنوان به مشاوره افراد غیرمتخصص توجه نکرده و تنها به مرکز مشاوره وظیفه عمومی استان مراجعه کنند.
 
کد مطلب : ۶۶۰۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما