۰
plusresetminus
نماینده مردم شیراز در خانه ملت در گفتگو با «حافظ نیوز»

جعفر قادری: به نظر می رسد تغییر استاندار فارس در حد شایعه باشد/ با مجمع نمایندگان استان در این باره هیچ صحبتی نشده/ مخالف تغییر احمدی هستیم/ استان فارس از عدم ثبات مدیریت ضربه های بسیاری دیده است/ اگر بنای بر تغییر است استاندار بعدی باید بومی باشد

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۶
دکتر جعفر قادری بر این باور است که هر زمانی که به تغییر در استانداری فارس احساس نیاز شد لازم است دولت به این امر توجه داشته باشد که خود استان فارس نیروهای انسانی بومی و قابلی دارد.
جعفر قادری: به نظر می رسد تغییر استاندار فارس در حد شایعه باشد/ با مجمع نمایندگان استان در این باره هیچ صحبتی نشده/ مخالف تغییر احمدی هستیم/ استان فارس از عدم ثبات مدیریت ضربه های بسیاری دیده است/ اگر بنای بر تغییر است استاندار بعدی باید بومی باشد
اشاره: طی چند روز گذشته حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در گفتگو با یکی از نشریات کشور از احتمال تغییر برخی وزرا و استانداران سخن گفت. آشنا در این باره تصریح کرد: «برخی از سفرهای استانی برای تیم رئیس‌جمهور روشن کرد که بر خلاف تصور اولیه بعضی از استانداران توانایی کافی برای اداره استان را ندارند لذا تغییرات در دولت هم در سطح وزرا و هم در سطح استانداران اتفاق خواهد افتاد.» (لینک)
از طرفی همانطور که پیشتر اشاره شد، گروه هایی از اصلاح طلبان در این سفر از هیئت دولت برکناری احمدی استاندار فارس را خواستار شده اند (لینک) و با توجه به اینکه آخرین سفر استانی هیئت دولت به فارس بوده، به نظر می رسد این سخنان آشنا بی ارتباط با استان فارس نباشد. لذا در همین رابطه، با دکتر جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به گفتگو نشستیم. 

جناب آقای دکتر قادری! بحث تغییر استاندار فارس طی روزهای گذشته در برخی شبکه های اجتماعی و محافل سیاسی دست به دست می چرخد تا جایی که از شخصی به نام رضوی نیز به عنوان استاندار آتی فارس نام برده می شود. در همین راستا آقای حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور نیز طی مصاحبه ای اعلام کردند که سفرهای استانی هیئت دولت نشان داده است برخی استانداران باید تغییر کنند. نظر شما در این باره چیست؟
تا آنجایی که من اطلاع دارم و به صورت غیر مستقیم تحقیق کرده ام بنا بر تغییر و تحول در سطح استانداری نیست و تغییر استاندار فعلی در حد شایعه است. من بعید میدانم که این تغییر صورت بگیرد.
در خصوص سخنان آقای آشنا نیز با واسطه ای از هیئت دولت سؤال کرده ایم که گفته اند هیئت دولت از سفر خود به استان فارس رضایت داشته اند بنابراین این بحث ها و شایعات پیرامون تغییر استاندار معمولا در مقاطعی مطرح می شود اما در این شرایط فعلی که نزدیک انتخابات نیز هستیم بعید میدانم این مسئه صحت داشته باشد.
واقعیت قضیه این است که استان فارس بیشترین لطمه را از جهت کوتاه بودن عمر مدیریت ها و بی ثباتی مدیریت ها خورده است چرا که تا مدیری بخواهد به استان اشراف پیدا کند زمان می برد. مدیری که بومی است زمان زیادی را برای اشراف کلی به استان نیاز دارد چه برسد به مدیری که غیر بومی است و شناخت و تسلطی نسبت به استان مورد نظر ندارد.
نمایندگان فارس انتظار
نمایندگان فارس انتظار دارند برخی از کارهایی که در دولت احمدی نژاد سابقه دارد در این دولت تکرار نشود.
دارند برخی از کارهایی که در دولت احمدی نژاد سابقه دارد در این دولت تکرار نشود. اگر بنا باشد که همان رویه گذشته دنبال بشود پس دولت دیگر نمی تواند مدعی این باشد که تفاوت بین دولت فعلی و قبلی وجود دارد.
به این نکته نیز باید توجه نمود که وقتی یک مدیر عوض می شود قاعدتا تمامی اعضای زیر مجموعه خود را نیز عوض می کند که طبیعتا با توجه به نزدیکی ایام انتخابات این مساله مشکلاتی را به وجود می آورد. ضمنا کسی که هم اکنون به عنوان استاندار انتخاب شده گزینه اکثریت مجمع نبوده اما در هر صورت این انتخاب صورت گرفته بنابراین توجیه کردن افکار عمومی و مجمع نمایندگان استان برای تغییری که هیچکدام در جریان نبوده و از آنان نظر خواهی نشده بسیار سخت است.
از سوی دیگر نمایندگان استان این انتظار را دارند که اگر بنا بر تغییر و تحول در استانداری فارس باشد باید از نیروهای بومی و متخصص و متعهد استان فارس که بسیار زیاد هم هستند استفاده شود و دلیلی ندارد که از استانی دیگر نیرو به فارس بیاید چرا که به تعبیر مقام معظم رهبری استان فارس در قله است بنابراین استانی که چنین قضاوتی را رهبر انقلاب درباره اش دارند اگر مدیرانش از استان های دیگر انتخاب شوند توجیهی ندارد.
لذا امیدواریم مدیران استان کار خود را با قوت بیشتری انجام بدهند و کار مردم را متوقف این شایعات نکنند، به هر حال ما باید تا آخرین لحظه خدمت با تمام قوا و جدیت تمام تلاش کنیم و برایمان مهم نباشد که چند روز مسئولیت داریم.

بنابراین از صحبت های شما می توان نتیجه گرفت هیئت دولت و یا وزیر کشور و یا مجموعه وزارت کشور هیچ صحبتی و یا هیچ نظرخواهی از مجموعه نمایندگان استان در این رابطه نداشته اند؟
بله هیچ صحبتی با مجموعه نمایندگان استان در این باره نشده و حتی بحثی هم مطرح نبوده است. متاسفانه در شبکه های مجازی یک خبری که منتشر می شود بلافاصله تحلیل های بی ربط شروع می شود و این بحث ها مطرح می شود.

در مجموع از صحبت های شما اینگونه برداشت شد که در حال حاضر مخالف تغییر استاندار هستید؟
بله تغییر استاندار فارس در حال حاضر، به صلاح نیست چرا که بی ثباتی مدیریت ها و کوتاه بودن عمر مدیریت ها بیشترین صدمه و لطمه را به استان می زند که این قابل قبول نیست. همچنین در شرایطی که الان وجود دارد و نزدیک انتخابات هستیم این تغییرها به صلاح نیست چرا که این امر کل مدیریت استان را به هم می ریزد.
باید تلاش بشود که ثبات در مدیریت را داشته باشیم و اگر هم مدیریت ها ایراد داشته باشد تذکر بدهیم و کمک کنیم تا ایرادات برطرف بشود.
کد مطلب : ۶۶۷۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
عباس از لامرد درود بر نمایندگان باغیرت
feedback
Iran, Islamic Republic of
درود بر احمدی‌نژاد و نمایندگان با غیرت