۰
plusresetminus
آخرین هفته لیگ برتر

پرسپولیس باز هم استقلال را برد/ صدرنشینان سَر هم را بُریدند تا سپاهان قهرمان لیگ شود/ ذوب آهن چهارم شد و سهمیه گرفت

تاریخ انتشارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۲۱
آخرین هفته لیگ برتر فوتبال کشورمان با قهرمانی تیم سپاهان سپاهان اصفهان به پایان رسید
قهرمان فاتح لیگ برتر فوتبال شد
قهرمان فاتح لیگ برتر فوتبال شد
به گزارش "حافظ نیوز" آخرین هفته لیگ برتر فوتبال کشورمان با قهرمانی تیم سپاهان سپاهان اصفهان در روزی به پایان رسید که پرسپولیس با سرمربی گری برانکو ایوانکوویچ باز هم استقلال را شکست داد تا نوید بخش پرسپولیسی قدرتمند در فصل بعد باشد و در تبریز نیز دو تیم نفت و تراکتور در حالی که هر کدام برای قهرمانی به پیروزی نیاز داشتند، در یک بازی مهیج و دیدنی به نتیجه سه بر سه رضایت دادند تا جام نه به تهران و نه به تبریز، بلکه پس از سالها مجددا به اصفهان بازگردد.

سپاهان قهرمان چهاردهمین دوره لیگ برتر شد
تیم فوتبال سپاهان با پیروزی مقابل سایپا با تساوی نفت ـ تراکتورسازی با یک امتیاز اختلاف قهرمان چهاردهمین دوره لیگ‌برتر فوتبال ایران شد. در هفته پایانی لیگ برتر، تیم فوتبال سپاهان به مقام قهرمانی رسید.
هفته سی ام لیگ برتر ساعت 19:30 ورزشگاه فولادشهر؛ تماشاگر: 10000 نفر
داور: غلامرضا جباری کمک ها: محمدرضا امینی، فرهاد مروجی
اخطار: ترابی (8) از سایپا
سپاهان: شهاب گردان، هادی عقیلی، احسان حاج صفی، عبدالله کرمی، وریا غفوری، علی کریمی، محرم نویدکیا (66 رسول نویدکیا)، فوزیل موسی اف، محمدرضا خلعتبری، مهدی شریفی (76 سوکای) و لوسیانو پریرا
سرمربی: حسین فرکی
سایپا: محمدرضا اخباری، سجاد مشکل پور، مهدی ایوبی، ابراهیم شکوری، مجتبی رمضانی (51 زینالی)، وحید محمدصادق، مهدی ترابی، حکیم نصاری (46 نزهتی)، ابراهیم صادقی، روزبه شاه علی دوست و میلاد می داوودی
سرمربی: مجید جلالی
شرح بازی:
سپاهانی ها توانستند در این بازی به قهرمانی لیگ برتر برسند، آنها که از ابتدا برای پیروزی به این بازی آمده بودند از ابتدا به حمله پرداختند و در همان نیمه اول توانستند دوبار دروازه نارنجی پوشان را باز کنند و خیال خود را از پیروزی در این بازی راحتت کنند. آنها با همکاری بازیکنان هجومی خود بارها دروازه سایپا را با خطر مواجه کردند و هماهنگی آنها با یکدیگر کاملا مشهود بود.
در نیمه دوم هم سپاهانی ها به اداره بازی پرداختند تا در صورت تساوی بازی تبریز بتوانند جام قهرمانی را بالای سر ببرند و در نهایت در ده دقیقه پایانی بازی این اتفاق افتاد و سپاهانی ها توانستند بار دیگر به قهرمانی لیگ برتر برسند.
 

دقایق حساس:
دقیقه 27 – سپاهانی ها مثلثی را پشت محوطه جریمه سایپایی ها تشکیل دادند و حرکت دیدنی آنها برای این تیم ثمری نداشت، پاس نویدکیا به شریفی رسید و پاس وی را خلعتبری با ضربه ای محکم به دروازه سایپا شوت زد اما این توپ با فاصله کمی از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت.
دقیقه 28 – لوسیانو پریرا می توانست در این دقیقه دروازه اخباری را باز کند اما ضربه او توسط این دروازه بان به کرنر رفت.
دقیقه 39 – ضربه ناگهانی و زیبای علی کریمی در محوطه سایپایی ها، صحنه زیبایی را ایجاد کرد اما ضربه چکشی وی توسط اخباری مهار شد.
دقیقه 64 – لوسیانو پریرا بازهم نتوانست دروازه سایپا را باز کند، وی که در موقعیتی خوب صاحب توپ شده بود ضربه خود را به سمت دروازه اخباری شوت زد اما این توپ از کنار دروازه سایپا به بیرون رفت.
دقیقه 66 – کرنر ارسالی سپاهانی ها در محوطه جریمه سایپا، پس از برخورد با چند بازیکن، در اختیار پریرا قرار گرفت اما ضربه خطرناک وی از کنار دروازه حریف به بیرون رفت.
دقیقه 85 – حمله سایپایی ها راه به جایی نبرد و ضربه سنگین مهاجم این تیم از کنار دروازه گردان به بیرون رفت.
دقیقه 89 – شوت پاپی از پشت محوطه جریمه سایپا به سختی توسط اخباری به کرنر فرستاده شد.
دقیقه 93 – حسین پاپی موقعیت خزرناک دیگری را روی دروازه سایپا به وجود آورد اما ایم توپ از کنار دروازه حریف به بیرون رفت.
شرح گل:
1 – 0 (سپاهان اصفهان): حمله سریع سپاهانی ها از جناح چپ با نفوذ احسان حاج صفی ادامه یافت و در نهایت سانتر به موقع او در محوطه شش قدم سایپایی ها به مهدی شریفی رسید و وی نیز با شم گلزنی خود توانست با ضربه ای اولین گل را برای اصفهانی ها به ثمر برساند.این گل در دقیقه 15 به ثمر رسید.
2 – 0 (سپاهان اصفهان): بازهم مثلث دیگری از سپاهانی ها پشت محوطه جریمه سایپایی ها شکل گرفت و این بار، پریرا توپ را به نویدکیا رساند و او نیز پاسی استادانه را از بین مدافعان سایپا برای شریفی ارسال کرد و او نیز با ضربه ای دقیق برای بار دوم دروازه محمدرضا اخباری را باز کرد. این گل نیز در دقیقه 32 به ثمر رسید.
حواشی:
*یک جام قهرمانی در جایگاهی ویژه برای قهرمانی احتمالی سپاهانی ها در ورزشگاه فولاد شهر تعبیه شده است.
*هواداران سپاهان با لباس یک دست زرد رنگ به تشویق تیم خود می پردازند.
*هواداران سپاهان پس از ثمررسیدن گل سوم تراکتورسازان بسیار غمگین شدند.
*پس از به تساوی رسیدن بازی تیم های نفت و تراکتورسازی، هواداران سپاهان که از پیروزی تیم شان مطمئن بودند، ورزشگاه فولادشهر را غرق در شادمانی کردند.
*در دقایق پایانی بازی مسئولان، مشغول آماده کردن سکوی قهرمانی سپاهانی ها شدند.
* مدیرعامل باشگاه سپاهان پس از به صدا درآمدن سوت پایان بازی، بازی تراکتورسازی و نفت و حصول اطمینان از قهرمانی زردپوشان اصفهانی به سراغ بازیکنان تیم رفت و این قهرمانی را به تک تک آنها تبریک گفت.
* یک جیمی جامپ پس از تثبیت تیم سپاهان با یک پرچم زرد و مشکی به وسط چمن فولادشهر دوید و در حالی که پرچم راتکان می داد به ابراز خوشحالی می پرداخت.
* مسوول باشگاه سپاهان که پیش بینی قهرمانی تیمشان در لیگ برتر را کرده بودند، به محض پایان بازی تی شرت های یک شکلی را به بازیکنان تیم داده و همگی این لباس ها را به تن کردند تا در جشن قهرمانی شرکت کنند.
*بازیکنان پس از کسب عنوان قهرمانی عکس سلفی گرفتند.
بهترین بازیکن:
سپاهانی ها در این بازی چند بازیکن خیلی خوب داشتند که توانستند با تجربه خود این تیم را در این بازی به پیروزی برسانند، اما در بین همه بازیکنان خوب سپاهان می توان از محرم نویدکیا و مهدی شریفی نام برد. شریفی دو بار توانست دروازه سایپایی ها را باز کند و نویدکیا نیز با تجربه خود و یک بازی حرفه ای، پاس های طلایی برای مهاجمان تیم ارسال کرد.
اتفاق ویژه:
ویژه ترین اتفاقی که در یک مسابقه فوتبال می شود اتفاق بیفتد در این بازی اتفاق افتاد و آن هم قهرمان شدن در ده پایانی بازی بود، سپاهانی ها که در صورت پیروزی در این بازی و تساوی دو تیم تراکتورسازی و نفت، به قهرمانی لیگ برتر می رسیدند، تا قبل از ده دقیقه پایانی و باتوجه به جلو بودن تراکتورسازان خود را در رتبه دوم جدول رده بندی می دیدند اما به ناگاه و پس از به تساوی کشاندن بازی تبریز توسط نفتی ها، سپاهانی ها خود را قهرمان دیدند.

برتری پرسپولیس در دربی هشتاد
پرسپولیس در ادامه روند موفق خود توانست استقلال را در آخرین گام شکست دهد تا این فصل تلخ را با خاطره ای خوش به پایان برساند.
استادیوم: آزادی تماشاگر: حدود 60 هزار نفر
داوران: تورج حق وردی، سعید زارع و حسین طالقانی
اخطار: عمران زاده (33) صادقی (64) برزای (78) از استقلال؛ طارمی (69) حاتمی (84) نورالهی (89) از پرسپولیس
پرسپولیس: سوشا مکانی، علیرضا نورمحمدی، مایکل اومانیا، امید عالیشاه، حمید علی عسگری، محمد نوری، احمد نوراللهی، بابک حاتمی، هادی نوروزی (5+90 کمندانی)، مهدی طارمی (87 خالقی فر) و علی علیپور (78 بنگر)
سرمربی : برانکو ایوانکوویچ
استقلال: وحید طالب لو، امیرحسین صادقی، حنیف عمران زاده، هرایر مگویان، امید ابراهیمی، رضا عنایتی (46 برزای)، خسرو حیدری (74 کریمی)، میلاد فخرالدینی، جاسم کرار، محمدرضا خرسندنیا (86 سلیمان فلاح)، سجاد شهباززاده
سرمربی: امیر قلعه نویی
 

شرح گل:
پرسپولیس یک استقلال صفر: (دقیقه 65، علی علیپور): ارسال هادی نوروزی از روی ضربه ایستگاهی را علی علیپور در زاویه بسته و در حالی که طالب لو نظاره گر این ضربه بود وارد دروازه کرد و نتیجه را به نفع تیمش کرد.
دقایق حساس:
دقیقه 1: اولین خطر با سانتر هادی نوروزی برای پرسپولیسی ها شکل گرفت که مدافعان استقلال درون محوطه جریمه توپ را برگشت دادند و اجازه ضربه زدن به طارمی ندادند.
دقیقه 2: پرتاب اوت بابک حاتمی درون محوطه جریمه و در ادامه سانتر مدافع راست پرسپولیس در حالی که عالیشاه برای ضربه زدن خیز برداشته بود به این بازیکن نرسید.
دقیقه 4: اولین خطا برای استقلالی ها در حالی شکل گرفت که کرار توپ را برای این تیم درون محوطه جریمه ارسال کرد اما مدافعان پرسپولیس اینبار مانع از ایجاد فرصت برای مهاجمان بلند قامت استقلال شدند.
دقیقه 7: ارسال خسرو حیدری به درون محوطه جریمه را مایکل اومانیا در آستانه ضربه زدن شهباززاده دفع کرد تا این موقعیت خطرناک از سوی استقلالی ها را دفع کنند.
دقیقه 9: علیپور درون محوطه جریمه قصد ضربه زدن به توپ را داشت که امیرحسین صادقی آن را دفع کرد تا کرنر برای سرخپوشان شکل گیرد. در ضربه کرنر هم پرسپولیسی ها سودی از موقعیت شان نبردند.
دقیقه 11: میلاد فخرالدینی با حرکت پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که با خطا متوقف شد. امید ابراهیمی این ضربه خطا را برای استقلالی ها با شوتی زمینی زد که توپش با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه 14: مهدی طارمی در جدال با صادقی قصد عبور از مدافع استقلال را داشت که تعادل خود را از دست داد، تلاش مجدد مهاجم پرسپولیس برای گرفتن توپ با دریبل زیبا از مدافع اسقلال همراه بود که صادقی در ادامه نیز به حالت کری نگاهی به طارمی انداخت.
دقیقه 19: فرار فخرالدینی از جناح راست و ارسال او برای شهباززاده با ضربه ناقص این مهاجم به قصد پاس به عنایتی همراه بود که اومانیا زودتر توپ را از شش قدم زد.
دقیقه 20: ارسال جاسم کرار این بار از سمت چپ با ضربه سر دیدنی رضا عنایتی همراه بود که سوشا مکانی با واکنشی فوق العاده از روی خط توپ را برگشت داد تا عنایتی در گلزنی ناکام بماند.
دقیقه 23: پرتاب اوت بلند فخرالدینی در محوطه جریمه با دخالت مهاجمان استقلال موقعیت خوبی برای این تیم ایجاد کرد که امید ابراهیمی به قصد خطا و پنالتی خود را زمین انداخت اما حق وردی اعتقادی به پنالتی نداشت.
دقیقه 25: شوت امید ابراهیمی از پشت محوطه جریمه را سوشا به راحتی دفع کرد و فرصت را در اختیار تیمش قرار داد.
دقیقه 29: ارسال هادی نوروزی از روی ضربه ایستگایی با دخالت اومانیا همراه بود که ضربه کم اثر مدافع کاستاریکایی پرسپولیس به راحتی در اختیار طالب لو قرار گرفت.
دقیقه 32: حق وردی اولین کارت زرد را از جیب خود در آورد و به حنیف عمران زاده داد. طارمی با فریب مدافع استقلال، عزم دروازه این تیم را کرد که با دخالت عمران زاده متوقف شد و حق وردی با اعلام خط یک کارت زرد نیز به شماره 5 استقلال نشان داد.
دقیقه 44: شوت ضعیف امید عالیشاه را وحید طالب لو گرفت.
دقیقه 45: وحید طالب لو زودتر از امید عالیشاه که با فرار درون محوطه جریمه به دنبال گلزنی بود، توپ را از آن خود کرد.
دقیقه 50: حرکت پا به توپ محمد نوری را که در این دیدار در پست هافبک دفاعی به میدان رفته بود در نهایت با شوت این بازیکن از پشت محوطه جریمه همراه بود که با اختلاف کم ضربه اش به بیرون رفت.
دقیقه 60: ضربه خطا برای پرسپولیس را هادی نوروزی از جناح راست به سمت دروازه طالب لو زد که کاپیتان استقلال آن را به اوت زد.
دقیقه 63: در حالی که برزای با سوشا مکانی تک به تک شده بود، حق وردی در سوت خود دمید و خطای بازیکنان پرسپولیس را اعلام کرد. امیر قلعه نویی و کادرفنی اش به شدت به عملکرد داور دیدار معترض شدند و اعتقاد داشتند او باید با توجه به موقعیت شان آوانتاژ اعلام می کرد.
دقیقه 77: حرکت شهباززاده درون محوطه جریمه و ضربه او با اختلاف کمی به بیرون رفت و آه حسرت طرفداران این تیم را به آسمان برد.
دقیقه 84: حرکت جاسم کرار از سمت راست دروازه پرسپولیس با خطای بابک حاتمی همراه بود و حق وردی مدافع پرسپولیس را با کارت زرد جریمه کرد.
دقیقه 85: ارسال کرنر جاسم کرار بهترین موقعیت را برای جبران گل خورده این تیم ایجاد کرد که امید ابراهیمی این فرصت خوب را از دست داد و ضربه سرش را بدون مزاحمت به بیرون زد.
دقیقه 90: حرکت خالقی فر پشت محوطه جریمه و ضربه آرام او در دستان طالب لو جا گرفت.
 

شرح بازی:
پرسپولیس برد و استقلال قلعه نویی باخت؛ امیر قلعه نویی مانند تمام وعده هایی که در این فصل داده بود موفق نشد در دربی تیمش برنده دیدار کند و در دو دیدار رفت و برگشت نتیجه را به رقیب سنتی واگذار کرد تا بدترین دوران مربیگری خود را تجربه کند.
پرسپولیس نیز با رهبری برانکو ایوانکوویچ و جسارت او در بازی دادن به علیپور جوان بعد از مصدومیت فرناندو گابریل به بردی تاریخی دست یافت و توانست سه امتیاز شیرین را به نام خود کند.
استقلال باخت، مثل تمام بازی های این فصل و مثل تمام دیدارهایی که قلعه نویی برابر مربیان خارجی قرار گرفت.
پرسپولیس که در این فصل ناکامی های فراوانی را تجربه کرده بود و تنها دلخوشی این تیم موفقیت در لیگ قهرمانان و برد در دربی بود روزهای خوشی را این روزها تجربه می کند و باید دید آنها در دیدار حساس هفته آینده شان برابر الهلال چه نتیجه ای را تجربه خواهند کرد.
استقلال باخت و امیر قلعه نویی به بدترین شکل ممکن فصل را به پایان رساند.
حواشی:
* امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال سومین فصل کامل خود را در این تیم پشت سر می‌ گذارد اما برانکو ایوانکوویچ یک ماهی است که به پرسپولیس پیوسته است.
* دربی 80 هیچ تاثیر خاصی در جدول رده‌بندی لیگ ندارند و تنها ممکن است پرسپولیس و استقلال را بین رده های پنجم تا ششم و نهم تا دوازدهم جابجا کند.
* دربی 80 در شرایطی برگزار می‌ شود که بازی قهرمانی لیگ در شهر تبریز انجام خواهد شد. شاید به دلیل همین کاهش حساسیت است که هوادار چندانی از این مسابقه استقبال نکرده است.
* رضا عنایتی کاپیتان استقلال با 39 سال سن مسن ترین بازیکن حاضر در زمین است.
* از بین بازیکنان حاضر در میدان وحید طالب لو، امیرحسین صادقی، میلاد فخرالدینی، خسرو حیدری، رضا عنایتی، امید ابراهیمی، یعقوب کریمی، سوشا مکانی، رضا نورمحمدی، محمد نوری، هادی نوروزی و حمیدرضا علی‌عسگر سابقه ملی دارند. هرائر مگویان مدافع استقلال، جاسم کرار هافبک این تیم و میشائیل اومانیا مدافع پرسپولیس نیز عضو تیم های ملی کشورشان هستند.
* تورج حق وردی داور این مسابقه به طور جد مورد اعتراض پرسپولیسی ها قرار گرفته و او باید نهایت تلاشش را برای بهترین قضاوت دوران حرفه ایش انجام بدهد

ذوب آهن چهارم شد و سهمیه گرفت
در هفته سی ام لیگ برتر، در ورزشگاه ثامن الائمه ذوب آهن و پدیده در یک دیدار کم برخورد به تساوی دست یافتند تا ذوب آهن اصفهان پس از سالها مجددا سهمیه آسیا را کسب کند.
داور: شاهین حاج بابایی، کمک ها: هادی طوسی، امیرآشورماهانی
اخطار: نسیم اف (1+90) از پدیده
پدیده:
مجتبی روشنگر، محمد نژادمهدی، اکبر صادقی، رضا حشمتی، ایگورپراییچ، مسعود نظرزاده، میثم رضاپور، محمد رجب زاده (66 ناصحی)، علی چوپانی (46 شاکری)، محمد صلصالی (46 فرامرزی) و بهادر نسیم اف
سرمربی: مرزبان
ذوب آهن:
محمد رشید مظاهری، سانتوز، هادی محمدی، مرتضی تبریزی، ابوالقاسم دهنوی، احسان پهلوان (85 کاوه رضایی)، علی حمام، مهرداد قنبری، دانیال اسماعیلی فر، مهدی حقی پور، مهدی رجب زاده (87 ایمانی)
سرمربی: گل محمدی
دقایق حساس:
دقیقه 22 : ضربه سر قاسم دهنوی از داخل شش قدم را مدافعان پدیده به بیرون زدند.
دقیقه 27: ضربه زمینی دانیال اسماعیلی برای ذوب آهنی ها با حداقل اختلاف از کنار دروازه پدیده به بیرون رفت.
دقیقه 30:تکل محمد نژادمهدی بازیکن پدیده مانع موقعیت خوب مرتضی تبریزی بازیکن ذوب‌آهن برای گلزنی شد.
دقیقه 45:مرتضی تبریزی در موقعیت تک به تک با دروازبان توپ را با یک بغل پای ارام به سمت دروازه دفع دروازه بان پدیده زد تا روشنگر توپ را به راحتی بگیرد.
دقیقه 71:ضربه سر بهادر نسیم اف را مظاهری دفع کرد.
دقیقه 72:احسان پهلوان بازیکن ذوب اهن اکبر صادقی را به طرز عجیبی هل داد که این بازیکن در اغوش مرزبان سرمربی تیمش قرار گرفت.
دقیقه 73: شوت سرکش محمد رجب زاده را مجتبی روشنگر مهار کرد.
حواشی:
*سه بازیکن از نفت به سمت نیمکت ذوب آهن رفتند صلصالی، رضا پور و حقیقی قبل از شروع بازی به سمت نیمکت ذوب رفتند.
*اینترنت ورزشگاه ثامن مشهد قطع هست. مشکلات فنی متعدد أعم از شارژ نداشتن لب تاپ مسئول روابط عمومی هم خاموش شده است.
*درگیری لفظی شدیدی میان هادی محمدی بازیکن ذوب آهن و محمد رجب زاده بازیکن پدیده بر سر خطای رجب زاده بر روی محمدی به وجود آمد که با وساطت داور ختم به خیر شد.
*حدود 500تماشاگر به ورزشگاه ثامن آمدند و استادیوم خالی از تماشاگر خودنمایی می کند.
*شارژ اینترنت جایگاه خبرنگاران مشهدی به اتمام رسیده است و مسوولان پدیده هم اقدامی در این خصوص نکردند که این موضوع کار را برای اهالی رسانه سخت کرده است.
*اسکوبورد ورزشگاه ثامن خاموش است و امکانات خوبی برای برگزاری این بازی در ورزشگاه وجود ندارد.
* زوران کنزویچ بازیکن خارجی پدیده از روی سکوها نظاره گر بازی تیمش است.
* اندک تماشاگران اصفهانی حاضر در ورزشگاه هم برای مشهدی ها کری خوانی می کنند
کد مطلب : ۶۸۰۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما