۰
plusresetminus
متن و حاشیه نود و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شیراز

سهرابی: «استودیو حرم صدا و سیما در حرم شاهچراغ راه اندازی می شود»/ هاجری: «شهردار شیراز استعفا نمی دهد و قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس را نیز ندارد»/ ترابی:«تداوم تخريب باغ‌ها در شيراز به يك تراژدی غمبار تبدیل شده است»

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۷
مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در نود و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شیراز از راه اندازی استودیو حرم در شاهچراغ«ع» خبر داد.
هاجری - سهرابی - ترابی
هاجری - سهرابی - ترابی
به گزارش "حافظ نیوز" مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در نود و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شیراز از راه اندازی استودیو حرم در شاهچراغ«ع» خبر داد و گفت: توجه به سبک زندگی اسلامی با اصولی همچون دین، اخلاق و امید از اولویت ها در دوره جدید مدیریت صدا و سیمای مرکز استان فارس است.
وی افزود: شیراز سومین حرم اهل بیت«ع» است و هم اکنون حجم بالایی از برنامه های فرهنگی و مذهبی در صدا و سیمای فارس تولید و پخش می شود.
محمدتقی سهرابی، رسالت رسانه را حفظ و پاسداشت ارزش ها دانست و گفت: صدا و سیمای مرکز فارس همواره در راستای معرفی و نهادینه کردن آداب و رسوم و انتقال سنت ها به نسل بعدی تلاش می کند.
این مسئول همچنین در ادامه تصریح کرد: لازم است برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که نشاط و شادابی را در جامعه ایجاد کند بنابراین صدا و سیما تاکنون برنامه هایی اخلاق محور، آگاهی بخش و امید آفرین داشته است.
سهرابی با بیان اینکه رسانه، نقش مهمی در آموزش شهروندان دارد، گفت: لازم است رسانه تعامل و همدلی بیشتری با دیگر مسئولان در راستای اجرای هر چه بهتر برنامه ها داشته باشند.
وی تصریح کرد: صدا و سیمای استان فارس آمادگی خود را در خصوص همکاری با شورا و شهرداری در جهت رشد و توسعه و همچنین معرفی شیراز به عنوان الگو در ایران و جهان اسلام اعلام می کند.
قابل ذکر است که صدا و سیما قدم های بزرگی در راستای معرفی آداب شهروندی، جذب توریسم در حوزه‌های مختلف و جذب سرمایه‌دار برداشته است که لازم است باید با تعامل بیشتر تقویت شود.
سهرابی با اظهار اینکه اداره شهر شیراز هزینه های فراوانی دارد عنوان کرد: رسانه می‌تواند صرفه جویی را ترویج داده و کمک تاثیرگذاری برای ارزان اداره کردن شهر داشته باشد.

ترابی:«تداوم تخريب باغ‌ها در شيراز به يك تراژدي غمبار تبدیل شده است»
ترابی عضو کمیسیون شهرسازی شورای اسلامي شهر شیراز نیز در نود و هفتمین جلسه ضمن اظهار اینکه تداوم تخريب باغ‌ها در شيراز را به يك تراژدي غمبار است، گفت: یکی از خواسته های مهم مردم این شهر برنامه ریزی در جهت حفظ و توسعه فضای سبز شیراز است.
به گفته غلامعلی ترابی مجموعه باغ های زیبایی در نقاط مختلف شهر شیراز وجود دارد که علاوه بر استفاده مردمی نه تنها موجب ایجاد اشتغال می شود بلکه هزاران گردشگر را در طول سال جذب می کند.
وی افزود: متأسفانه به دلیل نبود برنامه ریزی مدون، عدم کنترل و نظارت مفید و مناسب در شهر را در سال‌های اخیر شاهد هستیم که نتیجه، تخریب باغ ها آن هم با سرعت مضاعف بوده است.
ترابی ادامه داد: افرادی به بهانه ها و ترفندهای مختلفی به جان باغ‌هاي شیراز افتاده‌اند؛ تراژدی غمبار تخریب باغ ها همچنان ادامه دارد چرا که عناصر سودجود و منفعت طلب با نفوذ در مراکز تصمیم ساز و با استفاده از نا‌ آگاهی مالکین اقدام به خرید و تخریب می کنند.
این عضو شورای شهر شیراز همچنین به تغییر کاربری 20 هکتار از باغ‌هاي شیراز توسط گروهی سودجود اشاره داشت و گفت: گروه مزبور طی سال های قبل در یکی از بهترین نقاط شیراز درخواست عقدتفاهم نامه با شهرداری كردند که متأسفانه مورد موافقت شهردار وقت و کمیسیون ماده پنج استانداری قرار می‌گیرد و تخریب آغاز می‌شود.
ترابی با اظهار اینکه این اشخاص در زمان عقد قرارداد و حتی در حال حاضر مالک این املاک نبوده‌ و نیستند، گفت: گروهی از مالکین پس از عقد قرارداد املاک خود را به قیمت‌های مختلف و بدون اطلاع از اهداف پنهانی طرح فروخته اند اما گروهی دیگر متوجه موضوع شده و حاضر به معامله نمی‌شوند و ماجرا همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه تخریب باغ‌هاي شیراز و تبدیل آن به فضای مسکونی یا تجاری خلاف اصول شهرسازی و طرح‌های جامع و تفضیلی شیراز است، تقاضای خود را مبنی بر توجه بيش از پيش رئيس‌كل دادگستري استان فارس به اين موضوع اعلام کرد.

هاجری: «شهردار شیراز استعفا نمی دهد و قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس را نیز ندارد»
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در در حاشیه نود و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر با اظهار اینکه علیرضا پاک‌فطرت شهرداری جهادی و تلاش‌گر است، گفت: پاک فطرت همچنان در سنگر شهرداری می ماند و هیچ استعفایی در راه نیست.
به گفته محمدرضا هاجری، موضوع کاندیداتوری شهردار شیراز و تبلیغات زودهنگام وی بحث مطرح شده در محافل مختلف سیاسی است.
نماینده مردم در شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با تأکید بر اینکه کاندیداتوری شهردار شیراز در انتخابات صحت ندارد، گفت: تمام خدماتی که توسط شهرداری در حال انجام است و از آن در رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود هیچ ارتباطی با کاندیداتوری شهردار شیراز ندارد.
هاجری در خواست خود را مبنی بر خودداری از نشر هر گونه مطالب کذب و مطرح کردن آن در محافل عمومی اعلام کرد و گفت: موضوع استعفای شهردار شیراز و انتخاب شهردار جایگزین نیز تاکنون در شورای شهر شیراز مطرح نشده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر در خصوص برگزاری اجلاس کنفرانس شهر‌های تاریخی در سال 2018 برابر با 1397 هجری شمسی در شهر شیراز گفت: برگزاری این اجلاس یک امتیاز است و در صورت موافقت توسط دبیرخانه اجلاس در شیراز برگزار می‌شود.
محمدرضا هاجری بیان کرد: کنفرانس شهر‌های تاریخی همه ساله برگزار می‌‌شود که این فرصت مناسب برای معرفی شیراز در عرصه جهانی است چرا که این اجلاس در رونق گردشگری و استفاده بهینه از بافت‌های تاریخی شهر شیراز بسیار موثر است.

 
کد مطلب : ۶۹۵۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما