۰
plusresetminus
سایه تغییر بر سر مدیران سیاسی و امنیتی در آستانه انتخابات مجلس

از وزیر کشور تا فرماندار شیراز؛ آیا تغییر می کنند؟

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۵
«انتخابات را برای ما در نمی آورند!» این جمله یکی از لیدرهای جریان مدعی اصلاح طلبی در استان فارس است که در توصیف برخی مسئولان سیاسی و امنیتی حال حاضر کشور بیان کرده است.
انتخابات مجلس شورای اسلامی
انتخابات مجلس شورای اسلامی
حافظ نیوز/ سجاد زارع - سرویس سیاسی - در حالی که کمتر از نه ماه تا برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه باقیمانده است، شایعه تغییر مسئولان امنیتی و سیاسی نقل محافل خبری است. علاوه بر وزیر کشور که شایعه تغییر وی طی چند مدت اخیر از سوی جریان رسانه ای اصلاح طلبان شدت بیشتری نسبت به گذشته یافته است، اخیرا در برخی محافل خبری شیراز شایعه و احتمال تغییر بیات پور از سمت سرپرستی فرمانداری شیراز نیز به گوش می رسد.
از سوی دیگر، اصرار و تلاش جریان رادیکال اصلاحات برای تسریع در روند تغییر مسئولان سیاسی و امنیتی نگران کننده است. «انتخابات را برای ما در نمی آورند!» این جمله یکی از لیدرهای جریان مدعی اصلاح طلبی در استان فارس است که در توصیف برخی مسئولان سیاسی و امنیتی حال حاضر کشور بیان کرده است. آنچه که مسلم است، برخلاف انتظار جریان رادیکال اصلاح طلب، تا کنون هیچگاه دست اندرکاران امر انتخابات، هیچ انتخاباتی را به نفع هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی اصطلاحا درنیاورده اند و نظام اسلامی مفتخر است که قریب چهل انتخابات را در کمال صحت و سلامت و به صورت مردمی برگزار کرده است؛ اما مگر دست اندرکاران امر انتخابات که قطعا در سلامت و التزام آنها به امانتداری و پاسداری از رای مردم شکی نیست، چه کار ویژه ای می توانند انجام دهند تا جریان اصلاح طلب راضی و خشنود شود و تا حد زیادی نیز به رویای تصاحب کرسی های سبز بهارستان دست یابد؟
آنگونه که ابولقاسم رئوفیان از فعالان سیاسی کشور می گوید، تغییر وزیر کشور که به احتمال فراوان با تغییرات گسترده در زیر مجموعه این وزارت خانه نیز همراه خواهد بود، در شرایطی که کمتر از نه ماه به برگزاری انتخابات باقیمانده به صلاح نیست و می تواند از حساسیت کار مجموعه دست اندرکار امر برگزاری انتخابات بکاهد.
رئوفیان که با فارس گفتگو کرده، در ادامه می افزاید: «بی‌تدبیری است اگر در آستانه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری بخواهیم وزیر کشور را تغییر دهیم چرا که باید در چندماه مانده به انتخابات مجلس وزیر کشور تدارکات لازم را صورت دهد کما اینکه تا انتخابات مجلس کمتر از ۹ ماه زمان باقی مانده است.»
این فعال سیاسی هدف اصلاح‌طلبان از فشار به دولت برای تغییر وزیر کشور را هماهنگی‌های بهتر برای کسب کرسی‌های مجلس دانست و خاطرنشان کرد: «این روش خردمندانه نیست. نباید طیف اصلاح‌طلب فقط به این بیندیشد که کرسی‌های مجلس را از آن خود کند بلکه باید همه در اندیشه برگزاری یک انتخابات آزاد باشند.»
وی ادامه داد: «قطعا موضوع پول کثیف و عقب‌نشینی وزیر کشور در مجلس از این موضوع برای وی گران تمام شد و همین قضیه سبب شد تا اصلاح‌طلبان یک‌صدا عزل وزیر کشور را از روحانی خواستار شوند.»
بنابراین به نظر می رسد موضوع تغییر و تحول مدیران و مسئولان سیاسی و امنیتی، پروژه ای مهم در دستور کار جریان اصلاح طلب است. حال باید دید دولت تدبیر و امید تا چه میزان می تواند در برابر فشارهای جریان اصلاحات مقاومت کند و در آستانه انتخابات، از تغییر مدیران سیاسی و امنیتی اجتناب بورزد؟
کد مطلب : ۶۹۷۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما