۰
plusresetminus

هنگامی که اصلاح طلبان، رویگردانی دانشجویان از یک محکوم فتنه را به پای تغییر محل سخنرانی می نویسند!/ پشت پرده لغو سخنرانی «حسین مرعشی» در دانشگاه علوم پزشکی شیراز چه بود؟/ چرا وزیر کشور باید در خصوص علت لغو سخنرانی یک محکوم امنیتی توضیح دهد؟

تاریخ انتشارجمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۳
برخی رسانه های زنجیره ای تلاش کردند حتی از لغو خودخواسته سخنرانی مرعشی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز بهره برداری کنند.
حسین مرعشی
حسین مرعشی
به گزارش "حافظ نیوز" همانگونه که پیشتر اشاره گردید، حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران حزب سازندگی که قرار بود در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سخنرانی کند، از حضور در جمع دانشجویان انصراف داد.
و اما پس از این لغو برنامه سخنرانی آن هم از سوی مرعشی، موجی از سوی رسانه های زنجیره ای در سطح کشور پیرامون چرایی این رویداد به راه افتاد. از یک سو، عده ای از این رسانه ها تلاش کردند علت لغو شدن سخنرانی مرعشی را مشابه علت لغو شدن سخنرانی علی مطهری در دانشگاه شیراز جلوه دهند و از سویی دیگر، عده ای از رسانه ها نیز کوشیدند رئیس دانشگاه علوم پزشکی را عامل لغو این سخنرانی جلوه دهند؛ تلاشی غیر اخلاقی که شاید راه را برای هموار کردن تحت فشار قرار دادن و یا برکناری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای جریان اصلاح طلب استان فارس هموار سازد.

و اما پشت پرده لغو سخنرانی حسین مرعشی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز چه بود؟
در حالی که با چراغ سبز برخی از مسئولین سیاسی استان همه چیز برای حضور سید حسین مرعشی یکی از عناصر و محکومین فتنه 88 به جشن افتتاحیه انجمن امید دانشگاه علوم پزشکی شیراز در 30 اردیبهشت آماده شده بود و با اینکه ایشان در شیراز حضور داشت به این جشن دانشجویی نرفت. هرچند علت نرفتن ایشان جابجایی سالن محل سخنرانی اعلام شد ولی دلیل اصلی را باید جای دیگری جستجو کرد.
همه چیز آماده بود، تدارکات وسیع دیده شده بود، از سازماندهی اتوبوسها برای انتقال دانشجویان از سطح دانشکده ها و خوابگاه ها به سالن محل سخنرانی گرفته تا هماهنگی با گروه موسیقی و... 
حتی برخی از مسئولین سیاسی شیراز زحمت استقبال از ایشان در فرودگاه را نیزکشیده بودند. مسئولین برگزاری مراسم هم همگی در سالن حضور داشتند تا مقدمات مراسم را آماده کنند. حتی سید یحیی هاشمی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس هم در مجتمع ولایت حضور داشت. مرعشی هم که در منزل یکی از مسئولین اقامت داشت، بنا به گفته یکی از دست اندرکاران مراسم مذکور در تدارک آمدن بود. البته معلوم نبود مرعشی میهمان این تشکل نوپاست یا میهمان آقای مسئول سیاسی استان!! جو سالن هم کاملا دانشجویی و آرام بود و هیچ گونه مشکلی برای عدم حضور ایشان نبود. ولی به یکباره اعلام شد به دلیل عدم حضور دعوت شدگان ، مراسم لغو شده است. شاید دوستان وی به ایشان توصیه کرده بودند تا از بین باخت 1- صفر(عدم حضور در سالن) و 3- صفر( حضور در سالن ) یکی را انتخاب نماید چرا که این برنامه علیرغم همه تمهیدات و تلاش ها، با سردی دانشجویان دانشگاه مواجه شد و عکس هایی که به صورت آنلاین از سطح سالن گرفته می شد و برای مرعشی و میزبانانش ارسال می شد، حاکی از عدم استقبال گسترده و حضور عموم دانشجویان در سالن از یک سو و از سوی دیگر حضور پررنگ دانشجویان ارزشی از سوی دیگر بود. دانشجویانی که می شد حدس زد مرعشی را در خصوص عملکرد گذشته نه چندان دورش در طی یک گفتگوی دو طرفه به سختی به چالش خواهند کشید! لذا شاید مرعشی تصمیم گرفت و یا شاید برای او تصمیم گرفتند که او باخت 0-1 را برگزیند و به بهانه تغییر مکان سالن سخنرانی که از یک محل به محل دیگری انتقال یافته بود از سخنرانی انصراف دهد. شاید هم اردیبهشت شیراز برای حسین مرعشی خوش یمن نبوده است!!
گفتنی است بدلیل برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در دانشکده پزشکی و سالن شهید مطهری محل برگزاری جشن افتتاحیه انجمن امید با توافق این تشکل و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مجتمع ولایت این دانشگاه در بلوار نیایش شیراز منتقل شده بود.

چرا وزیر کشور باید در خصوص علت لغو سخنرانی مرعشی توضیح دهد؟
و اما همانگونه که اشاره شد، برخی رسانه های زنجیره ای تلاش کردند حتی از لغو خودخواسته سخنرانی مرعشی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز بهره برداری کنند.
بر این اساس، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با سوالی درباره‌ دلیل لغو سخنرانی حسین مرعشی در شیراز مواجه شد و در پاسخ ابراز داشت: «آقای مرعشی سه سخنرانی داشتند که دوتای آن انجام شد. آخرین سخنرانی ایشان در دانشگاه بود که بنا به شرایط دانشگاه صورت نپذیرفت.»
در واقع، آنچه که وزیر کشور می گوید این است که چون محل سخنرانی مرعشی از تالار یک دانشکده این دانشگاه به تالار مجموعه فرهنگی این دانشگاه انتقال یافته این سخنرانی لغو شده است! این در حالی است که همانگونه که پیشتر اشاره شد، در اقدامی نادر دانشگاه علوم پزشکی برای انتقال دانشجویان به تالار مجتمع ولایت برای هر دانشکده و خوابگاه اتوبوس برای انتقال دانشجویان اختصاص داد! اما آنچه که در واقع وزیر کشور نمی گوید پاسخ به این پرسش است که آیا اگر دانشجویان از حضور مرعشی در دانشگاه استقبال می کردند آنگاه باز هم سخنرانی مرعشی لغو می شد؟

 
کد مطلب : ۷۰۳۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما