۰
plusresetminus

برپایی جشن دانش‌آموختگی 400 دانشجوی دانشگاه آزاد

تاریخ انتشاردوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۳
به‌مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه مراسم جشن دانش‌آموختگی 400 دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری حافظ از مرودشت، سیدیدالله حسینی یکشنبه‌شب در مراسم جشن دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت که با حضور رئیس و جمعی از اعضای هیئت‌علمی و کارکنان این واحد دانشگاهی برگزار شد گفت: توسعه و رشد علم باعث رونق و پیشرفت در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.
حسینی از سند چشم‌انداز 20 ساله به‌عنوان افق حرکت علمی یاد کرد و ادامه داد: تمام جهت‌گیری‌ها و اقدامات باید معطوف به رسیدن به این هدف ارزشمند باشد.
فرماندار مرودشت تولید علم و عمق‌بخشی به جنبش نرم‌افزاری را بن‌مایه حرکت دانشگاه‌ها عنوان کرد و اعلام داشت: تحقیقات هدفمند مبتنی بر نیازهای جامعه گسترش تحصیلات تکمیلی، الزام دانشجویان مقطع دکتری به چاپ کتاب و مقالات در مجلات معتبر علم، ارتقا و کیفیت‌بخشی به هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها با صبغه پژوهش‌محوری و تلاش برای افزایش بودجه تحقیقات و پژوهش و اقدامات فناورانه را از سیاست‌های اصولی وزارت علوم برای دست‌یابی به سند چشم‌انداز عنوان کرد.
حسینی رشد متوسط مقالات علمی را از شاخص‌های دیگر حرکت علمی دانشگاه‌ها دانست و گفت: هرچند که در توسعه مقالات و مباحث تئوریک جهش قابل قبولی داشته‌ایم لکن مهم‌ترین گم‌ شده دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ما همچنان عدم تبدیل ایده‌ها و به‌طور کلی علم به محصول، ثروت، رشد اقتصادی و صنعتی است.
وی از توفیقات دانشمندان در حوزه‌های فناورانه هسته‌ای، نانو، هوافضا و سلول‌های بنیادین به‌عنوان شاخص‌های اعتمادبخش دررسیدن به قدرت علمی منطقه یاد کرد.
فرماندار مرودشت عنوان جشن فارغ‌التحصیلی را مقتضای حرکت علمی و دانشگاهی ندانست و گفت: عنوان جشن دانش‌آموختگی انتخابی حکیمانه است زیرا تحقیقات، علم‌آموزی و دریافت‌های علمی هرگز پایانی ندارد بلکه آمادگی برای ورود به مقاطع دیگر است.

منبع:فارس
کد مطلب : ۷۱۵۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما