۰
plusresetminus

وقوع انفجار مهيب در یک پايگاه نظامی عربستان/ هلاکت 10 نظامی و انهدام 4 دستگاه تانک سعودی

تاریخ انتشارسه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۵
وقوع انفجاری مهیب یک پایگاه نظامی عربستان را در جنوب این کشور به لرزه در آورد.
انفجار در عربستان
انفجار در عربستان
به گزارش حافظ، شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد: انفجاری مهیب پایگاه نظامی «خَمْیس اَلشّمِیْط» را در جنوب عربستان که یک فرودگاه نظامی نیز در آن قرار دارد به لرزه در آورد. 

شبکه تلویزیونی المنار همچنین گفت: نیروهای امنیتی یمنی و عشایر نیز به مواضع نظامی سعودی‌ها در نزدیکی مرز یمن حمله کردند. 

گزارشگر المنار افزود: ارتش یمن و ساکنان مناطق مرزی در پاسخ به ادامه حملات سعودی‌ها به یمن به حملات خود به مواضع نیروهای سعودی ادامه می‌دهند. 

گزارشگر المنار با اشاره به شلیک موشکهای کاتیوشا از نوع گراد به مواضع نظامی عربستان در کوههای الدود، دخان، الجابر و الخوبه در استان نجران، گفت: یک نیروگاه برق نیز در عمق منطقه جیزان واقع در جنوب غربی عربستان هدف قرار گرفت. 

گزارشگر المنار با اشاره به انفجار مهیب در پایگاه نظامی خمیس المشیط و فرودگاه نظامی ، گفت: این انفجار ناشی از سقوط یک فروند هواپیمای نظامی هنگام فرود در بامداد روز گذشته اتفاق افتاد.

همچنین شبکه خبری المیادین اعلام کرد که بیش از 10 نظامی عربستان در کمینی که ارتش یمن و کمیته های مردمی در مرز دو کشور گذاشته بودند، کشته شدند.

المیادین افزود: ارتش یمن و کمیته های مردمی، روز دوشنبه همچنین یک پایگاه نظامی را در منطقه 'جبل الام بی سی' عربستان تصرف کردند و یک خودرو نظامی را به آتش کشیدند.

ارتش و کمیته های مردمی از سوی دیگر مواضع عربستان در العین، الحاره و الخوبه و الجابری را با دهها موشک هدف قرار دادند.

درگیری در مرزهای عربستان و یمن با سلاح های مختلف جریان دارد و عربستان در این حملات از بالگرد استفاده می کند.

ارتش یمن و کمیته های مردمی همچنین «جبل صلب» در منطقه «جدعان« در استان مارب را از افراد مسلح حزب الاصلاح و گروه تروریستی القاعده پاکسازی کردند.

این در حالی است که هواپیماهای نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، روز گذشته سه بار شهر حرض در استان حجه در غرب یمن را بمباران کردند.

در جریان حمله به یک نفتکش در منطقه «الروضه» در استان «تعز»، 9غیر نظامی به شهادت رسیدند.

در همین راستا، روز گذشته همچنین حملات عربستان سعودی به «صعده» و «شبوه» در مرز دو کشور نیز ادامه داشت.

شبکه خبری المسیره نیز گزارش داد که ارتش و نیروهای مردمی یمن در حمله به عناصر القاعده در نزدیکی کارخانه سیمان «ردفان» در استان «لحج»، شماری از آنها را به هلاکت رسانده و شمار دیگری را نیز زخمی کردند.

مردم قبیله الحداء در استان ذمار نیز با شعار «همه با هم ضد تجاوز خارجی و حمایت از ارتش و کمیته های مردمی در دفاع از کشور»، تجمع بزرگی را برپا کردند. 

شرکت کنندگان در این تجمع ضمن محکوم کردن حملات و تجاوزات عربستان سعودی، افراد و گروههای یمنی همدست با متجاوزان را مورد سرزنش قرار دادند.

گروهی از مردم منطقه «رجوزه « در استان «جوف» نیز با برپایی تجمعی اعتراض آمیز، حملات عربستان سعودی به یمن را محکوم و حمایت خود را از ارتش و نیروهای مردمی اعلام کردند. 

آنان از عربستان سعودی به عنوان دشمن یمن یاد کردند و از مردم این کشور خواستند برای مقابله با تجاوز ارتش سعودی آماده شوند.

رسانه ها همچنین از انهدام چهار دستگاه تانک ارتش عربستان توسط ارتش و نیروهای مردمی یمن در جریان حمله به پایگاهی در منطقه جیزان خبر دادند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه یمن به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند. 

کارشناسان، حمله های عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.

منبع:مشرق




 
کد مطلب : ۷۱۶۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما