۰
plusresetminus

انتقام‌جویی انگیزه‌ای برای هتک حیثیت در فضای مجازی

تاریخ انتشارسه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۷
فردی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی با انتشار اطلاعات شخصی یک شهروند موجب هتک حیثیت وی شده بود، توسط پلیس فتا شهرستان کازرون استان فارس شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش خبرگزاری حافظ از شیراز به نقل از حوزه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس، فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با ایجاد یک پروفایل در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به درج اطلاعات شخصی خانمی کرده، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.
مهرداد مشوق افزود: مأموران پلیس فتا با انجام یک‌سری اقدامات فنی و پلیسی یک نفر که از آشنایان همسر شاکی بوده را در این مورد شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کردند.
این مقام مسئول عنوان کرد: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به‌صراحت به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را هتک حیثیت و انتقام‌جویی به علت اختلافات قبلی عنوان کرد.
فرمانده انتظامی کازرون به‌تمام افرادی که به هر نحو اقدام به هتک حیثیت در محیط مجازی می‌کنند، هشدار داد: بر اساس قانون جرائم رایانه‌ای هر کس به‌وسیله سامانه‌های رایانه‌ای و فضای مجازی موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم کند افزون‌بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود.

منبع:فارس
کد مطلب : ۷۱۹۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما