۰
plusresetminus

70 درصد زندانیان فارس از افراد بیکار بوده‌اند

تاریخ انتشارسه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۷
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شیراز گفت: 70 درصد زندانیان فارس بیکار بوده‌اند که این امر اهمیت اشتغال در پیشگیری از جرم را نشان می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری حافظ از شیراز، طهماسب یزدانیان بعد از ظهر امروز در همایش نسیم مهر اظهار داشت: میانگین سن زندانیان فارس 30 تا 35 سال بوده و 70 درصد آنان بیکار هستند و برای نخستین بار وارد زندان می‌شوند.
وی افزود: 60 درصد زندانیان این استان متاهل هستند و باید تدابیری برای خانواده آنان اندیشیده شود که این کار به تنهایی از عهده انجمن حمایت از زندانیان بر نمی‌آید و نیازمند یاری تمام دستگاه‌ها است.
یزدانیان با بیان اینکه همایش نسیم مهر در عمل مجمع عمومی سالیانه انجمن زندانیان است، ادامه داد: کسی نمی‌تواند در برابر درد و رنج همنوع خود بی‌تفاوت باشد و شادی خوب آن زمانی است که همه شاد باشند.
این مقام قضایی اضافه کرد: گسترش شهرها باعث افزایش جمعیت شده و اصطکاک بیشتر افراد را رقم زده که این موضوع دعاوی حقوقی را بیشتر کرده است.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی از یک سو باید با مخلان امنیت برخورد می‌کند و از سویی با زندان رفتن فرد، خانواده وی دچار مشکل و گرفتاری می‌شود.
یزدانیان بیان کرد: بزرگان و علمای ما همواره کتمان و چشم‌پوشی از جرائم خرد را گوشزد کرده‌اند چنانکه مولا علی (ع) در شعری که منسوب به ایشان است می‌گوید زمانی که گناهکاری دیدی پوشنده باش و کریمانه از کنار آن گذر کن.
وی ابراز داشت: برخی مسائل البته امنیت عموم جامعه را به خطر می‌اندازد و چاره‌ای جز برخورد با آنها نیست و مقام معظم رهبری تاکید دارند که جزای زندان باید در غیر موارد مجازات حتمی تحقق پیدا نکند و لازم است که مجازات زندان به حداقل برسد.
به گفته وی، یکی از مسائلی که همایش نسیم مهر دنبال می‌کند حساس کردن مردم و مسئولان به مسائل زندانیان و افزایش تعامل بین دستگاه‌ها و افراد است.
یزدانیان ادامه داد: برخی از افراد از کمک به خانواده زندانیان ابا دارند در حالی که گاه با یک حادثه و جرم غیر‌عمد، فرد عادی به قاتل بدل می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شیراز گفت: 70 درصد زندانیان فارس از بیکاران بوده‌اند که این امر اهمیت اشتغال در پیشگیری از جرم را نشان می‌دهد.
وی در ادامه گفت: انجمن حمایت از زندانیان سال گذشته 6.5 میلیارد ریال در قالب مستمری به 3 هزار و 725 خانواده اهدا کرده و 900 میلیون ریال نیز برای هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان تحت پوشش تامین کرده است.
پرداخت یک میلیارد ریال عیدی به 414 خانوار، خرید 600 میلیون ریال مایحتاج بهداشتی در بند نسوان، معرفی 119 خانواده مورد پوشش برای اخذ وام به کمیته امداد و فراهم آوردن زمینه آزادی 101 زندانی از طریق ستاد دیه برخی از مواردی بود که وی در شمار اقدامات انجمن حمایت از زندانیان به آن اشاره کرد.
دادستان شیراز افزود: 35 میلیون ریال هزینه‌های بیمارستانی برای فرزندان زندانیان، اهدای سه نوبت سبد کالا به خانواده زندانیان و آزادی 13 نفر با کمک 400 میلیون ریالی خیران از زندان توسط انجمن میسر شده است.
این مقام قضایی خاطرنشان کرد: انجمن علاوه بر کمک‌های خیرین، منابع اقتصادی از قبیل یک آموزشگاه رانندگی در شیراز را در اختیار دارد و همچنین شهرک آزمایش برای آموزش و امتحان پایه یکم رانندگی احداث شده است.
اجرای طرح متادون‌درمانی در زندان توسط انجمن حمایت دیگر موردی بود که وی به آن اشاره و بیان کرد: از حل مزایده مستغلات و کیوسک‌هایی که در مراکز قضایی وجود دارد درآمد ماهیانه حدود 100 میلیون ریال برای انجمن به دست آمده و مجوزی برای معدن شن و ماسه اخذ شده که می‌تواند منبع درآمدی برای انجمن باشد.
خرید سه دستگاه کامیون برای نوسازی ناوگان تمرین پایه یکم، دو دستگاه ایسوزو، دو دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس و چهار دستگاه سواری از طریق استانداری دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

منبع:فارس
کد مطلب : ۷۱۹۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما