۰
plusresetminus

برگزاری یادواره شهید محمد دباغچی در اقلید

تاریخ انتشارسه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۶
هفتم خرداد ماه جاری یادواره شهید محمد دباغچی در بزرگداشت علم، ایثار و شهادت با حضور خانواده و همرزمان وی و مردم شهیدپرور اقلید در سالن امام رضا (ع) این شهر برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری حافظ از اقلید، پنج‌شنبه این هفته هفتم ماه جاری یادواره شهید دباغچی با حضور خانواده و هم‌رزمان این شهید، فرهنگیان، دانش‌آموزان، مسئولان و مردم شهیدپرور اقلید در سالن امام رضای این شهر برگزار می‌شود.
شهید محمد دباغچی متولد سال 1333 در شهرستان جهرم است که 33 سال پیش و در سال 61 به شهادت رسید و از فرهنگیان بزرگ و ارزشمند ایران اسلامی و رئیس اداره آموزش‌ و پرورش اقلید فارس بود.
شهید دباغچی در عملیات فتح خرمشهر مجروح و پس از مدتی از اقلید عازم جبهه‌های جنگ شد که طی عملیات والفجر مقدماتی در فکه در 28 شهریورماه 1361 مصادف با محرم‌الحرام به شهادت رسید و از آن ‌پس جزء شهدای مفقودالاثر قرار داشت که در جدیدترین عملیات گروه تفحص شهدا در منطقه کردستان عراق شناسایی شد.
پیکر شهید محمد دباغچی پنج‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه 94 همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) از میدان شهدا تا چهارراه امام (میدان کرج) بر روی دستان مردم قدرشناس استان البرز در کرج تشییع و در گلزار شهدای امامزاده حیدر منطقه کلاک به خاک سپرده شد.

منبع:فارس
کد مطلب : ۷۲۰۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما