۰
plusresetminus

حذف پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی بازنشستگان در بودجه 94

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۴
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از حذف پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی بازنشستگان در بودجه سال 94 خبر داد.
به گزارش حافظ، ساسان تاجگردون عصر امروز در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس اظهار داشت: به سبب کمبود اعتبار، در سرجمع اعتبارات بودجه سال 94، اعتبار موردنیاز دیون پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی بازنشستگان سال‌های 92، 93 و اعتبار موردنیاز پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی بازنشستگان سال 94 لحاظ نشده است.
وی در روند بررسی و پیشنهاد توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی و بودجه هزینه‌ای سال 94 استان فارس افزود: در سهم ستون اعتبارات درصد نفت و گاز، کل استان‌ها کاهش بیش از 40 درصد را داشته‌اند که فارس بااعتبار 133.6 میلیارد تومان با کاهش 37.7 درصدی مواجه بوده و در جایگاه سوم پس از خوزستان و بوشهر است.
این مسئول خاطرنشان کرد: بودجه فارس در توسعه مساجد، مصلی‌ها و بقاع متبرکه فارس پس از خراسان رضوی جایگاه دوم کشور را دارد و در این زمینه شاهد افزایش 17 درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.
به گفته وی، در بحث اعتبارات زیرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی جایگاه نخست کشور به فارس اختصاص پیداکرده است.
تاجگردون یادآور شد: استفاده از درآمدهای نفتی در بودجه 94 به حداقل خود رسیده و محدود کردن رشد نقدینگی، مهار تورم و ایجاد اشتغال از مهم‌ترین محورهای بودجه 94 است.
دبیر شورای برنامه‌ریزی استان فارس تصریح کرد: اجزا هزینه‌ای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در بودجه 94 کل کشور به‌طور دقیق مشخص‌شده و مصارف بودجه عمومی دولت نیز مشخص است.
وی در توضیح اعتبارات بودجه هزینه‌ای اظهار داشت: مقتضی است در این بخش دستگاه‌ها صرفه‌جویی لازم را داشته باشند و سازمان مدیریت نیز نظارت لازم را در این زمینه اعمال خواهد کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس ابراز داشت: نظام پرداخت حقوق و دستمزد و استخدام‌های جدید از نظر تأمین بار مالی آن باید با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام شود.
وی ادامه داد: بودجه هزینه‌ای کل کشور 174 هزار میلیارد تومان تعیین‌شده و بودجه هزینه‌ای فارس در سال جاری 371 میلیارد تومان و سهم آن از اعتبارات استان‌ها در جایگاه سوم کشور است.
تاجگردون متذکر شد: اعتبارات حقوق و مزایای کل استان‌ها در سال 94 بالغ‌بر 3 هزار و 400 میلیارد تومان است که نسبت به سال 93 حدود 57 درصد رشد داشته است.
وی عنوان کرد: اعتبارات حقوق و مزایای فارس در سال جاری 197 میلیارد تومان است به نسبت به رقم مصوب 53 درصد رشد داشته است.
به گزارش فارس، در این نشست که با خروج استاندار فارس به سبب بیماری ادامه یافت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خواستار افزایش سهم اعتبارات استانی این مجموعه با توجه به جذب 850 نیرو در این سازمان شد.
اختصاص پنج درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به مدیریت بحران استان فارس و لزوم افزایش اعتبارات بخش آب و طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی ازجمله مواردی بود که در این نشست مورد اشاره متولیان این بخش‌ها قرار گرفت.


منبع:فارس
کد مطلب : ۷۳۷۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما