۰
plusresetminus

کفاشیان: مالیات کی روش را 4 برابر کردند

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۶
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: نهادهای مختلفی برای چندرغازپولی که در فدراسیون وجود دارد بر آن نظارت و رسیدگی می کنند و همه چیز روشن و مشخص است.
به گزارش حافظ، علی کفاشیان در خصوص اینکه پرونده «فساد در فوتبال» در هیات رئیسه اصل 90 نهایی شد که طبق آن تخلف فدراسیون فوتبال محرز اعلام شده است، گفت: اگر تخلفی باشد باید تکمیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شود و باید با تخلفات برخورد شود. اگر فسادی باشد باید بر اساس مدارکی که وجود دارد بررسی و برخورد قاطع صورت گیرد و خودمان هم پیگیر مسأه هستیم.
وی در مورد 188 سفری که برای وی اعلام شده است، گفت: آیا این تعداد برای دو سال بوده است؟ گویا این طور نوشته بودند که این تعداد برای دو سال بوده است! بنده دو گذرنامه دارم که یکی از آنها ابطال شده و دیگری هم برای سال های 91 تا 93 است و در آن مشخص است که چند ورود و چند خروج داشته ام.
کفاشیان در این مورد که کمیسیون اصل 90 به این سفرها ایراد داشته است، افزود: تمام سفرهای ما براساس دعوت‌نامه بوده و هیچ کدام توریستی و تفریحی نبوده است. وزیر امور خارجه و معاونانش هم که این همه سفر و مأموریت می‌روند سفرهایشان در 2 سال 188 سفر نیست. ضمن اینکه نه من و نه دبیرکل فدراسیون هیچ زمان با تیم سفر نکرده‌ایم و فقط به سفرهایی که رفته‌ایم که AFC و فیفا ما را دعوت کرده است گذرنامه ما موجود است و حاضرم آن را خدمت پورمختار بدهم تا بررسی‌های لازم را به عمل بیاورد.
وی تأکید کرد: شاید در این مدت فقط 25 سفر رفته باشم و ای کاش قبل از مطرح کردن چنین مباحثی از ما سؤال می‌کردند. در این مملکت خروج مخفیانه نیست و دو گذرنامه هم ندارم. یک گذرنامه دارم که یک ورود و یک خروج در هر سفر در آن ثبت شده و این مشخص است که در هر کدام از سفرها چند روز خارج از کشور بوده‌ام و به چه منظوری رفته‌ام. حتی هزینه‌های سفرهای ما از جمله پول هتل، هواپیما و غذا را فیفا و AFC پرداخت می‌کنند و ما برای شرکت در کنگره‌های بین‌‌المللی و پس از تأیید شورای برون‌مرزی به مسافرت خارجی می‌رویم و نه برای تفریح حتی همسر بنده شکایت کرده چرا وی را به سفر نمی‌برم که به او گفتم وقت نکردم تا این کار را انجام دهم!
رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه چرا این فدراسیون برای مبارزه با فساد اقدامی انجام نداده است، گفت: هر موقع نمایندگان مجلس نامه‌ای فرستادند و از ما اطلاعات خواستند عیناً پاسخ آنها را با اسناد و مدارک دادیم. چند بار هم سؤال کردند و ما اطلاعات دادیم و همه چیز با سند و مدرک مشخص است.
وی افزود: غیر از کمیسیون اصل 90 بازرسی کل کشور، بازرسی وزارت ورزش و هفت، هشت، ده نهاد مختلف برای چندرغازپولی که در فدراسیون وجود دارد بر آن نظارت و رسیدگی می کنند و همه چیز روشن و مشخص است. همه مسائل ما شفاف است و ترسی نداریم از اینکه مسائل گفته شود چون در سیستم خودمان هم تا یک نفر آب بخورد می گویند به این دلیل آب خورد و حتی تشنه اش نبود و چرا آب خوده است؟!
کفاشیان گفت: برای این اطلاعاتی که داده شده آماده همکاری هستیم همانطور که در مورد سربازها همکاری کردیم و همانطور که در مورد مالیات‌ها که نمی‌دانم مبالغش از کجا آمده همکاری کردیم. به طور مثال مالیات کی‌روش 300 میلیون بود که به ما گفتند طبق قانون 4 برابر شده و باید یک میلیارد و 200 میلیون تومان بودیم و ما هم گفتیم چشم و پرداخت کردیم.
وی در مورد اینکه چطور با موضوع سربازها همکاری کرده است که فولادی هیچگاه حاضر نشد به ایران بازگردد، تصریح کرد: جلوی همه سربازها را گرفتیم و گفتیم تا تکلیف سربازی‌شان مشخص نشود آنها جایی در تیم ملی و لیگ ندارند. البته فکر نکنید فقط این 60 نفر در فوتبال اینطور معاف شده‌اند خیلی‌های دیگر هم در این مملکت بودند که اینگونه معاف شدند اما چون فوتبال است این طور عنوان می‌کنند.
کفاشیان در پایان گفت: تنها کسی که نیامد پولادی بود و ما پیغام دادیم که جلوی بازی اش را می‌گیریم و تأییدش نمی‌کنیم و او راهی ندارد جز اینکه برگردد و تکلیف سربازی‌اش را مشخص کند.

منبع:مشرق
کد مطلب : ۷۴۶۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما