رضا محمدیان عضو شورای شهر شیراز:

فضای سبز شیراز به دلیل کم‌آبی در معرض نابودی قرار دارد/ رها شدن فاضلاب مشکلات زیست محیطی در شیراز و صدرا پدید آورده است

19 خرداد 1394 ساعت 12:41

رضا محمدیان گفت: شهردار شیراز باید نسبت به آغاز پروزه های عمرانی بزرگ تعریف شده در بودجه و مصوب شورای اسلامی شهر شیراز اقدام کند.


به گزارش "حافظ نیوز" رضا محمدیان عصر دوشنبه هجدهم اردیهشت سال 94 در یکصد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر تسریع بهره برداری از پروژه های نیمه کاره در سطح شهر که برایشان بودجه مصوب شده است، گفت: شهردار شیراز باید نسبت به آغاز پروزه های عمرانی بزرگ تعریف شده در بودجه و مصوب شورای اسلامی شهر شیراز اقدام کند.
وی تالار شهر، ساختمان مرکزی شهرداری، پارک 200 هکتاری چنار راهدار، پارک مخابرات، فاز دوم پارک 50 هکتاری احمدبن‌موسی(ع)، بازگشایی معابر و تقاطع‌های مربوط به کمربندی شیراز را از جمله پروژه های عمرانی بزرگ در شیراز خواند و تدوام رضایت مردم را از عملکرد شورا و شهرداری دارای اهمیت دانست.
محمدیان به بحران جدی کم آبی در کشور و به ویژه در سطح استان فارس اشاره کرد و گفت: فضای سبز شیراز به دلیل کم‌آبی در معرض خطر خشک شدن قرار دارد.
وی همچنین با ابراز تأسف در ادامه گفت: اخبار مختلفی مبنی بر قطع آب در شهرک‌های ضلع جنوبی کمربندی شیراز و یا نشست اراضی اطراف مجموعه جهانی تخت‌جمشید دریافت شده است که مشکلات مختلفی را در بر دارد.
نماینده مردم در شورای اسلامی شهر شیراز با اظهار اینکه برخی پیگیری‌ها توسط شورای اسلامی شهر شیراز انجام شده است، گفت: هنوز سهم آب مشخصی به شیراز از آب‌های زیرسطی که به دشت سروستان ارسال می‌شود اختصاص نیافته است.
 این عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اهمیت پیگیری جدی این موضوع خاطر نشان کرد: شهرداری شیراز باید با توجه به ردیف‌های مرتبط در بودجه هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای حفظ و گسترش فضای سبز شیراز را انجام دهد.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در انتها گفت: مسئولان استان و نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی باید پیگیری لازم برای تأمین اعتبار را با جدیت کامل انجام بدهند و به منظور تکمیل و اجرای تصفیه‌خانه‌های شهر شیراز و شهر صدرا تا بیش از این که شاهد رها شدن فاضلاب و مشکلات زیست‌محیطی مربوط به نبود تصفیه‌خانه در شیراز و عواقب ناشی از آن است، نباشیم.
 گزارشگر: نیلوفر پرتو
 


کد مطلب: 7488

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/7488/فضای-سبز-شیراز-دلیل-کم-آبی-معرض-نابودی-قرار-رها-شدن-فاضلاب-مشکلات-زیست-محیطی-صدرا-پدید-آورده

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir