۰
plusresetminus

در بحث عوارض باید تجدیدنظر صورت بگیرد

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰
شهردار شیراز گفت: در بحث عوارض باید تجدیدنظری صورت پذیرد و شهرداری نیز از یک ماه پیش در این زمینه بررسی‌هایی انجام داده، کار باید به‌گونه‌ای باشد که هم مردم بتوانند به سادگی پروانه بگیرند و هم شهرداری از نظر درآمد منتفع شود.
به گزارش حافظ، علیرضا پاک‌فطرت بعدازظهر امروز در یک‌صد و یکمین جلسه علنی شورا اظهار داشت: پل حجت‌آباد از زمانی که شهردار منطقه پنج بودم پیگیری شد و این پل بحث فراشیرازی دارد و روستاهای آن سمت از آن استفاده می‌کنند.
وی در پاسخ به رئیس کمیسیون تلفیق که با مقایسه پل حجت‌آباد و تقاطع آفرینش از وضعیت اجرایی پل حجت‌آباد گلایه داشت، افزود: پل حجت‌آباد و تقاطع آفرینش دو پروژه متفاوت با شرایط فنی و مهندسی متفاوت هستند و ما به دنبال آن بودیم که راه و شهرسازی پل حجت‌آباد را احداث کند یا حداقل با مشارکت احداث شود اما در دوره فعلی مصوب شد پل توسط شهرداری انجام شود و در مورد بهره‌برداری از آن تذکرات لازم را داده‌ایم.
پاک‌فطرت اضافه کرد: در بحث عوارض باید تجدیدنظری صورت پذیرد و شهرداری نیز از یک ماه پیش در این زمینه بررسی‌هایی انجام داده و کار باید به‌گونه‌ای باشد که هم مردم بیایند و پروانه بگیرند و هم شهرداری از نظر درآمد منتفع شود.
نیمی از امکانات ورزشی شهرداری در اختیار بانوان قرار گیرد
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه اظهار داشت: اگر قیمت عرضه یک جنس مناسب باشد افراد به سرمایه‌گذاری اقدام می‌کنند که در شرایط نامناسب نرخ عوارض، تنها موارد ویژه و پروژه‌های «ام دو» برای شهرداری باقی می‌ماند که می‌تواند حقوق کارکنان را تأمین کند.
زین‌العابدین عرب بیان کرد: با توجه به این‌که نحوه ورود ما به بحث عوارض مناسب نبوده سرمایه‌گذاران در جای دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند و در شرایطی که عوارض تجاری‌ها افزایش سرسام‌آور داشته، لازم است بحث اصلاح و نظم دهی به عوارض با همکاری شهرداری انجام شود تا مردم به سراغ پروانه گرفتن بیایند.
وی در ادامه نطق خود ابراز داشت: در بحث اوقات فراغت سازمان و معاونت فرهنگی امکانات خوبی به میدان آورده‌اند اما در این زمینه هماهنگی وجود ندارد و علاوه بر آن باید حداقل 50 درصد امکانات ورزشی در اختیار بانوان شهر قرار گیرد که همواره مظلوم بوده‌اند.


منبع:مشرق
کد مطلب : ۷۵۰۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما