ماندن و رفتن من منوط به تصمیم شورا است

19 خرداد 1394 ساعت 15:30

شهردار شیراز در مورد شایعات مطرح‌شده در مورد احتمال کاندیداتوری خود در انتخابات مجلس گفت: ماندن و رفتن من منوط به تصمیم و حمایت و عدم‌حمایت شورای شهر شیراز است.


به گزارش حافظ، علیرضا پاک‌فطرت عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایندگان فعلی شیراز با قدرت مشغول کار هستند و بنا نیست بروند و از سویی من شهردار شورا هستم و شورای شهر مرا برای چهار سال تائید کرده و اگر تشخیص بدهند که ما همچنان خدمت کنیم به خدمت خود ادامه می‌دهیم و اگر تشخیص بدهند که ما نباشیم، در آن صورت کاندیداتوری در هر عرصه‌ای حق طبیعی افراد است.
وی حتی شرکت خود در انتخابات را منوط به اذن و حمایت شورا دانست و بیان کرد: این زشت است که شهرداری که منتسب به شورا و در واقع عضو این مجموعه است وارد عرصه انتخابات شود و رأی نیاورد که در آن صورت برخی خواهند گفت دیدید که ما گفتیم شهردار باید با رأی مستقیم مردم انتخاب شود.
شهردار شیراز اضافه کرد: شهر ما بسیار سیاست‌زده است و افراد به جای کار کردن و تلاش در راستای توسعه فارس، تنها به دنبال این هستند که استاندار و شهردار و فلان مدیر چه زمانی می‌رود و چه کسانی قرار است بیایند.
پاک‌فطرت تصریح کرد: بهتر است به جای این شایعات، در اندیشه باشیم که چه تعداد کارخانه ما تعطیل‌شده یا سرمایه‌گذاری و اشتغال در این شهر چه وضعیتی دارد.
وی خاطرنشان کرد: کرمان برای انتقال آب از دریای عمان به شهر خود قرارداد بسته و ما به دنبال این سخنان هستیم.
شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل مطرح‌شده مبنی بر حذف و ممنوعیت فعالیت شهرداری در حوزه گردشگری، ابراز داشت: در مورد بحث‌هایی که معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی مطرح کرده اطلاعات دقیق ندارم اما اگر ایشان خواستار حذف شهرداری‌ها از فعالیت‌های گردشگری شده باشد، مناسب است که شوراها به‌عنوان نماینده مردم از ایشان یا مدیران میراث فرهنگی در استان‌ها در این زمینه سؤال بپرسند.
پاک‌فطرت افزود: میراث فرهنگی باید برنامه‌های خود در زمینه گردشگری را برای مردم و نمایندگان مردم در شورا تشریح کند و توضیح دهد که به‌عنوان‌مثال تا پایان سال چه تعداد گردشگر جذب خواهد کرد.
وی بیان کرد: وظیفه شورای شهر رصد کردن شهر است نه شهرداری و در این زمینه اعضای شورا باید در مورد وضعیت گردشگری این شهر به‌طور دقیق کنکاش کنند.
پاک‌فطرت یادآور شد: ما معتقد هستیم مزیت نسبی شیراز گردشگری است و با اتکا به گردشگری می‌توان اشتغال این شهر را اصلاح کرد و در این زمینه اگر معاونت گردشگری میراث فرهنگی برنامه بیاورد ما به‌عنوان شهرداری مشکلی با راهبری آنها نداریم و حتی حاضر هستیم که برنامه قوی که از سوی میراث در حوزه گردشگری ارائه شود را اجرا کنیم.
به گزارش فارس، با توجه به چند ماه زمان باقیمانده تا مهلت استعفای مدیران برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی، شایعات متعددی در مورد احتمال کاندیداتوری شهردار فعلی شیراز و یا انتصاب وی به‌عنوان شهردار یکی از کلان‌شهرهای مهم کشور مطرح‌شده و از سویی گمانه‌زنی پیرامون انتخاب جایگزین وی از بین معاونان شهرداری، روسای سابق قطار شهری، اعضای هیئت‌رئیسه شورای چهارم شهر شیراز و حراست شهرداری قوت گرفته است.


منبع:فارس


کد مطلب: 7507

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/7507/ماندن-رفتن-منوط-تصمیم-شورا

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir