۰
plusresetminus

مدیریت بحران تجربه مبتنی بر علم را می‌طلبد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۶
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: در مدیریت کنترل بحران تفکرات مبتنی بر تجربه درصحنه عملیات به‌تنهایی کارساز نیست و تجربه توأم با علم و تخصص روز کارساز و مفید است.
به گزار ش حافظ، محمدمهدی شایق عصر امروز در سمینار یک‌روزه آموزشی مدیریت صحنه عملیات و چالش‌های پیش رو در سخنانی اظهار داشت: اگر سازمان‌های خدمات‌رسان به‌ویژه آتش‌نشانی ازنظر منابع انسانی و تجهیزات و ادوات به علم روز دنیا مجهز نباشند محکوم‌ به فنا و نابودی هستند و باید در این زمینه تجدیدنظرهایی صورت گیرد تا شاهد ارائه خدمات با کم‌ترین تلفات و خسارت ناشی از حوادث باشیم.
وی با اشاره به اینکه بر اساس وظائف محوله به این سازمان باید تمام فعالیت‌ها در راستای پیشگیری، آموزش و تعامل با سایر سازمان‌های خدمات‌رسان در اجرای مأموریت‌ها و کنترل و کاهش حوادث باشد، افزود: با کار گروهی می‌توان حوادث را کنترل کرد و بر آن‌ها فائق آمد چراکه اجرای فعالیت‌های امدادی به‌صورت انفرادی هرگز کارایی نداشته و نمی‌توان به اهداف خود دست‌ یافت.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شیراز خاطرنشان کرد: ارائه خدمات از سوی هر سازمان و یا نهاد خدمات‌رسان باید بدون منت و بزرگ‌نمایی و تنها هدف نجات جان انسان‌ها در برابر حادثه‌هایی مانند زلزله، سیل و دیگر سوانح باشد تا شاهد جامعه‌ای امن و به‌دور از هرگونه صدمات و تلفات جانی و مالی در کشور به‌ویژه استان فارس باشیم.
شایق تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف خود نیازمند استمرار و ادامه چنین همایش‌هایی از طریق آموزش از سوی اساتید برجسته و فرهیخته کشوری هستیم.
وی بیان داشت: ایجاد خط‌مشی واحد در زمان بروز حادثه با کم‌ترین وقت و بیشترین سرعت، هماهنگی سازمان‌های امدادرسان و تلفات اندک در هنگام وقوع حوادث پیش‌بینی‌نشده و دیگر عوامل طبیعی ازجمله اهداف برگزاری این همایش یک‌روزه است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شیراز اضافه کرد: در سال جدید سازمان آتش‌نشانی شیراز اقدام به برگزاری آموزش‌های دوره‌ای برون‌سازمانی به کارکنان، مردم، ادارات و مدارس و دیگر مراکز آموزشی در برابر حوادث کرده است.
شایق بیان داشت: یکی از راه‌های پیشگیری، انعکاس اطلاعات مربوط به میزان آسیب‌پذیری ساختمان‌ها، اداره‌ها و دیگر مراکز در برابر حوادث است که اگر به‌موقع ارائه شود شاهد کاهش تلفات در برابر هرگونه بلایای طبیعی و غیرطبیعی خواهیم بود.


منبع:فارس
کد مطلب : ۷۵۴۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما